niedziela, 7 czerwca 2020

Jak rysować? Co rysować? Czyli zabawa w artystę;)



Niedługo, bo już 9 czerwca są moje kolejne urodziny. Które? A czy to ważne, wszak szczęśliwi czasu nie liczą.
Z tym szczęściem bywało i bywa u mnie różne pewnie jak u każdego z nas.
Fortuna kołem się toczy raz jest dobrze innym razem bywa kiepsko. Są jednak w życiu rzeczy, które sprawiają, że po każdym upadku podnosimy się i ze zdwojoną siłą walczymy dalej. Rodzina, przyjaciele no i pasje nasze pasje te wielkie i te małe to to dla kogo i dlaczego warto żyć. 

Mam w życiu mnóstwo rzeczy, które uwielbiam podróże, książki, i oczywiście malowanie, rysowanie i wszelakie amatorskie sztuki uprawianie.:)
Moi bliscy i przyjaciele doskonale wiedzą , że kocham rysować, malować i nowe wyzwania.

Dostałam od córki i jej chłopaka niezwykły prezent dwie książki o rysowaniu i sztalugi. Ucieszyłam się tak bardzo, że rysuję maluję prawie codziennie i cieszy mnie to ogromnie.

Pierwsza książka to „Sztuka rysowania” książka zawiera wskazówki jak rysować krok po kroku. Zawiera tajniki szkicowania, zasady i techniki rysunku, tajemnice światła i cienia, zasady perspektywy, sekrety kompozycji i wiele innych przydatnych informacji nie tylko dla poczatkującego, ale i dla bardziej doświadczonego plastyka.
Książka zawiera ilustracje inspirowane na publikacjach znanego rysownika Waltera Fostera.

Bogaty zestaw ćwiczeń pozwala lepiej opanować technikę rysowania rośli portretów, postaci w ruchu, pejzaży i martwej natury.

Druga książka, jaka mnie obdarowano to pozycja z tej samej serii „Sztuka rysowania w kolorze” zawiera informacje jak malować kredkami akwarelowymi i pastelami.




Obie pozycje są pięknie wydane w formacie A-4, maja mnóstwo przepięknych ilustracji.


Lepszego prezentu nie mogłam sobie wymarzyć no i do tego sztalugi moje pierwsze w życiu a żyję już trochę na tym świecie.



Słowem jak napisali autorzy „Odkryj w sobie artystę i rozwijaj talent”.

A oto moje pierwsze dzieła. Zapraszam :)










A dziś bukiet dostałam :)






63 komentarze:

  1. <<<<<<<first of all I wish you a happy birthday for the 9th, may the new year be a good one for you. Your gifts are wonderful, they are just right for you, and I wish you much joy and success. Your first works are wonderful. All the best for the new year of life, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much for your good wishes. Have a nice week :)

      Usuń
  2. Lucynko i ja na początku składam Tobie najlepsze życzenia urodzinowe!!! Dużo zdrówka i niech spełni sie wszystko o czym marzysz :)). Piękny prezent dostałaś od córci więc nie dziwię się, że tyle radości Tobie sprawił. I zdecydowanie odkryłaś w sobie Artystę!!! Piękne są Twoje rysunki!!! Bardzo mi się jabłuszko podoba :). Książkę „Sztuka rysowania” znam, ponieważ mój syn z niej korzystał, kiedy uczył się szkicować :). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia , dobrze,że mam tylu wspaniałych, życzliwych ludzi wokoło.
      Miło mi, że moje proby artystyczne sie podobają. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Piękne te twoje rysunki Ksiązki o rysowaniu czy malowaniu troche mam Czas je odgrzebać bo dawno do nich nie zaglądałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco nie ma nic lepszego niż rysowanie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Przepiękne rysunki Lucynko.:) Wspaniałe prezenty. Lucynko przyjmij spóźnione, ale serdeczne życzenia wszelkiej pomyślności, zdrowia i radości.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urodziny mam za dwa dni więc Twoje życzenia sa na czas:) Dziękuję serdecznie i pozdrawiam.:)

      Usuń
  5. Życzę już teraz - by tych szczęśliwych dni było zdecydowanie więcej, by zdrowie dopisywało a pasja nieustannie dawała radość.
    Super prezent idealnie dobrany do zainteresowań:) To miłe gdy bliscy umieją wsłuchać się w nasze potrzeby.
    Piękne rysunki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia , pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Lucynko, wszystkiego co najlepsze! 100 LAT! Rozwijaj swój talent i spełniaj nie tylko artystycznie! Widać, że lubisz rysować. Kotek i pieski jak żywe:)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezły początek, wspaniale sobie radzisz Lucynko:) Dla artystycznej duszyczki to rzeczywiście piękny prezent.
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda to dla mnie wspaniałe prezenty. Podobno nigdy nie jest za późno na naukę. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  8. Lucynko, wszystkiego co najlepsze z okazji urodzin, dużo zdrowia i samych pięknych chwil w życiu, a smutków jak najmniej. Początki bywają trudne, ale Tobie idzie świetnie! Pozdrawiam i życzę dobrej nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucynko podziwiam bardzo, przede wszystkim za talent, to chyba jedyne czego nie umiem i w życiu się nie nauczę. Nie mam talentu do rysowania i mnie nie ciągnie w tym kierunku. Gratuluje również prezentu od dzieci, to wieki skarb jak wiedzą o pasjach swoich rodziców i jej wspierają. No i przede wszystkim serdeczne życzenia urodzinowe. Dużo zdrówka i zadowolenie z tego co robisz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Rysowanie sprawia mi dużo radości. Pozdrawiam serdecznie:)5

      Usuń
  10. Happy Birthday!Great gifts and pretty drawings,you are very talented.Hugs!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie tak pasję w sobie odkryc ja tez coraz częściej myślę o malowaniu...Pięknie Ci to wszystko wyszło....
    Wszystkiego NAJ NAJ na urodziny:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować :) Dziękuję za życzenia i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Najlepsze prezenty są od ludzi którzy wiedzą jakie są Twoje pasje czyli Cię kochają.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede wszystkim najlepsze życzenia z okazji ,, 18tych,, urodzin 😉 czyli jutro swietujesz i pijesz szampana!
    Piękny prezent dostalas ja też marzę o malowaniu, rysowaniu od dziecka a skończyło sie na hafcie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za życzenia :) Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia:)

      Usuń
  14. Wszystkiego najlepszego 🌹🌹🧁🧁🎂🎂Prezent trafiony . Takie prezenty są wyjątkowe. Pozdrawiam cieplutko 💖💖

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny prezent od serca:) Życzę wszystkiego naj, najlepszego i dużo zdrówka! Ps dobrze jest sobie sprawić deskę do sztalugi, by móc na niej przykleić kartkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. O super nie pomyślałam o desce dobrze wiedzieć. Pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  16. Happy Birthday to you, Lucyna. You have talent.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkiego najlepszego Ci Lucynko życzę, dużo zdrowia i żeby w życiu spotykały Cię same dobre rzeczy. A prezent dostałas świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Дорогая Люцина! От всей души поздравляю вас с Днём рождения! Желаю много счастья! Всего самого хорошего!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Большое спасибо за ваши добрые слова :)

      Usuń
  19. Gorące uściski z okazji urodzin. Nieustającej weny twórczej w malowaniu, rysowaniu ... itp. Trafione i zobowiązujące do pracy prezenty. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) To prawda nie mam wyjścia trzeba się dalej uczyć:) serdecznie pozdrawim:)

      Usuń
  20. Siempre tienes bonitas pinturas. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkiego najpiękniejszego z okazji urodzin:)))Niech się spełnią Twoje malarskie marzenia:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję serdecznie. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Lucynko!
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! Wspaniałe prezenty.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Żebyś zawsze była zdrowa, spotykała na swej drodze mądrych ludzi, cieszyła się każdym dniem i żeby twórcza wena ciagle się rozrastała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem spóźniony, ale życzę Ci wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Bardzo słodki i przemyślany prezent od twojej córki i jej chłopaka. Fajnie jest mieć takie interesujące hobby. Bardzo podobają mi się twoje prace, a ten post jest wspaniały! Kwiaty też są bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  26. Najważniejsze to zacząć, prezenty jak widać pobudziły Twoją kreatywność i wyszło świetnie.
    Spóźnione życzenia zdrowia i udanych wakacji przesyłam.:))

    OdpowiedzUsuń
  27. W porównaniu do mnie rysujesz cudownie Lucynko. Ja kiedyś dużo więcej rysowałam, a potem wyszłam z wprawy i ciężko mi wrócić do tego. Częściej pisze bo mi to sprawia większą frajdę. Ale chodziłam kiedyś na fajne kółko plastyczne gdzie cwiczylismy po okiem studentów ASP. Dużo to dawało. Pod koniec sezonu zawsze mieliśmy wernisaż. Pamiętam że tematem jednego z nich były Balet. Ja zrobiłam reprodukcje Degas z baletnicami. To był fajny czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysowanie to dobry sposób na stres. Zazdroszczę takiego kursu super sprawa. Fobre chwile wracają . Miłego dnia😊🎨

      Usuń
  28. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń