niedziela, 2 lipca 2023

Gliniane liście i koci portret …:)

 

         Liście kojarzą się prawie zawsze z jesienią a ja postanowiłam ulepić z gliny dwa talerzyki w kształcie liści , zielone liście klonu i lipy posłużyły mi za wzór a raczej za swoistą formę. Do wyrobionej mokrej glinki przyłożyłam liść ,  odbiłam wzór , wycięłam specjalnym nożykiem , wysuszyłam, pomalowałam i gotowe. Łatwe? 



Też tak myślałam gdy zobaczyłam jak to robi pewien młody człowiek na filmiku w Internecie. Niestety nic bardziej mylnego.

No nie do końca takie to łatwe;)

Jest z tym trochę pracy i wymaga dużej dozy cierpliwości , której powiem Wam w sekrecie trochę mi brak:))

 










   

Choć efekt wydaje mi się całkiem niezły :)


A ,że bez kota to nie robota to jest i kot kucharz, bo dołączyłam go do książek kucharskich wraz życzeniami z okazji  imienin dla moje córki Emilii.





„Imieniny, jak nazwa święta wskazuje, to huczne obchodzenie dnia powiązanego z naszym imieniem. Ich data jest ściśle związana ze świętymi patronami konkretnego dnia w miesiącu. Jest tak, ponieważ chrześcijaństwo odgrywa w Polsce istotną rolę i dlatego też zwyczaj ich obchodzenia jest tutaj najbardziej popularny. Przyjął się również w Bułgarii, Szwecji i w Grecji. Wielu ludzi czuje się zdezorientowanych faktem, iż niektóre imiona pojawiają się w kalendarzu kilka, a nawet kilkanaście razy. Nie oznacza to jednak, że osoby te mają wielokrotną okazję do świętowania. Przyjmuje się, że imieniny danej osoby przypadają na pierwszą datę związaną z jej imieniem występującą po dniu ich urodzin.”

Źródło INTERNET

 

44 komentarze:

  1. Jakie cudne podstaweczki w kształcie liści. Bardzo mi się podobają.
    Kot świetny. Zawsze wypatruję kocich obrazków u Ciebie Lucynko:)
    Tak, znam ten zwyczaj świętowania imienin - pierwszych po urodzinach. W zasadzie większość ludzi tak je odchodzi. Wiele lat temu wybrałam inaczej i tak już zostało - obchodzę imieniny tuż przed urodzinami:))) Te właściwe powinnam mieć za pół roku:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedn z liści to miseczka a drugi to coś w rodzaju podstawki. Miło mi , że się spofpbały. Ja w dzieciństwie obchodziła.imoeniny razem.z babcia Emilią a teraz z córką Emilią bo 30 czerwca świętują Lucyny i Emilie😊. Czasami tak bywa, że obchodzi się wcześniej imieniny niż urodziny ważne by było milo😊Pozdrawiam srfecznie😊

      Usuń
  2. Lucynko!
    Twoje prace są wspaniałe. Jestem zachwycona podstawkami w formie liści.
    Powinnaś sprzedawać swoje prace. Myślałaś juz o tym?
    Życzę ci cudownego tygodnia. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Fajnie że się spodobały. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  3. Ależ piękne są te wykonane przez Ciebie talerzyki w kształcie liści. Już zaczęłam sobie wyobrażać jak rewelacyjnie musi współwyglądać np. z takimi jabłkami, które mogą zostać na nich położonych. Koteczek, no po prostu uroczy. Myślę, że będzie czuwał nad niejednym daniem stworzonym w kuchni przez Twoją córcię. Nie da się przejść obok niego obojętnie. Z tymi imieninami u mnie jest ciekawa sprawa, bo urodziny mam we wrześniu, a imieniny w listopadzie. Z tym, że są to jakby podwójne imieniny, bo rodzina obchodzi je 4 listopada (na św. Karola Boremeusza), zaś wielu znajomych składa mi życzenia 18 listopada (na bł. Karolinę Kózkównę). A jeszcze część osób 8 lipca, bo wtedy też jest Karoliny. A więc do wyboru, do koloru. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Tak czasami bywa sama ostatnio zastanawiałam się kiedy właściwie obchodzi imieniny mój znajomy bo przyjmuje życzenia dwa razy do roku😁 Przrsyłam serdrcznosci😊

      Usuń
  4. Your leaves are absolutely fabulous, Lucyna, they are wonderful. I would never have thought is your first try, wow! And the chef cat is beautiful, a lovely present for your daughter, I'm sure she is thrilled with it. Have a great week, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi . Udanego tygodnia.😊😼🍀

      Usuń
  5. You have created some lovely leaf dishes.

    OdpowiedzUsuń
  6. Liście jak żywe 👍🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne te podstaweczki, a kotek przeuroczy, jak zwykle w Twoim wykonaniu:) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że się podobają "gliniaki" i korek. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  8. Wspaniałe wytwórni z gliny i pięknie je pomalowałas. Warto było się natrudzić.
    Młode pokolenie nie uznaje imienin, dla moich dzieci liczą się tylko urodziny, no ale to prawo młodego wieku.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój kolega twierdził, że każda okazja jest dobra by 0bdarować bliskich miłym upominkiem. Bardzo dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  9. Tienes buenas manos para las manualidades. Todos tus trabajos, lo haces bastante bien.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię takie talerzyki w kształcie liści.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uroczy kotek :). Twoje malowane zwierzątka zawsze podziwiam, ale tym razem najbardziej mnie zachwyciły talerzyki - moim zdaniem wyszły Ci świetnie!
    Imieniny mojego syna według zasady "pierwsze po urodzinach" wypadałyby w tym samym dniu, co imieniny męża (chociaż to inne imiona!), więc od razu przesunęliśmy na następną datę w kalendarzu z tym imieniem, żeby były w domu dwie okazje do świętowania :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Miło mi , że moje prace się podobają. Super, że lubicie świętować bo to i.miła życie. Serdeczności przesyłam😊

      Usuń
  12. Очень красивая тарелка в форме листиков! Спасибо, Люцина!

    OdpowiedzUsuń
  13. Listki mnie zauroczyły, po prostu jak żywe i bardzo dekoracyjne. A kotek super.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Your leaves plates are beautiful! I love the cat with the chef hat, so cute!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  15. Lucynko jestem zachwycona Twoimi pracami. Te liście są wspaniałe, zwłaszcza urzekł mnie ten pierwszy miseczka. Pięknie wyszło!
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi.bardzo, że spodobały sìę moje "gliniaki . Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  16. Boa tarde de terça-feira. Obrigado pela visita e comentário. Parabéns pelo seu maravilhoso trabalho, minha querida amiga Lucyna. Gostaria de ter um dos seus trabalhos enfeitando a minha casa.

    Luiz Gomes.
    viagenspelobrasilerio.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  17. Piękne liście, bardzo mi się podobają podobne prace. Kotek uroczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , cieszę się . Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  18. Liściaste talerze wyglądają przepięknie- naprawdę wykonałaś kawał dobrej roboty i efekt jest niesamowity. Kotek także uroczy. Wszystkiego najlepszego dla Twojej córki Emilki xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję w imieniu Emilki i swoim własnym. Udanego dnia.życzę🌞😊

      Usuń
  19. Efekt nie jest tylko "niezły", ale jest fenomenalny! Klonowe drzewa i ich szlachetne liście od zawsze są jednymi z moich ulubionych, ale te talerze są jeszcze piękniejsze! Sam myślałem, żeby pobawić się gliną, może kiedyś się uda ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, lepienie niezwykle uspokaja to trochę jak powrót do dzieciństwa.Bardzo dziękuję . Pozdrawiam😊


      Usuń