wtorek, 15 października 2019

Jesień i kasztanowe ludziki;)




Tyle się ostatnio dzieje, że trudno znaleźć czas by chwilkę odpocząć, pozbierać myśli. Za oknami jesień taka złota polska jesień, choć termometr wskazuje temperaturę bardziej letnia niż jesienna to i tak trudno zapomnieć, że lato już sobie od nas poszło.  


Jak w starej piosence „Kasztany” 


 „…Lecą z drzewa, jak dawniej, kasztany
Wprost pod stopy par roześmianych
Jak rudy lecą grad?”
To piękna stara piosenka z 1955 roku
 Autor tekstu:         Krystyna Wodnicka
Kompozytor:          Zbigniew Korepta
Pierwsza wykonawczynią tej piosenki była zapomniana dziś gwiazda 
Natasza Zylska.   






Więcej o niej tu . 
 Fot. Internet.



 Wracając do kasztanów dziś mój mąż przyniósł do domu kilka kolorowych liści i garść kasztanów pewnie przypomniało mu się dzieciństwo:)


A ja postanowiłam zrobić z ludziki i kota . Zabawa była nie zaprzeczę fajna i  odrobinkę zapomniałam o tym co się wokół dzieje. 














Jesień jak dla mnie najlepiej wygląda na fotografiach choć to czas kiedy natura obdarza nas hojnie owocami, warzywami , grzybami ale jednak ja uparcie pozostaję ,że nie ma to jak lato.












Życzę dobrej zabawy przy robieniu kasztanowych ludzików :)

47 komentarzy:

  1. ja jesienią często nucę ta piosenkę. Pamiętam jak w szkole robiło się ludziki zwierzątka z kasztanów i żołędzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo stara piosenka ale tez zawsze mi się przypomina kiedy jesień zapuka do drzwi:)

      Usuń
  2. Beautiful autumn photos and chestnut creations. I used to make things like this with the kids. Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much. It's fun to play with chestnuts. Have a nice week :)

      Usuń
  3. Me encantan esos muñequitos. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Amazing expression of chestnuts! I love them so much.
    Beautiful autumn photos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. The chestnut people remind me of my childhood :) Thank you very much and have a nice week :)

      Usuń
  5. Piękne jesienne zdjęcia! A ludziki mnie rozczuliły i tyle wspomnień przywołały...
    Pozdrowienia przesyłam z promieniami jesiennego słońca:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że ludziki przywołują miłe wspomnienia:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Belas fotografias e gostei de ver os bonecos feitos com castanhas, aproveito para desejar a continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne ludziki. Tak delikatne, pełne wdzięku. Patrzyłam na zdjęcia i miałam wrażenie, że za chwilkę poruszą się, żeby opowiedzieć jesienną bajkę. :)
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Robienie ich poprawiło mi humor a jeśli komuś jeszcze pojawił się uśmiech na twarzy to znaczy ,że warto było je zrobić:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Rzeczywiście, aż się dzieciństwo przypomina, cudne ludziki☺☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ śliczne jest to drugie zdjęcie, bardzo baśniowe. :) Ludziki są mega, ależ to mega fajowe, urocze. Powoduję, że się tu szeroko uśmiecham, takie są też oryginalne, no podobają mi się na całego. :))) Pozdrawiam cieplutko, życzę pięknych dni. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mnie odwiedziłaś i że ci się tu spodobało:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Dla mnie też nie ma to jak lato . Zobaczyłam Twoje ludziki i przypomniało mi się dzieciństwo . Ciekawe czy nasze współczesne dzieci też będą miały takie wspomnienia , raczej wątpię jak patrzę na młodych spędzających czas z nosem w telefonie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zabrać przedszkolaki do parku i nauczyć robić "kasztaniaki" ;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. wow, so nice post :)
    kisses, Buba

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kasztany:) Ludziki kasztanowe wyszły Ci super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo , lubię kasztany podobno trzeba mieć kilka w domu :)

      Usuń
  13. Ludziki z kasztanów przypomniały mi moje dzieciństwo, chociaż nie były tak śliczne jak Twoje. Uwielbiam kasztany.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większość z nas robiła takie ludziki , ciesze się ,że się ci podobają. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Lucynko!
    Twoje kasztanowe ludziki są prześliczne.
    Mnie oczarowały.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OJ to bardzo się cieszę bo ja kocham kasztany choć jesieni nie lubię. {pzdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Ale super ludziki, sama też chciałam je zrobić, ale jakoś tak zeszło i w końcu nic nie powstało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nic straconego kasztanów jeszcze jest mnóstwo:) Polecam bardzo uspakaja taka praca:)

      Usuń
  16. Nigdy nie wpadłam na to, żeby ludzikom domalować buźki.
    Fantastyczną kolekcję zrobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Miło mi ,że mnie odwiedziłaś. Pozdrawiam cieplutko ja i ludziki ;)

      Usuń
  17. Ludziki od razy przypominają mi dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nice photos. I like your cute chestnuts. You are very creative.

    OdpowiedzUsuń
  19. Lucynko już kilka razy do Ciebie zaglądałam tak podobają mi się Twoje ludziki ❤. No pomysł na medal! Ja co roku zbieram żołędzie- uwielbiam ich czapeczki :))). Buziaki kochana i wszystkiego dobrego!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia . Ludziki stoją sobie na parapecie i uśmiechają się do świata ;) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Kasztany... Tez się czasem czuję jak dziecko. Idę prawie codziennie przez park i co widzę kasztana nie mogę się powstrzymać. Tak je sobie zbieram do ozdoby ale w sumie ludzików dawno nie robiłam i pewnie w końcu też zrobię :D
    Śliczne są, szczególnie kotek ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam fajna zabawa można na chwilkę poczuć się znowu jak dziecko:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. GORGEOUS food design, and LOVELY autumn colours! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń