niedziela, 25 października 2020

Jesienny spacer w poszukiwaniu piękna.

Jesień to tajemnicza pora roku. Dlaczego? 




Może to przez mgły a może, dlatego, że tyle jest dziwacznych opowieści, których akcja toczy się właśnie w jesienne wieczory.

 Jesień to pora zbiorów jedni zbierają grzyby, inni warzywa i owoce w ogrodach i sadach jeszcze inni kasztany i żółte liście.






Jesień tego roku jest chyba jedna z najsmutniejszych, jakie pamiętam, bo wiele się dzieje w naszym kraju i na świecie pewnie wiele się zmieni czy na lepsze? Zobaczymy.

Nawet koty posmutniały narysowany przeze mnie i ten na fotografii i te spotkane po drodze.








Miasto jest jakby bardziej tajemnicze, bo kto widział by ziemi wystawała kamienna dłoń 



albo by mały cudak szalał w swoim samochodziku po winnym wzgórzu?



Na niebie jakiś czarodziej namalował koronkowe wstęgi.




Wszyscy chodzimy zamaskowani i trudno poznać, kto przyjaciel a kro wróg.

Nawet rzeźby poubierały maseczki ochronne. Ta postać na fotografii to nasz zielonogórski artysta malarz Klemens Felchnerowski  

( 4.11. 1928 -   27. 01 1980).



Od 1953 związany z Zieloną Górą, aktywnie uczestniczył w życiu kulturalnym miasta.

Poza malarstwem, zajmował się także rysunkiem prasowym, ilustracją, grafiką, plakatem, tworzył scenografie teatralne.

Klem bo tak nazywano go w świecie artystycznym był uczestnikiem wielu wystaw bohaterem licznych anegdot i opowieści.


No cóż jesień mimo wszystko jest kolorowa i piękna, choć ja jej nie lubię…

 

 








 


  

 

 

 

 

  

64 komentarze:

  1. Piekne fotki i fajnego kotka namalowałaś. Ciut smutny, to fakt:)
    Ja lubię jesień za jej kolory i... włączone kaloryfery:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak kaloryfery tez lubię gdy są ciepluchne;)) Miłego tygodnia:)

      Usuń
  2. Autumn nature is beautiful with all the golden and red colors. Thank you for the beautiful photos you share!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotek trochę smutny, jak to co się u nas dzieje. Właśnie piękna jesień pozwala oderwać myśli od smutków, pocieszyć się kolorami i czekać na lepsze czasy.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda trzeba na choć przez chwilkę odreagować ale to bardzo trudne w dzisiejszej rzeczywistości. Dobrego Tygodnia życzę:)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa jest Twoja jesień Lucynko. Z przyjemnością przeczytałam opowieści o niej i obejrzałam fotografie. Piękne. Kot bardzo mi się podoba - ten narysowany:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że się spodobała moja opowieść o jesieni no i kot. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. I ja do sympatyków jesieni nie należę.
    Kotek piękny, ja zobaczyłam w nim smutek, a mój mąż dostrzegł refleksje i powagę.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tegoroczna jesień przejdzie do historii tak przynajmniej mi się wydaje. Miłego tygodnia:)

      Usuń
  6. Zdjęcia jesienne i inne wyglądają bardzo pięknie i robią na mnie wrażenie, bo nigdy ich nie spotkam, bo w mojej negafie nie ma jesieni. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jesień jest długa i ma kilka etapów od tej kolorowej po taka z deszczem i mgłami. Miłego tygodnia:)

      Usuń
  7. Smutny mamy teraz czas i ta jesienna aura niektórych źle nastraja. Nie trzeba się poddawać i mimo wszystko należy zauważać piękno tej pory roku. Na zdjęciach uchwyciłaś te akcenty. Z nadzieją czekajmy na lepsze i wtedy koty na pewno zmienią minę. Miłego tygodnia ☘️🍄☘️🍄☘️🍄☘️🍄☘️🍄☘️🍄☘️🍄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez czekam na lepszy czas bo musi nastąpić. Miłego tygodnia:)

      Usuń
  8. Lovely pictures and drawing !!!!
    Have a nice week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię Twoje chwile uchwycone w kadrze :-) Fakt, smutny ten rok i ciężko już wytrzymać to co się dzieje... ale przyroda ma to w nosie i pięknie koloruje świat wokół i dobrze, że chociaż to jest normalne...
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lucynko pięknie uchwyciłaś jesień. Kocham ją za kolory i nawet za deszcz. Uwielbiam jak krople stukają o parapet, mniej kiedy akurat jestem na dworze :). Śliczny kot, taki zamyślony. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło mi , że spodobały Ci się fotografie. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy się więcej uśmiechać😊 Miłego dnia😊

      Usuń
  11. Jesień lubię tylko taką słoneczną i to w początkowej fazie i za kasztany. Później jest już dla mnie za ponuro, za mokro, za zimno i za smutno. Jesień na Twoich zdjęciach jednak pięknie uchwycona. Fajnie, że zabierasz nas na spacery po swoim mieście :) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię gdy jest kolorowo i ciepło. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  12. Прекрасные весенние картины! А у на в Сибири уже выпал первый снег. Я радуюсь, и пою песню на стихи Б. Пастернака https://serdzerasum.blogspot.com/2020/10/blog-post_27.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Это не весна, это осень, но тепло, как весна :) Спасибо за визит, хорошего дня)

      Usuń
  13. Как у вас красиво в городе, Люцина! Я осень не люблю! Потому что скоро зима! Холод, морозы!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я тоже не люблю зиму. Люблю лето и тепло. Хорошего дня:)

      Usuń
  14. Lubię taką jesień ze słońcem i pięknymi kolorami.Bardzo ładne zdjęcia zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Boa tarde Lucyna. Obrigado pelas maravilhosas imagens.

    OdpowiedzUsuń
  16. А у нас в городе осень - самое приятное время. Это отдых после жутко жаркого лета. Мне кажется, что этой поре радуются все - и люди, и коты, и птицы. Сам воздух становится не знойным, а влажным и приятным.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я люблю кошек, они красивые. Осень в этом году красивая и теплая. Хорошей недели:)

      Usuń
  17. Pięknie wykonane zdjęcia :D Super jest ten mały posąg w samochodziku :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. This is a sad time for everyone, especially those who have lost their job, business or a loved one. Many are homeless and not able to feed their family. I do hope the pandemic will be over soon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I also trust that nothing lasts forever, the pandemic will end and will remain a sad memory. A lot of health :)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Też lubię kolory ale samą jesień już trochę mniej😊

      Usuń
  20. Lucynko dziękuję za piękny spacer po Twoim mieście. Jesień ta deszczowa, szara, mglista zawsze wprowadza mnie w ponury nastój ale taką słoneczną magiczną, kolorowa jest zauroczona.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że podobał się Ci spacer. Pozdrawiam serdecznie😊🌞

      Usuń
  21. Piękna przyroda na Twoich zdjęciach. Ręka jest fascynującą rzeźbą, a Twoje koty zarówno prawdziwe, jak i stworzone przez sztukę, są urocze. Inne ciekawe rzeźby i ładne niebo. Mamy też maski na posągach. Miejmy nadzieję, że ty i wszyscy w twoim kraju i we wszystkich częściach świata będziecie wolni od tego strasznego wirusa. Miejmy nadzieję, że wkrótce, ale zgodnie z prawdą wierzę, że mamy przed sobą długą drogę. Musimy żyć w nadziei na lepsze dni, przyjacielu. Życzę wszystkim, abyście byli bezpieczni i zdrowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda nam się wygrać z tym paskudnym wirusem i wszystko bedzie dobrze. Dziękuję za dobre słowa i życzę dużo zdrowia i dobrych dni😊

      Usuń
  22. Me han encantado tus fotografías. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne zdjęcia, urocze kotki :). Lubię jesień, mimo wszystko, ale oczywiście najbardziej złotą polską jesień, słoneczną, ciepła i kolorową :). Wszystkiego dobrego, Lucynko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię wczesną jesień za owoce i grzyby za kolorowe liście i kasztany. Dziś pada i jest zimno takiej jesieni nie lubię. Pozdrawiam cieplo😊

      Usuń
  24. Paradoksalnie tegoroczna jesień jest wyjątkowo piękna i kolorowa ale to już się kończy, idą chłody:) Piękne zdjęcia zrobiłaś Lucynko, miło mi było je obejrzeć.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś za oknem szaro i deszczowo . Dziękuję i życzę dobrego tygodnia😊🍁

      Usuń
  25. Piękne zdjęcia <3 Uwielbiam jesień.
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też nie przepadam za jesienią. Zwykle łapią mnie wtedy podlejsze nastroje. Ale ostatnio jest lepiej, dostrzegam piękniejsze kolory i mimo sytuacji w kraju mam pozytywne myśli. Może czuję zbliżającą się zimę a co za tym idzie święta i końcówka tego podłego roku. Oby następny był lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też mam dość tego roku to jeden z najgorszych w moim życiu ale mam nadzieję, że wszystko się kiedyś odmieni. :)

      Usuń

  27. What a beautiful place, and I loved the cat design. I loved the blog I'm already following. xoxo https://beperes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń