czwartek, 6 czerwca 2019

Koszulka z rybą na upalne lato;)


No i nadszedł czas upałów a co najlepsze jest na upał? Oczywiście wypad nad morze, jezioro albo nad rzekę w każdym razie nad wodę.  Wszelkie zbiorniki wodne kojarzą się z kąpielą no i oczywiście z rybami.  
Na rybach najlepiej zna się w naszej rodzinie Emilia ( jej macierzysty wydział to Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa na ZUT) a najmniej na rybach w rodzinie znam się ja. 



Moja wędkarska pasja skończyła się wieki temu w momencie kiedy rodzice kategorycznie odmówili mi zakupu wędki podobno „dla mojego dobra”. Dawniej, kiedy dzieciakom czegoś odmawiano podawano dwa powody pierwszy to „robimy to dla twojego dobra”, drugi „ nie zasłużyłeś na to by ci to kupić, bo …”.

No w każdym razie wracając do tematu ryb, postanowiłam wymalować koszulkę z motywem „rybnym”.
Nie miał to być malunek nadający się do atlasu ryb, ale ktoś musiał mi jednak posłużyć za inspirację;))

Przypomniałam sobie, że wiosną 2018 roku  mój kolega Krzysztof zamieścił w Internecie  fotografię złowionej przez siebie ryby. Rybka bardzo mi się spodobała i zanim doczytałam, co to za jedna Emilia poinformowała mnie: „mamo to kleń”.

Rybka bardzo mi się spodobała, rybka na koszulce nie jest identyczna, ale kleń był moja inspiracją można by powiedzieć  modelem ;))









Wędkowanie jak się okazało pasjonuje wielu moich znajomy, ba nawet zarazili tą pasją swoje rodziny.  Wędkarstwo to dość kosztowne hobby z tego co się dowiedziałam od znajomych. Tak wiec pozostanę przy malowaniu ryb.

A jeszcze słów kilka o kleniu, bo warto wiedzieć, że:
Kleń (Squalius cephalus)  to ryba słodkowodna z rodziny karpiowatych.
Kleń maksymalnie może osiągnąć 80 cm długości i ważyć około 3 do 5 kg. Ciało ryby o wrzecionowatym kształcie, lekko bocznie spłaszczone pokryte jest dużymi łuskami.

Kleń żywi się bezkręgowcami, małymi rybkami, drobnymi kręgowcami. Kleń lubi też pokarm roślinny latem rośliny stanowią połowę jego, że tak powiem menu.  Kleń to drapieżnik  paskudna strona jego charakteru daje o sobie znać szczególnie zimą;))

Tyle się dowiedziałam z różnych źródeł o kleniu.

Chciałam ustalić jak duży był rekordowy  złapany w Polsce kleń niestety jest to trudna sprawa, bo rybki w opowieściach wędkarzy rosły z każdym następnym postem;)

Zresztą czy to ważne najważniejsze jest to, że większość moich znajomych wędkarzy puszcza je wolno po zmierzeniu i zważeniu . 

Teraz można je jeszcze sfotografować aby koleżanka mogła się zainspirować i na koszulce namalować;)) 



32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za wizytę i komentarz .Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Świetne malowane koszulki Lucynko. Ryba pięknie się prezentuje. Dobrze oddałaś połyskującą łuskę.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne dzięki za mile słowa. Lubię poznawać nowe a ryby to bardzo ciekawe stworzenia. Pozdrawiam w gorące popołudnie:)

      Usuń
  3. Piękna rybka. Mój tata i dziadek byli zapalonymi wędkarzami .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobno wciągająca pasja ale kosztowna. Dziękuję za mile słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Rybka wyszła fajnie:) Nikt nie będzie miał takiej samej:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo ,że wpadłaś z wizytą dzięki za komentarz i pozdrowienia. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ryba na koszulce pięknie się prezentuje. W pierwszej chwili sądziłam, że to pstrąg.
    Nie miałam pojęcia, że istnieje taka ryba jak kleń. Nie jem żadnych słodkowodnych, jedynie morskie: dorsz atlantycki i halibut.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gdyby nie malowanie na koszulkach niewiele bym wiedziała o rybach. A tak wiem co nieco o halibucie, o lucjanie a teraz o kleniu choć malując ta rybkę na koszulce jedynie inspirowałam się wyglądem klenia to poczytałam sobie o nim i wiem już co nieco ;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Wspaniale malujesz a kleń na koszulce wygląda jak żywy. Lubię wędkować.Gdy byłam młodsza i miałam więcej czasu często łowiłam ryby z mężem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jzuniu ty jesteś jeszcze bardzo młoda jedyne co Cie może ograniczać to brak czasu ale i tak takie cuda robisz, podziwiam. Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Beautiful photos and that silver fish is magnificent. Valerie

    OdpowiedzUsuń
  8. Koszulka fajnie się prezentuje :D Jest bardzo oryginalna :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie,że koszulka się spodobała. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Bardzo oryginalna koszulka i bardzo fajnie. Tworzysz niepowtarzalne egzemplarze ciuchowe :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt nie maluję dwóch takich samych bo i nie bardzo bym chyba potrafiła no i byłoby to troszkę nudne. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za wizytę:)

      Usuń
  10. Hola !!!
    Hermosa pintura, el pez parece salirse de la camiseta. Felicitaciones.
    Saludos cordiales.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo milo mi ,że ryba się podoba. Przesyłam serdeczne pozdrowienia:)

      Usuń
  11. świetny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie :) koszulka będzie z pewnością przypominać o taaaaaakiej rybie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki fakt ryba im dłużej o niej opowiada wędkarz tym większa ;)) Dziękuje serdecznie:)

      Usuń
  12. The photos are so beautiful and wow, the fish looks so amazing!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki rybce masz wyjątkową koszulkę. Świetny ciuszek na lato . Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha ryba na koszulce sprawiła we mnie uśmiech :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ryba może zastąpić krawat ;)) Ciągle kusi mnie wymalowanie koszuli , męskiej koszuli w kolorowe kwiaty:)

      Usuń
  15. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń