środa, 17 maja 2023

Zaproszenia z konikiem na ślub i wesele .

      Jak ślub to i wesele na oba wydarzenia należy zaprosić gości w sposób godny i ciekawy.  

Większość dostępnych w sprzedaży zaproszeń jest dość podobna do siebie a jak wiadomo każdy chce mieć zaproszenie, które nie tylko się spodoba ale będzie tez zapamiętane przez gości.:) 

Dawniej był zwyczaj zapraszania gości osobiście lub przez "posłańca" , który objeżdżał domostwa na koniu udekorowanym kwiatami i wstążkami.  Taki koń  nazywany był "PROSZKIEM" od słowa prosić czyli zapraszać.  Koń wróżył młodej porze szczęście, zdrowie i pomyślność finansowa.

    Taki konik jest  swoistym symbolem Warmii i Mazur  choć i w innych rejonach Polski w dawnych czasach w podobny sposób spraszano gości weselnych.

     Moja córka i jej narzeczony poprosili mnie bym zaprojektowała zaproszenia na ich ślub a właściwie namalowała konika inspirowanego "konikiem proszkiem". 

     Namalowałam konika ozdobionego kwiatami i czerwonymi serduszkami .  




Taki sam konik ozdobił winietki , które znalazły się na weselnym stole. Co prawda  jak mawiają ludzie  "za moich czasów  każdy siadał gdzie chciał..." ale takie winietki jak wyjaśnił mi kolega sa bardzo przydatne bo np. "jak w rodzinie trafi się jakiś wujek Janek co to lubi dokuczać ciotce Krysi to można ich profilaktycznie usadzić przy stole daleko od siebie":)) 




Córka z podróży do Olsztyna przywiozła mi dwa koniki jeden jest uszyty z filcu a drugi to najpopularniejsza wersja "proszka" ceramiczny konik. Takie koniki sa symbolem Warmii i Mazur i można je spotkać na każdym kroku w sklepach z pamiątkami, w restauracjach czy kawiarniach.




Zaproszenia to pierwsza z moich prac , które wykonałam na ślub i wesele mojej córki .



36 komentarzy:

  1. Fajnie Ci wyszedł ten malowany konik . takiej tradycji nie znałam ale w końcu co region w Polsce to inne tradycje. A winietki na stół to świetny pomysł, wiem coś ba ten temat bo moje córka wychodziła za mąż 1,5 roku temu. Przynajmniej każdy wie gdzie siadać i nikt się nie przepycha . Na ślubie mojej córki było jeszcze lustro na którem była stoliki w całej sali i było wiadomo gdzie siadać.
    Piękna Para Młoda !!! Mam nadzieję że ślub i wesele było udane !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Wszystko było ok. . Wesele odbyło się w pięknym miejscu w Łagowie Lubuskim. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  2. Bonita forma de decorar la invitación. Esa forma es la tradicional, que se usa en mi ciudad. Luego cuando se accede, después de la ceremonia al almuerzo, hay un panel que pone el nombre de cada invitado y la mesa que le han asignado. Una vez sentado en nuestros respectivos sitios , en la mesa la carta, con el menú.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  3. WSpaniałe te zaproszenia i winietki! Bardzo oryginalne i własnie o to chodzi. Winietki się przydają, wiem coś o tym po ślubie córki cztery lata temu. Był to moment, kiedy brat nie rozmawiał z bratem. Jednak teraz już wszystko jest dobrze. Piękna para młoda! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. So beautiful, and congratulations to your lovely daughter and her new husband, I wish them both all the best! hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie Ci ta kartka wyszła- niesamowicie oryginalna

    OdpowiedzUsuń
  6. Me encantó el caballito de la invitación, es un bonito detalle. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  7. Młodzi stanowią piękna parę. Wszystkiego najlepszego, szczęścia, zdrowia i dużo, dużo radości. Nie wiedziałam, że koniki symbolizują Warmię i Mazury. Twój konik jest taki bardzo indywidualny, piękny.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy ,przekazałam życzenia mlodym😊 O tym koniku też dowoedziałam się niedawno . Serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  8. Jakie piękne są te zaproszenia, Lucynko! Jedyne w swoim rodzaju i takie wyjątkowe. Podoba mi się tradycja z konikiem, nie słyszałam o niej.
    Przesyłam pozdrowienia i życzenia szczęścia na wspólnej drodze życia dla córki i zięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie d:oękujemy . Taka tradycja warta jest by ją promować. Miło mi, że zaproszenia się spodpvały😊 Pozdrawiam serxecznie😊

      Usuń
  9. Какая красивая невеста! И ваш рисунок лошадки мне очень нравится!

    OdpowiedzUsuń
  10. Aaaa chciałabym zobaczyć takiego posłańca na koniu przystrojonego kwiatami, który roznosi zaproszenia...jakie to byłoby piękne. <3 Twój konik jest boski. Tak uroczy, radosny, wiosenny, mega mi się podoba, budzi szeroki uśmiech na całego! Córcia i jej partner pewnie bardzo zadowoleni, ach życzę im cudownej miłości. Twoja córka wygląda, jak kobieta z dawnych lat, piękna. Podoba mi się ten ceramiczny 'proszek'. Wszystkim Wam chce życzyć dużo szczęścia. :**********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie wymyśli ten ślub i wesele. 😊 Dziękuję i na pewno przekażę życzenia. Miłego dnia , pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  11. Piękna Młoda Para!
    Życzę im wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia.
    Lucynko, zaproszenia nie tylko bardzo piękne to jeszcze oryginalne. Świetnie spisałaś się z zadanego zadania!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie zaprojektowałaś konika proszka. Wspaniała tradycja z konikiem.
    Wszystkiego najlepszego dla młodej pary na nowej drodze życia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Видела в Инстаграм фото невесты и жениха. Красивая пара. Замок Иоаннитов - замечательное место для свадьбы.
    Яркий конь очень украсил праздник!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo oryginalne zaproszenia powstały dzięki Twojemu konikowi. Lubię takie pomysłowe prace . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Serdecznie pozdrawiam i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  15. Wspaniały i oryginalny pomysł z tym konikiem na zaproszeniu ślubnym. A już miałam pisać, czy to córci ślub :D. Ale koniec wpisu sam mnie o tym poinformował. Piękna Para Młoda! Niech im się wiedzie na tej nowej drodze życia. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję w swoim i młodych imieniu. Życzę udanego weekendu 😊😊😊

      Usuń
  16. U nas nie ma tradycji z konikiem, ale bardzo mi się ona spodobała. Młodzi zawsze dawniej chodzili sami i prosili na ślub osobiście.
    Pogratuluj Córce sukni ślubnej, prześliczna, o takiej długości i takim welonie marzyłam i przekaż im moje najserdeczniejsze życzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta tradycja bardzo się spodobała młodym . Dziękuję, przekażę młodym życzenia. Miło mi bardzo. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  17. Rewelacja ten konik Lucynko. Cudne zaproszenie, bardzo ładne, eleganckie. Gratulacje dla córki. Życzę im wieczności w szczęściu.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenia przekażę dziękuję bardzo . Miło mi, że zaproszenia z kominkiem się podobają. Pozdrawiam serdevznie

      Usuń