wtorek, 14 maja 2024

Drugie życie starych mebli...

     W każdym starym domu jest mnóstwo przedmiotów z piękną historią czekających na "drugie życie" czyli  naprawę albo odnowienie. Dla jednych taki mebel to zwykły grat nie wart uwagi dla innych to coś co przypomina czasy dzieciństwa. Powoli zaczynamy remontować stary dom moich rodziców i choć ich już nie ma to stare meble i przedmioty ciągle nam o nich przypominają. W altance stoi stara szafka kiedyś trzymano w niej buty i różne drobiazgi dziś są tam przechowywane narzędzia do drobnych napraw i różne stare przedmioty , Jak to mówią zbieracze tacy jak ja o takich przedmiotach "choć niepotrzebne to kto wie czy  się jeszcze nie przydadzą . :)))



Postanowiłam odnowić odrobinkę tą szafkę niedużym kosztem i okleiłam ją samoprzylepną "tapetą do mebli" , Dodałam ozdobne paseczki i szafka wyładniała.






 Kiedy odnowiliśmy starą sofę nie myślałam ,że  zrobimy to samo z naszymi dość sfatygowanymi pufami.  A czemu by nie skoro z sofą  się udało;))





O odnawianiu sofy pisała:

 https://kufereklucyny.blogspot.com/2015/07/jak-odnawialismy-stara-sofe.html

Myślałam, że na odnowieniu szafki  i puf w tym roku się skończy ale Tosia stwierdziła:    


- może byście odnowili tą  szafkę pod zlewozmywakiem bo jakaś brzydka  a ja nocą lubię sobie w kuchni posiedzieć .



Jak Tosia o coś prosi to znaczy ,że trzeba to wykonać takiej ślicznej kotce się nie odmawia;))






 Pomalowałam drzwiczki farbą akrylowa do drewna i metalu na kolor kakaowy, tak napisano na etykiecie.  


Na drzwiczki przykleiłam drewniane widelce takie "jednorazowe" mam ich całkiem sporą "kolekcję". Widelce ozdobiłam specjalną ozdobną "folią" w kolorze miedzi. 






Przy wszystkich pracach dzielnie pomaga mi mąż:)



34 komentarze:

  1. Podziwiam Twoje zdolności do odnawiania mebli! Ślicznie teraz wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ślicznie, masz pomysły, taka Lucyna i mnie by się zdała do zmian.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mojej mamy stoją w garażu stare meble z PRL, które stały w pierwszym mieszkaniu, w którym z ojcem mieszkali. I ja dorastałam. Przyglądam im się od dłuższego czasu. Wymagałyby dużego nakładu pracy. Mają politurę sfatygowaną. Poobijane nóżki, brak szyb, gałek. Ale i tak trzymają się świetnie. Na razie jednak i tak nie miałabym gdzie ich wstawić. Ale, przyglądam się 🫣😉

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda ilość "rzeczy" jakie mamy przerasta nasze potrzeby ale mimo wszystko żal wyrzucić cokolwiek;) Zabawa przy odnawianiu mebli jest super. Udanego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za dobre do wyrzucenia, za słabe do mieszkania, jak się mawia. Bardzo lubię meble z drugiej ręki, a gdy zyskają nowy garnitur, tak jak u Ciebie, nabierają szczególnego charakteru i mocy. Bardzo pochwalam taki recycling.
    Pozdrawiam.: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) W nowych meblach czami denerwuje mnie ich "nietrwałość" , te State można jeszcze naprawić. ;) Miłego weekendu życzę:)

      Usuń
  6. You have made your own designer furniture - fabulous. I hope Tosia is now happy with what you have done! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  7. How beautifully you managed to restore the old furniture!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też byłoby żal wyrzucić meble, które należały do rodziców. Ja nie mogłam ich zabrać i oddałam w dobre ręce i dostały nowe życie. Lucynko, zrobiłaś im bardzo fajną odnowę.
    Bardzo mi się podoba.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnawianie mebli to fajna zabawa. Dziękuję i życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  9. Pięknie odnowiłaś meble. Pomysł z widelcami jest super. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że się spodobały moje widelce:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Recuerdos de toda una vida. Cada mueble, es un tesoro , por lo que representa.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz i życzę miłego weekendu:)

      Usuń
  11. Widziałem wiele starych rzeczy, które uważałem za skarby, zwłaszcza jeśli kiedyś należały do ​​naszych rodziców. Te pokazane na Twoich zdjęciach to prawdziwe skarby. Podoba mi się to, co zrobiłaś ze swoją sofą i pufami. Widelce na drzwiach szafki były sprytne i kreatywne. Wszystko jest idealne i jak miło ze strony męża, że ​​Ci pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Boa tarde. Obrigado pela felicitação do meu aniversário. Aproveito para desejar um bom final de semana. Alguns móveis antigos, são verdadeiras relíquias.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyglądają meble, które dostały nowe życie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Toż to całkowita metamorfoza umeblowania !!! Najbardziej spodobała mi się szafka z widelcami. Tosia miała rację, że trzeba ją odnowić :)) Sama przemalowuję meble i uważam, że to dobry pomysł. Nie trzeba wyrzucać tego, co jest dobre i może jeszcze posłużyć. Piękne metamorfozy !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna robota, Tosi się na pewno podoba, mnie, tak.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello :)
    These were alterations well worth doing. They turned out very nicely. Well done!

    Cześć :)
    Warto było wprowadzić te zmiany. Wyszły bardzo ładnie. Dobrze zrobiony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Miło mi:) Udanego tygodnia.życzę:)

      Usuń
  17. To wspaniała rzecz, kiedy meble lub jakieś inne przedmioty dostają nowe życie 😀.
    Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń