poniedziałek, 26 lutego 2018

Leucyna czy to aminokwas czy dziewczyna=))

Od wieków no może nie od wieków ale na pewno od 1934 roku każda Lucyna w Polsce usłyszała choć raz w życiu pytanie "czy Lucyna to dziewczyna? Film „Czy Lucyna to dziewczyna to dziewczyna” to polska komedia , której reżyserem jest Juliusz Gardan. Film nakręcono w 1934 roku . Główne role graja wielkie gwiazdy przedwojennego kina : Jadwiga Smosarska– Lucyna Bortnowska vel Julian Kwiatkowski i
Eugeniusz Bodo – inżynier Stefan Żarnowski .

fot. internet
 Lucyna to wykształcona, piękna i bogata dziewczyna . Kiedy wraca z Paryża tytułem inżyniera do kraju okazuje się ,że ojciec nie zgadza się by podjęła pracę w zawodzie. Lucyna stawia na swoim i w męskim przebraniu podejmuje prace technika w firmie swojego ojca. Zaprzyjaźnia się z swoim szefem inżynierem Żarnowski . Jak zwykle miłość komplikuje sprawę.
Od dawna nosiłam się z zamiarem by wymalować sobie coś zabawnego na koszulce ale napis „czy Lucyna to dziewczyna” odpadał z dwóch powodów po pierwsze to ze mnie już duża dziewczynka i chyba nikt nie ma wątpliwości czy Lucyna to dziewczyna=)) a po drugie to chodziło mi o coś mniej
popularnego.
Córka wyszperała mi w internecie takie hasełko : L(e)ucyna to nie imię to aminokwas … też zabawne.
Rozpisała mi wzór leucyny a ja schowałam kartkę do kuferka i zapomniałam . Dziś kiedy szperałam w szafie w poszukiwaniu ciepłej bielizny przypomniałam sobie  o moim pomyśle by wymalować koszulkę dla siebie samej.
Leucyna to: „Leucyna (skróty: Leu, L) –  organiczny związek chemiczny, jest kodowanym  aminokwasem alifatycznym, o rozgałęzionym łańcuchu bocznym, obojętnym elektrycznie. Odkryta przez francuskiego chemika L.J. Prousta . Występuje we wszystkich białkach, duże ilości w albuminach i ciałach występujących w osoczu .
Należy do grupy aminokwasów egzogennych , niewytwarzanych przez organizm ludzki.
Ma postać białego proszku, jest rozpuszczalna w wodzie, jej temperatura topnienia wynosi 337°C. Otrzymywana jest przez hydrolizę białek lub syntetycznie. Izomerem leucyny jest izoleucyna . Oba aminokwasy mają zastosowanie w medycynie.” tyle w temacie mówi Wikipedia .
A więc wyszperałam koszulkę, która leżała na dnie szafy i dałam jej nowe życie =)










6 komentarzy:

  1. Nowe życie starej koszulki, bardzo podoba mi się pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda ta koszulka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za odwiedziny i cieszę się ,że koszulka podoba. Pozdrawiam=)

      Usuń
  3. Zabawny pomysł i ciekawe skojarzenie :) A film oglądałam dawno temu. Te stare filmy mają w sobie nieodparty urok.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki=) Pamiętam z dzieciństwa taki program "W starym kinie" prowadził go Stanisław Janicki mistrz słowa i znawca kina. Pozdrawiam serdecznie=)

    OdpowiedzUsuń