piątek, 26 maja 2023

"Kot Schrödingera" wiecie o jakiego kota chodzi? ;)

 Trochę wstyd, że dopiero teraz ale lepiej późno niż wcale o kocie Schrödingera . 

Kot Schrödingera jest żywy i martwy jednocześnie.

O co chodzi w tym eksperymencie?

To swoisty eksperyment myślowy i tak naprawdę żaden kot nie zginął w jego wyniku. 

     Mogłoby się wydawać iż przeciętny człowiek taki jak ja nie interesujący się fizyką kwantową niewiele skorzysta  z takiej wiedzy ale czyż nie jest tak jak napisano w artykule, że nic nie jest  pewne do momentu kiedy "otworzymy pudełko" i sprawdzimy jak jest w istocie. Nawet prezent zapakowany w nieprzezroczyste   pudełko możemy ocenić dopiero po otwarciu tego pudełka. W pudełku może być złoty pierścionek albo pudełko może być puste .


    Na prośbę mojej córki namalowałam jej na koszulce moją interpretację wizerunku kota Schrödingera. Wszak ten kot jest do dziś poszukiwany żywy lub ...:)










 

36 komentarzy:

  1. Określenie już słyszałam ale ze to coś takiego tego nie wiedziałam, nie lubię fizyki i kwantów.Bluzka jednak wyszła cudnie ,brawo dla córki.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Этот котик такой грустный! Неужели с ним проводят какие-то эксперименты? С кошками нельзя жестоко обращаться!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot nie brał udziału w eksperymencie. To eksperyment "myślowy" . Chodzi o to , że nic co nie.jest sprawdzone nie pewne. 😊

      Usuń
  3. Muy buen diseño, para el adorno de la camiseta.
    Que tengas un buen fin de semana. Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  4. Nice print on the t-shirt. Have a great weekend.

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, młodzież miewa ciekawe pomysły na ozdabianie koszulek :). Fajny pomysł, na pewno bardzo oryginalny, a Tobie świetnie wyszła ta interpretacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Batdzo dzięluję. Szczerze to sama niedawno dowiedziałam się o tym "kocie". Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  6. Świetny pomysł i jedyna w swoim rodzaju koszulka 😊ja też interesuje się fizyką kwantową 🫣

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie zainteresowała instrukcja prania i dbania o tę piękną koszulkę, podziwiam pomysłowość:))
    Przedmioty ścisłe dla mnie są magiczne, czyli są naprawdę czarną magią:(
    Lucynko, cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze pytanie "a jak prać tą koszulke" zadawane jest prawie zawsze. Można by odpowiedzieć, że to jak z tym eksperymentem "nie wypierzesz , nie dowiesz się" ;) Dziękuję Bardzo i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucynko, świetna bluzka, niepowtarzalna. Określenie znałam, a spotkałam się z nim - paradoksalnie - na wykładzie z psychologii.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny kotek na bluzeczce Twojej córci. Lucynko, zastanawiam się czy liczyłaś ile kotków już namalowałaś?
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt kotów namalowałam już.tak.wiele, że trudno policzyć😉 Dziękuję za wizytę i serdecznie pozdraeiam😼

      Usuń
  11. Kolejny kotek . Wszystkie są wyjątkowe. Koszulka wygląda rewelacyjnie. Pozdrawiam serdecznie 🪻🪻🪻🪻🪻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.za miłe słowa
      Pozdrawiam serdecznie😊😼

      Usuń
  12. Jeżeli chodzi o malunki katów ta na czym byś je namalowała zawsze wychodzą cudnie. Córcia będzie miała niepowtarzalna bluzkę, nikt takiej mieć nie będzie.
    Jeżeli chodzi o linka to przyznaję bez bicia że niego nie klikałam nie klikam nigdzie odkąd nieopatrznie kliknęłam i FB mi konto zablokował. durna stara baba!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link jest ok ale rozumiem obawy. Można o tym " myślowym eksperymencie" przeczytać na Wikipedii. Miło, że kot na koszulce się podoba. Pozdrawiam serdecznie😊😼

      Usuń
  13. Bardzo na czasie ozdobiłaś koszulkę.
    Myślę, że na ten widok niejedna osoba zgłębi temat.
    Bo czasami tak mamy; chcemy o coś spytać Google, ale nie mamy czasu, sposobności etc. I nagle np. stoimy na dworcu i coś wlezie w oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się zdziwiłam, że to takie uniwersalne. Udanego tygodnia życzę i dziękuję za odwiedziny😊

      Usuń
  14. Inspiracja potrafi naprawdę zdziałać malownicze cudeńka u ciebie 😉 Super! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. What a fun and great t-shirt, great design!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz słyszę o tym projekcie. Ciekawe bardzo. Koszulka jest cudowna!

    Pozdrawiam serdecznie. Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  17. Koszulka wygląda fantastycznie!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Aaa... Rewelacyjny Ci wyszedł. I w dodatku "z jajem" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że kot się spodobał. Udanego tygodnia życzę😊

      Usuń