poniedziałek, 5 czerwca 2017

Poduszka z jeżem dla maluszka .



Jeż pojawił się na mojej kolejnej poduszce tym razem poduszka ma być prezentem dla malutkiej dziewczynki. Dlaczego jeż ? A dlaczego nie? Skoro jeż to bardzo sympatyczny zwierz=))
Jeż należy do rodziny jeżowatych (Erinaceidae ) co jest oczywiste i o czym wie każdy, że to rodzina ssaków łożyskowych no to może nie jest już tak powszechnie wiadome. Nie wiem czy każdy wie iż jeż pokryty jest włosami , które przekształciły się w kolce . Zaraz po urodzeniu u małego jeżyka są miękkie, mają biały kolor i ukryte są pod skórą. Z wiekiem staja się twardsze i prążkowane biało czarne. Brzuszek jeża pokryty jest włosami w kolorze biały lub brązowym.
Kiedy jeż odczuwa zagrożenie sprytnie zwija się w kuleczkę i pionowo ustawia kolce.
Co jeszcze ciekawego można powiedzieć o jeżu może to,że nawet węże nie maja szans w starciu z tym małym zwierzaczkiem.
Jeże to nocne marki w nocy polują na owady , szczególnie na szkodniki warto mieć jeża w ogrodzie.
To że jeże jedzą jabłka można włożyć między bajki. Jedna ten na mojej poduszce jest ciut bajkowy więc trzyma w łapkach jabłuszko . Jabłuszko pełne snu=)
Jest nawet wiersz o jeżu :
Wanda Chotomska - "PRZYGODY JEŻA SPOD MIASTA ZGIERZA"Był sobie jeż kolczasty,
co czesał się na jeża
I mieszkał pod jeżyną
w pobliżu miasta Zgierza.
Ponieważ w okolicy
nie było żadnych jeży,
jeż nie miał się z kim bawić
i nie miał komu zwierzyć.
Więc chodził najeżony,
strapiony i markotny
i mówił sam do siebie:

- Ja nie chcę być samotny!
Co mi z tego,
że wokoło są jeżyny?
Wszak jeżyny
nie zastąpią mi rodziny... to oczywiście tylko część wiersza =)



Jeż to swoisty symbol miasta Zgierz .
Tak więc przedstawiam Wam mojego jeża poduszkowego=))













A to jeż , który odwiedził moją koleżankę =))
fot. Grażyna Klejna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz