niedziela, 15 listopada 2020

Bądź dobry dla kota na jesień …

 

Zastanawiam się jak to jest, że najłatwiej przychodzi nam obwinianie wszystkich i wszystkiego szczególnie teraz w czasie pandemii. Jesteśmy coraz bardziej zmęczeni tym, co dzieje się w koło nas, co raz bardziej zdezorientowani a media coraz bardziej to wykorzystują w myśl zasady nieważne, co napiszemy byleby się sprzedało. Mamy w kraju, ale zapewne i na świecie dwie a w zasadzie trzy grupy ludzi. Pierwsza to osoby negujące istnienie jakiejkolwiek pandemii często nazywana „foliarzami” , druga to ludzie bezrefleksyjnie wierzący w każde doniesienie o Covid-19 niestety są tak samo agresywni w przekonywaniu do swoich racji jak "foliarze". A trzecia grupa? Trzecia grupa to osoby starające się do tematu pandemii podchodzić w sposób najbardziej racjonalny jak tylko to możliwe. Niestety trzecia grupa bywa atakowana przez obie poprzednie :))

Dla wyjaśnienia foliarz to  w slangu internetowym często spotykane określenie osoby wierzącej w teorie spiskowe,  interesującej się do przesady zjawiskami paranormalnymi, ezoteryką, UFO itp.


Niestety ludziom już powoli przestaje wystarczać oskarżanie siebie nawzajem ostatnio wyczytałam, że pandemii winne są bezpańskie koty a nawet norki.


O ile w przypadku norek może to wyjść im w końcowym rozrachunku na dobre, bo ludzie przestaną hodować je jedynie po to by zedrzeć z nich skorki i uszyć z nich sobie futra, to, o co chodzi z kotami zupełnie nie pojmuję.


Koty to cudowne zwierzaki i nikomu w drogę nie wchodzą potrzebują jedynie odrobiny żywności i dużo miłości. Wszak bezdomne koty to wina nas ludzi, bo to my udomowiliśmy te cudowne zwierzaki a teraz są tacy, co wyrzucają pupila z domu, bo się znudził.

 

Są tacy, co ciągle wierzą w pecha przynoszonego przez czarnego kota, ale to czarny kot ma pecha jak spotka niewłaściwego człowieka.




Nasze koty z podwórka mają szczęście, bo mają swojego dobrego człowieka. Nasza sąsiadka dba o nie, choć są i tacy, co ją za to krytykują. 

 Ten kotek na fotografii ma własny dom, ale czasami wpada do kumpli sprawdzić jak im się żyje.






Jesień to czas, kiedy szybko zapada zmrok, więc czasu na fotografowanie, rysowanie i tworzenie grafik zapewne mi nie zabraknie.
















To mój sposób na oswajanie pandemii, bo strach jest najgorszym doradca i stanowi dobrą pożywkę dla tych , którzy potrafią nami manipulować.

58 komentarzy:

  1. We have the same rroups here. Today there is one in Düsseldorf, and always lots of 'crazies' join in and often cause trouble. Most people are sensible, wear masks keep their distance, some are only happy if they are complaining....We have to get through this somehow. Your photos and cat art pieces are wonderful. I love how your cat is smiling! Have a good and safe week, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. In any situation, it is advisable to calm down, mutual quarrels do not help. Thank you very much for visiting :) I wish you good health and good days :)

      Usuń
  2. Pani kotek jak pin-up girl;)
    Oba kotki bardzo fajne.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o taka kocia feministka słodka ale umie zawalczyć o swoje;)) Dziękuję i dużo zdrowia życzę:)

      Usuń
  3. Twoje koty są przesympatyczne, aż się uśmiechają...Nie mam noc przeciwko kotom, miałam nawet w poprzednim domu, ale mój charakter nie zgadzał się z jego...
    Co do pandemii należę do ostatniej grupy, a łączy nas wszystkich jedno życzenie, żeby nie zachorować. Niedowiarkom życzę spędzenia kilku dni z chorymi.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda najważniejsze jest by to wszystko się skończyło jak najszybciej ii by świat znowu był normalny. Miłego wieczoru:)

      Usuń
  4. U mnie to jest tak - ja jestem w trzeciej grupie, mój brat to typowy foliarz, a mój tato senior wierzy we wszystko, czym media straszą. Więc jak już się spotkamy to o covidzie po prostu nie rozmawiamy :). A prawda jest taka, że trzeba to przetrwać przede wszystkim w zdrowiu psychicznym :). Lucynko koty są super, zakochałam się w kotce w stylu pin up girl :)). Boska jest! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że w takim przypadku wybraliście najlepsze wyjście. Ja osobiście też jestem w tej trzeciej grupie ale czasami obrywa mi się od przedstawicieli dwóch pozostałych grup więc, coraz rzadziej zabieram głos. Cieszę się,że kotki się spodobały. Dobrego tygodnia :)

      Usuń
  5. Lucynko, rysowane koty są wspaniałe, szczególnie kocica:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi ,że kotki się spodobały . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Boa tarde Lucyna. As imagens dos gatos são maravilhosas.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zdecydowanie grupa trzecia :)
    A Twoje kotki Lucynko sa śliczne. Ona - jak damulka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie , miłego wieczoru😊

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Cieszę się bo wywolanie uśmiechu w ten trudny czas mi chodzilo😊

      Usuń
  9. Люцина, вы знаете, что я очень люблю кошек. Я помогаю и бездомным кошкам.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Здорово, что есть люди, помогающие бездомным кошкам. Желаю здоровья и счастья.

      Usuń
  10. Most of us are doing our best for everyone's safety but there are some who are being careless and causing the number of infected cases to rise. Nice painting of the cat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tus dibujos siempre son preciosos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lucynko!
    Kociaki są prześliczne. Wiesz, że podziwiam Twoje rysunki i Twój niewyobrażalny talent.
    Ja też kwalifikuję się w trzeciej grupie.
    Miłego i szczęśliwego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe koty, niestety także zauważam, że wszyscy są już obecną sytuacją coraz bardziej zmęczeni... coraz łatwiej o brak zrozumienia i smutek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysowanie pozwala na chwilkę oderwać się od tu i teraz. Dziękuję i życzę dobrego tygodnia😊

      Usuń
  14. Tak samo jest na całym świecie. Zawsze będą tacy, którzy nie wierzą. Uważam, że ważne jest, aby czytać jak najwięcej, a nie tylko z jednego źródła. Istnieje wiele dezinformacji. Bardzo ważne jest również nie ocenianie ludzi za ich przekonania, a wytłumaczenie cichym, spokojnym tonem głosu - na pytanie - w co wierzysz, a następnie, co równie ważne, wysłuchanie ich. Bardzo mi przykro z powodu norek, wszystkich zwierząt, które są tak okrutnie traktowane, w tym kotów. Dziękujemy za udostępnienie pięknych zdjęć i grafiki. Zawsze bardzo przyjemne. To ostatnie zdanie jest bardzo prawdziwe. Ktoś, kto tu rządzi, słyszał kiedyś w programie telewizyjnym, wiele lat temu i sam to słyszałem: sprawiasz, że ludzie wystarczająco się boją, zrobią wszystko, co zechcesz. Zgadzam się z tobą, bycie zajętym jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i mądry komentarz. Życzę dużo zdrowia i spokoju w tym trudnym.czasie. Dobrego tygodnia😊

      Usuń
  15. Śliczne kociaki, ale sądzę, że charaktery różne - tak je odbieram. Podziwiam zdjęcia. Dobrych dni życzę, w zdrowiu nie tylko fizycznym. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak koty jak my bywają różne 😊 Bardzo dziękuję za miłe słowa i również życzę wszystkiego dobrego😊

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. To fakt i zawsze stawiają na swoim. Za to kocham koty😊

      Usuń
  17. Kociaki są urocze, także należę do trzeciej grupy jeśli chodzi o covida. Nie tak dawno wydawało mi się, że do wsi nie dotrze wirus, ale niestety w mojej niewielkiej miejscowości są już przypadki zakażeń.
    Pozdrawiam i życzę zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wirus nie wybiera ja wszystkie inne paskudy☹ Koty są lekiem na calezło😊 Miłego wieczoru😊

      Usuń
  18. Ciągle myślałam, żeby spytać wujka Gugiela, kto to ten foliarz. I chyba uwierzę w telepatię, bo odpowiedź sama przyszła...
    Namalowana kota jest bardzo podobna do naszej Ciućki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mnie cieszy, że się na coś przydałam.😊 Proszę pomiziać ode mnie Ciućkę🐈😊Miłego wieczoru😊

      Usuń
  19. Ale kolorowy cudny kotek:) Zdjęcia tez super:) Pozdrawiam serdecznie choc jesiennie..staram sie jak mogę omijać rozmowy o panedmi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest sposób bo co by człowiek nie powiedział to zawsze ktoś to zgani😊 Dziękuję i życzę miłej niedzieli😊🐈

      Usuń
  20. Urocze koteczki :)))). Dobrze powiedziane - "czarny kot ma pecha, jak spotka złego człowieka".
    Zdrówka i dobrego nastroju Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo trafny podział:) Niewątpliwie należę do tej trzeciej grupy i staram się dystansować od niepotrzebnych dyskusji, które do niczego nie prowadzą. Nie mogę tylko pojąć dlaczego w tak trudnym okresie z ludzi wychodzą tak nieludzkie instynkty - to wbrew logice bo powinniśmy się raczej wspierać.
    Urocze i bardzo sympatyczne są Twoje kotki Lucynko. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba zawsze strach przed nieznanym budził demony a niestety media często zamiast rzetelnych informacji szukają sensacji 😟 Cieszę się, że kotki się podobają. Pozdrawiam serdecznie😊🐈

      Usuń
  22. Ja bardziej psiara, ale fajne te kotki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moim zdaniem, iż kociaki jako pupile są wielce miłe. Tym bardziej, iż ja również mam u siebie fajnego kociaka. Bardzo podoba mi się to co przedstawiono w http://mojpsiak.pl/jak-nazwac-kota/ i jestem zdania, faktycznie tak jest często. Tym bardziej, iż koty są całkiem popularnym zwierzęciem domowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty są niewyczerpanym źródłem radości. Imię kota faktycznie jest ważne. Miłej soboty😊

      Usuń
  24. Jestem zdania, że kocięta jako pupile są całkiem przyjazne. Tym bardziej, że ja także posiadam u siebie fajnego kociaka. Strasznie podoba mi się to co napisano w http://mojpsiak.pl/jak-nazwac-kota/ i moim zdaniem, faktycznie tak jest często. W sumie kociaki są całkiem popularnym zwierzęciem domowym.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeurocze te twoje koty na rysunkach. Zdjęcia równie klimatyczne.

    OdpowiedzUsuń