sobota, 21 lipca 2018

Koszulka z kameleonem =) (nietuzinkowa przez przypadek)


Jak zwykle najtrudniej znaleźć pomysł na wzór, którym znajdzie się na koszulce. Trudność potęguje to, że nigdy nie maluję dwa razy tego samego wzoru.
Koszulka leżała w szafie i czekała, czekała, czekała …. 


Aż tu mój małżonek, którego pewnie jak większość mężczyzn można nazwać telemaniakiem, pokazał mi fotografię kameleona. Co ma oglądanie telewizji wspólnego z kameleonem?



O tuż ma bo fotografia zamieszczona była w tygodniku z programem telewizyjnym szczerze mówiąc to jakieś 80 procent tego pisma to informacje, co, kiedy i na jakiej stacji tv można zobaczyć;)






Pomysł by namalować na koszulce kameleona spodobał mi się i to bardzo tak więc pismo w pewien sposób było moją inspiracją;))

Kameleony (Chamaeleonidae) występują głównie w Afryce i na Madagaskarze.  Kameleony należą do rodziny jaszczurek mają długi język, chwytny ogon, zrośnięte palce tworzące rodzaj szczypiec.

Kameleony słyną z tego, że potrafią zmieniać ubarwienie. Zmiana barwy podyktowana jest stanem emocjonalnym i fizycznym jaszczurki, jest to też forma kontaktu z innym osobnikami.

Na zmianę barwy wpływ ma również temperatura zewnętrzna. Niektóre gatunki kameleonów opanowały sztukę zwaną mimetyzm.
Mimetyzm to według słownika języka polskiego:
„ zjawisko maskującego, obronnego upodobniania się niektórych zwierząt (głównie owadów) barwą, kształtem do elementów swojego otoczenia: skały, rośliny…”

 Nazwa tych jaszczurek pochodzi od greckiego
chamailéōn  w tłumaczeniu na j. polski oznacza to lew na ziemi.
Kameleony to niewielkie stworzenia mają od około 2,5 do 60 cm długości i ważą nie więcej niż 1 kg.


Żywią się przede wszystkim owadami czasami małymi gryzoniami.













Trudno nie zachwycić się tą cudowną jaszczurką,nawet moja żabcia nie mogła oderwać oczu od pięknego stwora;))  


Dziś rano zdjęłam koszulkę z wieszaka by utrwalić wzór termicznie i zobaczyłam, że sympatyczny kameleon zrobił mi psikusa. Tyle się starałam a tu masz kameleona namalowałam na „plecach” koszulki. Co było robić szybko odnalazłam ozdobna tasiemkę, z napisem ‘THIS TOOK ME HOURS TO MAKKE” i obszyłam nią dekolt koszulki.  W końcu jak kogoś zainteresuje, co zajęło mi dużo czasu to zajrzy na tył koszulki;) Czyli jak mówi staropolskie przysłowie nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Koszulka stała się bardziej nietuzinkowa;))




Ludzie „kameleony „ nie budzą jednak mojej aprobaty.








2 komentarze:

  1. Koszulka jest ekstra! Super ją wykończyłaś, a sam kameleon jest genialny!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ,że kameleon się spodobał. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń