środa, 16 marca 2016

Koszulka z jaszczurką czyli ciut egzotyki=))

Jaszczurka ((Lacertilia) to jak można wyczytać w wszechwiedzącej Wikipedii to beznogie lub czteronożne zwierzę lądowe z grupy gadów łuskonośnych. Co jeszcze ? Jaszczurka ma oczy posiadające powieki ,mocne szczęki i diapsydalną czaszkę . Według słownika biologicznego „czaszka, w której występują dwa doły skroniowe, stanowiące miejsca przyczepu mięśni poruszających żuchwę; u hatterii, krokodyli, a w zmienionej formie u łuskonośnych (tj. jaszczurek i węży) oraz ptaków „. Upss... wystarczy tego wymądrzania . Skąd mi przyszyły do głowy jaszczurki ano dziś moje dziecko znowu zatelefonowało do mnie i radośnie oświadczyło mamo dziś na wykładach była mowa o cudownych stworzeniach :o trujących ropuchach , wężach i jaszczurkach. „No czadowo” wyrwało mi się i zaraz przypomniała mi się scena z „Zemsty” A. Fredry. Pamiętacie jak to Klara biednemu Papkinowi odpowiedziała na jego oświadczyny „" Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla daj mi luby! " . Może jaszczurka to nie krokodyl ale jednak, co za czasy nastały hrabia Fredro pewnie by się mocno zdziwił ,że panny teraz same marzą o polowaniu na jaszczury i na dodatek nikt się specjalnie temu nie dziwi, no prawie nikt=))
Córka nawet przesłała mi fotkę 
niestety nieżywej już jaszczurki ale jednak . Salamandra to nie krokodyl ale coby nie mówić drapieżnik. „Salamandra plamista, jaszczur plamisty. Prowadzi samotniczy, drapieżny tryb życia.”
fot .Emilia Drozłowska

Zastanawiałam się jaką jaszczurkę wymalować na koszulce dla mojej córki w końcu to podobno „cudne zwierzaki”. W końcu postanowiłam namalować taką bajecznie kolorową choć kto wie... Jaszczurek jest aż 400 gatunków a może tak wygląda ten 401 =))
Kupiłam koszulkę w „RESERVED”nie kosztowała wiele choć zawsze dziwią mnie takie ceny z końcówką 99 groszy tak jakby koszulka nie mogła kosztować 20 złociszy tylko 19,99. Pewnie jest w tym jakaś handlowa logika 
ale co zrobić z tym 1 groszem ?
Tak więc po wypraniu koszulki co jest konieczne by farby dobrze się trzymały, wysuszyłam ją i przeprasowałam . Wyciągnęłam moje farby i proszę na koszulce pojawiła się jaszczurka. 










Nawet moja żaba zlazła z lampy by obejrzeć koleżankę =)) Koszulka schnie a jutro po przeprasowaniu wzoru oczywiście po lewej stronie koszulka powędruje na półkę w szafie i będzie czekać na przyjazd Emilii na ferie świąteczne ciekawe czy się jej spodoba ?=)






P.s. Zapomniałam dodać ,że moja jaszczurka to elegantka bo błyszczy w świetle (dzięki odrobinie złotej farby do tkanin), niestety na fotografii tego nie widać=)

4 komentarze:

  1. Jasne że sie Emilce spodoba. taka jaszczurkowaa będzie świetnie na niej wygladac. Oj Lucynko podziwiam to Twoje malowanie, oj podziwiam. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za wizytę cieszę się podoba i rownież pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała koszulka. Też przymierzam się do malowania na materiale, od czego zacząć? Tj.jakie farby polecasz ??

    OdpowiedzUsuń
  4. Są do kupienia farby akrylowe najlepiej kupić je w sklepie z artykułami dla plastyków choć można takie kupić również w EMPIKU . Życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń