niedziela, 12 maja 2019

To moje miasto niezwykłe część następna nie ostatnia… (fotografie)


Dziś po raz kolejny zapraszam Was

 na spacer po moim mieście ptaki i 

zwierzęta będą naszymi 

przewodnikami.
















Jak każde miasto i Zielona Góra ma wiele ciekawych miejsc 

które zna każdy kto gościł tu choć przez chwilkę i takich na 

których czasami nawet my starzy mieszkańcy nie zauważamy w 

zabieganiu dnia codziennego.





Zielona Góra słynie z mnogości srok ale tym razem towarzyszyć 

nam będą gołębie, kawka , kot i psy. Sroki widocznie są zbyt zajęte 

by biegać po mieście:)










Chcę  Wam pokazać to co uchwyciłam obiektywem mojego 

aparatu 

co wydało mi się ciekawe i piękne.


Na placu Matejki w budynku gdzie dawniej mieścił się sklep 

spożywczy po którym pozostał tylko szyld  dziś mieści się 

kawiarenka.  Jest kolorowa i wyróżnia się wśród niestety dość 

zniszczonych kamienic.

 

Kiedy z ulicy Wrocławskiej wkroczymy na ulicę Kupiecką można, przynajmniej sądząc po szyldzie zjeść zupę albo bagietkę z czymś smakowitym. Mnie zaintrygował niezwykły stół w ogródku baru.




Nie byłabym sobą gdybym nie sfotografowała murali i graffiti  takich co to czas zostawił na nich swój ślad i tych nowszych.









Na starym mieście to gołębie są najważniejsze, to one zwracają na 

siebie uwagę a czasami pomagają zauważyć coś czego nie 

zauważmy przez lata.



Zapewne spóźniony na randkę gołąb dopytuje bachusika Polporka, 

która jest dokładnie godzina i już wymyśla jakby się tu przed 

ukochaną gołębicą wytłumaczyć;))




W kawiarnianym ogródku psiak odpoczywa ze swoim panem.


 Nie można nie zauważyć winogron na muralach i okuciach bram.










A w bocznej uliczce ktoś namalował jasno brzmiący zakaz 

siusiania .;))



Na murach starej kamiennicy rozgościło się swoiste ZOO ;)






Kilka kroków dalej mural z postaciami z filmu w nocy chyba bym się ich przestraszyła ...






Kiedy już wracałam do domu zobaczyłam wlepkę te grzybki ostatnio pojawiają siew różnych miejscach miasta. To są tzw. wlepki czyli obrazki namalowane na papierze a następnie przyklejane do w rożnych miejsca.




Zielona Góra jak to kobieta co chwilka przegląda się w oknach  i jak to kobieta chce się podobać;)





Na dziś to tyle do zobaczenia następnym razem;))

28 komentarzy:

  1. Lucynko wspaniała wycieczka i dziękuje za nią :). Kurka muszę też porobić zdjęcia naszych murali bo jest ich całkiem dużo :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym mieście są ciekawe murale trzeba je sfotografować bo niestety dość szybko znikają powstają często na starych budynkach i wilgoć robi swoje. Pozdrowienia:)

      Usuń
  2. Lucynko piekny spacer po naszym miescie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny spacer, interesujące miejsca i super przewodniczka! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie spacer można się wyluzować, odprężyć i popatrzeć na świat spokojniej. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Piękne i ciekawe zdjęcia. Fajnie się mi je oglądało i poznawało z bliska to miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie miejskie zakamarki troszkę koci szlak;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. uwielbiam miejskie fotografię, Twoje utrzymują ciekawy klimat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest połazikować po mieście z aparatem lubię to. Obiektyw potrafi uchwycić to czego nie zdąży oko;)

      Usuń
  6. Stół rzeczywiście niesamowity. Szkoda tylko, że tak niewyjściowo "zabezpieczony" ;)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stół zabezpieczono tak na czas kiedy bar nie czynny . Można przy siąść i coś zjeść ;)

      Usuń
  7. Urocze jest Twoje miasto Twoimi oczyma i w Twoim obiektywie :) bardzo podobają mi się murale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało się zabrać Cię na spacer po zakamarkach mojego miasta. Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Malunek z Avatara - Wow! Ogólnie cudowne momenty uwieczniłaś! Naprawdę trafne fotografie. Aż chciałoby się tam pojechać i pooglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te oczy na muralu zawsze mnie odrobinkę przerażają;)) Niedaleko są dwie restauracje hinduska i japońska zawsze można ukoić strach dobrym jedzeniem;))

      Usuń
  9. I znowu z przyjemnością powędrowałam po Twoim mieście Lucynko! Ciekawe miejsca pokazałaś!
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się następnym razem może wybierzemy się na lody albo wino;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Bardzo ciekawe zakątki Twojego miasta pokazałaś, z przyjemnością wędrowałam razem z Tobą :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami kiedy biegiem przemierzam miasto w "interesach" coś zauważam i żałuję,że nie mam przy sobie aparatu. Wracam nie raz do tych miejsc a tam już nie ma tego co mnie zachwyciło ot życie;). Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Lucynko, uwielbiam spacery po Twoim mieście. Mnie spacery nigdy nie nudzą. Zawsze można coś ciekawego wypatrzeć. fantastyczne są twoje zdjęcia.
    Serdecznie Cie pozdrawiam i życzę dużo słońca i pięknej pogody:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa cieszę się ,że fotografie się podobają. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia :D Chętnie kiedyś odwiedzę Twoje miasto :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że fotografie zachęcają do do odwiedzin miasta . Winogrona i wino mamy naprawdę smaczne:)

      Usuń
  13. Belas fotografias e gostei dos murais.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Lubię murale dodają miastu tajemniczości. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. A ja powiem szczerze-nie znam Zielonej Góry:(
    Dzięki za ciekawy post i małą wycieczkę. Świetne zdjęcia przedstawiłaś!!!
    Te murale to dobry pomysł na udokumentowanie. Muszę wziąć je pod uwagę.
    Pozdrawiam dziękując za odwiedziny, będę Cię także odwiedzać:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że udało mi się zainteresować Cię moim miastem . :) Milo mi ,że mnie odwiedziłaś . Pozdrawiam :)

      Usuń