wtorek, 16 sierpnia 2022

Anioł stróż z kotem i ptakiem na desce namalowany.

 

    Kupiłam „produkt drewniany z drewna tekowego „ tak napisano na etykietce i od razu pomyślałam, że na pewno namaluję na nim anioła.

Pamiętacie obrazki z aniołem przeprowadzającym dzieci prze most ? Dawniej były w prawie każdym domu w moim też. Sąsiadka przyniosła taki obrazek  w prezencie dla mnie kiedy miałam miesiąc .

    Mój anioł trzyma w dłoni ptaka a u jego stóp śpi spokojnie kot.  Na początku miał być tylko kot ale kiedy zabrałam się za malowanie dostrzegłam ,że słoje na deseczce w pewnym miejscu układają się w kształt ptaka więc skoro tak to czemu nie namalować ptaka.

Anioł z kotem ? A czemu nie skoro jest nawet święta patronka kotów , to czemu nie można namalować anioła z kotem?



O świętej  Gertrudzie Nijvel (Nivelles), dowiedziałam się zupełnie niedawno

„Jest patronką Nijvel (Nivelles), czczona jest w miastach Beverst, Geertruidenberg i Bergen op Zoom. Jest także patronką podróżnych oraz jest przywoływana przeciwko gorączce, szczurom, myszom, szczególnie myszom polnym. Wzywano ją także, jako opiekunkę kotów.”

Internet

    Anioły  zagościły w wielu  domach zarówno ludzi wierzących jak i ateistów bo chyba nie ma lepszego życzenia niż to „niech wiodą cię dobre anioły”.  











Ja tez mam w domu sporą kolekcję aniołów takich podarowanych przez bliskich i przyjaciół, przywiezionych z podróży po Polsce i świecie. 

Dla mnie anioły to dobre myśli i uśmiech, to pomoc okazywana innym gdy jej potrzebują

 


 

64 komentarze:

  1. Your painting is very beautiful, I have an angel in my bedroom, too. Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny anioł, podoba mi się Twój styl malowania.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny rysunek - całość ma taki fajny ludowy charakter. Był okres , że moja mama zbierała anioły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak mi ta deseczka pasowała na "anielski" malunek taki aniołek po mojemu😊

      Usuń
  4. Piękna deska! No anioł jest niesamowity! Jest tez i kot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Bez.kota to nie robota😉 Miłego dnia😊

      Usuń
  5. Cudeńko, pozdrawiam :-) PS. W tym właśnie sęk, że nie tęsknię za igłą i nićmi, jestem nimi przesycona, dlatego już nie haftuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję. Masz.rację jak człowiek.czuje , że ma.już dość to znaczy, że czas poszukać nowej pasji. Piękne te Twoje hafty ale to Ty decydujesz co sprawia Ciradość. Miłego dnia😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ya esa madera, parece otra, con la buena obra de arte que has hecho en ella.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem ciekawa propozycja. :) Myślę, że wiele osób wolałoby pomalowaną deskę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucynko!
    Jestem zachwycona aniołem namalowanym na desce.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja to taki diabeł bardziej... ale lubię anioły i mam kilka, zwłaszcza bieszczadzkich :) Ale Twój piękniejszy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😀😉 .Bardzo dziękuję i życzę udanego weekendu🙂

      Usuń
  11. Boa tarde Lucyna. Desejo uma ótima tarde de quarta-feira. Seus desenhos são maravilhosos minha querida amiga.

    OdpowiedzUsuń
  12. You did a beautiful painting of the angel, bird and cat. Nice to see the cat snoozing in the last picture.

    OdpowiedzUsuń
  13. Очень красивый ангел с кошкой и птицей!

    OdpowiedzUsuń
  14. Beautiful. I love angels too... Blessings.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny anioł. Ja także zbieram anioły. Masz rację, ze niosą one zawsze dobre myśli
    Pozdrawiam deszczowym porankiem i niech wiodą Cię dobre anioły :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdy ma ponoć swojego Anioła, a jak przystało na wielbicielkę kotów, Twój anioł musi mieć kota. Niech czuwa nad Tobą i prowadzi przez bezpieczne ścieżki.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno tak jest 😊 Bardzo dziękuję i życzę udanego tygodnia 😊

      Usuń
  17. Dobry pomysł i piękne wykonanie. U mnie też dostatek aniołów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Muy bonito dibujo, me encanta. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  19. Te quedo muy lindo, me gusto el gatito. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny anioł , cudna , oryginalna praca. Pozdrawiam serdecznie 🌺🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo , że moja praca się Tobie spodobała. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. Boa tarde de segunda-feira minha querida amiga Lucyna.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny anioł, Lucynko. Świetnie wyszło Ci malowanie na desce z drzewa tekowego. I kot też jest!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, byłam ciekawa jak się maluję na takim drewnie. Serdecznie pozdrawiam😊❤💚❤

      Usuń
  23. Wspaniały anioł, a kot to super model. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Koty faktycznie są dobrymi modelami😊 Pozdrawiam serdrcznie😊

      Usuń
  24. Bardzo mi się podoba taki niecodzienny anioł.

    OdpowiedzUsuń
  25. Twój anioł jest piękny! Lubię je też kolekcjonować, kilka figurek, a na naszej choince mam też wiele anielskich ozdób. Masz takiego uroczego kota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Kot jest miły choć.czasami psoci . Udanego tygodnia.😊

      Usuń
  26. Wspaniały Anioł, niesamowicie piękny. <3 To cudne, że zauważyłaś kształt ptaka i go namalowałaś, może właśnie Anioł Ci go pokazał. Wierzę w Anioły, w ich moc. :) Przemiły post, dziękuję. :) Miej bardzo radosny dzień. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że spodobał się Tobie mój anioł . Serdeczności przesyłam😊

      Usuń
  27. Boa tarde de sexta-feira Lucyna. Aproveito para desejar um bom final de semana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę dużo uśmiechu miłego weekendu🙂

      Usuń
  28. Projekt to świetny początek czegoś pięknego! Cieszę się, że mogłem zobaczyć na twoich zdjęciach coś więcej - wizję artysty, zarys historii i uwiecznienie na tekowym drewnie ciekawego obrazu 😉

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo lubię anielskie motywy...

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja równiez zachwycam się malowanym aniołem z ptakiem i kotem Lucynko. Piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi niezmiernie to od Ciebie dowiedziałam się, że jest św.Gertruda opiekunka kotów. Dziękuję. Udanego tugodnia😊

      Usuń
  31. Kocham anioły. Mam kolekcję figurek w tym jedną dużą właśnie tadycyjnego stróża przeprowadzajacego dzieci przez most :). Ale anioł z kotem <3 To dopiero cudowny pomysł. Mój kotek jest dla mnie jak taki mały aniołek, który pilnuje, by mi nigdy smutno nie było :). Piekne dzieło, a o patronce kotów też pierwsze słyszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda koty potrafią być opiekuńcze . Dziekuję.za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie

      Usuń