sobota, 28 kwietnia 2018

Zegarek, motyl namalowane na koszulce i odrobinka historii =)


Pierwsze zegary to klepsydry powstały 2700 p.n.e. i mniej więcej od tego okresu człowiek stał się na własne życzenie niewolnikiem upływającego czasu. W 724 roku w Chinach zbudowano pierwszy zegar mechaniczny a w połowie XIV wieku większość znanych miast w Europie posiadała przynajmniej jeden zegar wieżowy, czyli zegar mechaniczny zainstalowany na wieży np. kościoła.



Pierwsze tego typu zegary, nie posiadały tarcz i wskazówek, a czas sygnalizowało bicie dzwonu








W roku 1510, niemiecki ślusarz Peter Henlein, skonstruował przenośny zegarek. Dopiero w XX rozpowszechniły się zegarki naręczne. Ojczyzną zegarmistrzostwa jest Szwajcaria mówi się, że ktoś jest dokładny jak szwajcarski zegarek.


Choć sama nie noszę zegarka a czas sprawdzam na zegarku w telefonie komórkowym to postanowiłam namalować na koszulce zegarek kieszonkowy. Zegarek kieszonkowy, którego twórcą jest Peter Henlein. W XVI wieku taki zegarek ręcznie wykonany był dostępny jedynie dla elit. Zegarki kieszonkowe wracają do łask i są luksusowym dodatkiem do stroju podkreślają wyjątkowość ich właściciela.


A skąd motyl na koszulce? Kiedy wpadłam na pomysł by namalować zegarek na koszulce nie wiem, czemu zaczęłam nucić piosenkę zespołu Dżem „ W życiu piękne są tylko chwile” i jakoś tak mi się skojarzyło z motylem, bo i piękny i ulotny jak czas?









Współczesne dzieciaki podobno maja kłopot z odczytywaniem czasu na tarczy zegarów. W Internecie wyczytałam, że nauczyciele w brytyjskich szkołach zauważyli, że uczniowie nie potrafią odczytać godziny z zegarów tarczowych. No i postanowiono wycofać tradycyjne zegary i zastąpić cyfrowymi. No cóż idzie nowe i niedługo zegarki mechaniczne będą cudownym, ale jednak przeżytkiem=)

2 komentarze:

  1. Lubię zegary, są często takie piękne i unikalne. Super koszulka, bardzo podoba mi się pomysł z motylem. Razem to tworzy naprawdę fajną całość. Kojarzy mi się z Alicją w Krainie Czarów. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. O jakie bajkowe skojarzenie. Dziękuję za wizytę i bajkowo pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń