czwartek, 14 maja 2020

Japoński kot na szczęście czyli Maneki-neko.


Czego zawsze życzymy naszym bliskim i znajomym oprócz zdrowia? Szczęścia , szczęścia i jeszcze raz szczęścia.  Więc nie zaszkodzi szczęściu pomóc  i  podarować w prezencie coś co przynosi szczęście. Dziś przedstawiam Wam kota niezwykłego kota rodem z Azji . Poznajcie Maneki-neko.

Maneki-neko  to inaczej  „kot zapraszający”.  Figurka kota Maneki-neko   przedstawia siedzacego kota z krótkim ogonem podniesioną łapą w geście przywoływania.



 Z tego co znalazłam w Internecie kot z podniesiona lewą łapka to dziewczynka a ten z prawa to chłopiec;).  Zdarzają się też figurki kota z uniesionymi obiema łapakami.
W Japonii, Chinach i Tajlandii ustawia się je w wejściach do sklepów, restauracji i  innych punktach sprzedaży  mają za zadanie przyciągać klientów  uprzejmym skinieniem łapki. Mają pozytywny wpływ na powodzenie w  finansach i handlu.   W prywatnych domach przynoszą dobrobyt i chronią przed nieszczęściem.
Wiara w magiczna moc tych figurek w Japonii przekazywana jest Japonii już od okresu Edo (1603–1867).

Współczesne figurki przypominają koty rasy bobtail.
W Wikipedii można dowiedzieć się :
„Kot japoński bobtail – rasa kota krótkoogonowych (z jęz. angielskiego bobtail znaczy krótko obcięty ogon). Krótki ogon jest efektem mutacji genetycznej spowodowanej uzewnętrznieniem alleli recesywnych[1][2]. Japońskie bobtaile są rasą występującą od stuleci w Japonii, gdzie uważa się, że przynoszą szczęście domowi i domownikom, zwłaszcza trójkolorowe, nazwane mi-ke (co oznacza trzy kolory).”

fot. Wikipedia 


Jak wiecie otwarto już sklepy i mogłam wreszcie kupić koszulki a że szczęścia teraz nam najbardziej potrzeba na pierwszej koszulce postanowiłam namalować coś co te szczęście przynosi. 







Kocham koty wszelakie rude , łaciate , czarne  po prostu wszystkie. Wiec od razu pomyślałam  o tym niezwykłym kocie.






Koty są piękne, niezwykłe i przynoszą szczęście dajcie spotkanemu na drodze kotu cos pysznego a on przyniesie Wam szczęście  J






56 komentarzy:

  1. Koty potrafią być niezwykle urocze. Mój bury włóczęga, gdy tylko przychodzi pod dom od razu wywołuje banana na twarzy. Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda koty kochają nocne włóczęgi a jak już wrócą to są takie przymilne i "rozmruczne" i jak tu ich nie kochać. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zauroczył mnie ten śpiący kociak i ten w apaszce:) Słodziaki! Ten z aparatem też fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty są kochane a takie , które przynoszą szczęście to szczególnie:) Dziękuję i życzę miłego dnia:)

      Usuń
  3. Здравствуйте, Люцина! Я просто обожаю кошек! Любых, даже нарисованных!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я также люблю кошек, и мне нравится все, что с ними связано. Я желаю вам хорошей пятницы :)

      Usuń
  4. I LOVE your beautiful cats, painted and real. Have a wonderful day, stay safe! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Cats are magic animals, I love them too. Have a good Friday and a lot of luck :

      Usuń
  5. Co do kotów - zgadzam się z każdym słowem.:) Kot na pierwszym rysunku z kwiatkami i muszką podoba mi się szalenie, czemu taki nie trafił na koszulkę? Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w ostatniej chwili zmieniłam zdanie ale nie wykluczone ,że ...;) Pozdrawiam i życzę miłego dnia:)

      Usuń
  6. Słyszałam o nim, śliczny ☺ Pozdrowienia ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne kotki, pięknie wykonane, urocze. Mam takiego jednego kotka, bez uniesionej łapki, jakiś japoński. Nie wiem, ale mam poczucie, że pomaga mi widzieć więcej dobra. hehe Stoi na meblach i cieszy. :) Zdjęcie jest superowe. <3

    Pozdrawiam serdecznie, dużo radości Ci życzę. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w szczęście trzeba wierzyć ja też mam swoje "szczęśliwe" przedmioty i choć nie ma na to naukowych dowodów to ja swoje wiem;)) Pozdrawiam serdecznie
      I życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń
  8. nice article guys
    have a nice day :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Estupendos dibujos. Me gustan los gatos, tenemos tres en el huerto.
    Que sigas bien y feliz Lucyna.
    Buen finde semana.
    Cuídate.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Me alegra que te gusten los gatos. Te deseo mucha felicidad y salud :)

      Usuń
  10. Genialne kocie portrety! Sama nie wiem, który ładniejszy! Świetne są Twoje podkoszulki :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło,że koty się spodobały a raczej to jak je namalowałam .
      Wszystkiego dobrego, pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ja jestem typowa psiara, ale i tak się zachwyciłam Twoimi kotkami. I tymi malowanymi i tymi uwiecznionymi na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ostatnio zaprzyjaźniłam się z dwoma psami w naszym domu oba są radosne i bardzo kochają ludzi, oba są adoptowane ze schroniska . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. The ones I have seen here in some of the restaurants and offices are gold cats that are believed to draw in prosperity. Nice cat on your t-shirt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thanks for the information . The cat that I painted on the shirt has some gold on the ears, and on the stomach can attract a bit of wealth :) Have a nice Saturday :)

      Usuń
  13. Bardzo ładne są Twoje koszulki z kotami lubię te zwierzęta.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ,że koszulka się spodobała . Koty to moje ukochane zwierzaki:) Miłego dnia:)

      Usuń
  14. Lucynko wspaniale kocio u Ciebie się zrobiło :)). Ja dziś robiłam zakładkę kotka dla synka :)). Piękne te Twoje malowidła! Kochana zachwycasz. Ciekawe jak sowa w Twoim wykonaniu by wyszła :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sowa jak sowa malowałam już ale ciągle myślę o dziku;)) Dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Lucynko!
    Zawsze zachwycam się Twoimi rysunkami. Wszystkie kociaki są przeurocze i najważniejsze, że przynoszą szczęscie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda te i wszystkie koty przynoszą szczęście do domu i uspokajają Dziękuję i pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń
  16. I love cats, they bring happiness at home. It's sad that I have no cats for this moment.
    Your cat paintings are awesome. and Maneki-neko is so cute!

    Have wonderful weekend, Lucynko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I am glad that you like my work. I wish you much health :)

      Usuń
  17. Nie słyszałam o tym kocim symbolu szczęścia, dobrze mieć taką koszulkę:)
    U Ciebie Lucynko zawsze dowiaduję się czegoś ciekawego.
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widywałam te kocie figurki ale o ich znaczeniu dowiedziałam się niedawno i bardzo mi się spodobało,że przynoszą szczęście :) Pozdrawiam serdecznie i oczywiście życzę szczęścia:)

      Usuń
  18. Kotek super wyszedł i jakie śliczne rysunki :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jako Kociara i miłośniczka orientu, miałam takiego kota :) Dostałam go od mojego lekarza, Kim Jin Sula :) Niestety, był z plastiku i coś pękło mu w łapie, przez co przestał nią ruszać... muszę koniecznie kupić takiego kota, naprawdę przynosi szczęście :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaszkodzi mieć takiego kotka na pewno wywołuje uśmiech na twarzy A uśmiech to pierwszy krok do szczęścia.😊

      Usuń
  20. Słodkie te kotki :) taki na szczęście dla świata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotki zawsze poprawiają mi humor a te podobno jeszcze szczęście przynoszą:)

      Usuń
  21. I LOVE YOUR DRAWINGS, Lucyna! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  22. I love your cat paintings. That ginger cat is beautiful. x

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam koty i gadżety z nimi. Podoba mi się pomysł malowania na koszulkach. Są takie pastele do malowania na koszulkach i na płótnie. Można ozdabiać torby płócienne. Swego czasu miałam fazę na malowania na szkle. Robiłam sobie lampiony z nich. Podziwiam Cię za kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubiłam malować na szkle niestety źle znoszę zapach farb do szkła. Dziekuje , miłego wieczoru:)

      Usuń