sobota, 27 kwietnia 2024

Stare lusterko w nowej wiosennej ramce...:)

       Jak wiadomo  wiosna to czas wiosennych porządków. Przeglądam kufry, pudła , szuflady i sortuję znalezione w nich przedmioty na te przydatne i na te , które powinnam wyrzucić. No właśnie z tym wyrzucić  zawsze mam kłopot  bo jak wyrzucić skoro można jeszcze coś z nich zrobić;)). 



        Znalazłam stare lusterko i choć nie bardzo lubię przeglądać się w lustrach postanowiłam dać mu szansę na lepsze życie czyli nowa ramkę;))



        Ulepiłam ramkę z glinki , pomalowałam farbami do ceramiki a później polakierowałam . Nie było łatwo ale jakoś się udało. 









        Jeśli wierzyć przekazom historycznym to lustro było jednym z pierwszych przedmiotów jakie człowiek uważał za niezbędne do życia.;))


"Lustro należy do jednych z najstarszych wynalazków ludzkiej cywilizacji. Jako zwierciadła interpretuje się już szlifowane kamienie pochodzące z epoki paleolitu. W epoce starożytnej upowszechniły się zwierciadła z polerowanego metalu np. brązuołowiusrebra. One też dominowały przez większość średniowiecza, mimo że już w I w. n.e. Rzymianie odkryli technologię wytwarzania luster szklanych. Została ona zapomniana na kilkaset lat i zapewne dopiero w XIII wieku ponownie trafiła do Europy. Prawdopodobnym wydaje się, że wynalazku tego dokonali tym razem muzułmanie zamieszkujący Hiszpanię. W świecie chrześcijańskim lustra szklane upowszechniły się u schyłku średniowiecza. Były to zwierciadła pokrywane z jednej strony metalem, np. ołowiem."

źródło WIKIPEDIA


        Jak tylko Tosia znowu nas odwiedzi pokażę jej  lusterko . na razie wygrzewa się na oknie .:))


                                Fot. Marcin S.

32 komentarze:

  1. Piękny recykling, Tosia będzie się przeglądać, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha ha, też nie lubię przeglądać się w lusterku 🫣🙃 Ale nowa ramka to super pretekst, żeby coś porobić "rencami" 👍👌

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj mam tak samo z tym wyrzucaniem przedmiotów, wszystkiego mi żal :)))
    Fajny pomysł na przerobienie lusterka, wyszło kolorowo i radośnie.
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój kolega mawiał, że to przypadłość zwana "graciarstwo" i dodawał "też mnie dopadło":))) Miło mi, że lusterko się podoba. Udanej "majówki" życzę :)

      Usuń
  4. Boszsz... Lucynko, nieustannie podziwiam Cię za pomysłowość i oryginalność. I za to, że tak wspaniale wprowadzasz te pomysły w życie. Lusterko cudowne, myślę że niejeden z nas chciałby takie mieć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za mile słowa. Cieszę się, że lusterko się spodobało. Miłego tygodnia życzę:)

      Usuń
  5. Świetny pomysł, podziwiam! Kot cudowny, uwielbiam. Pozdrawiam, dobrego nowego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Kotka faktycznie jest fajna . Miłej "majówki" życzę:)

      Usuń
  6. Metamorfoza lustra wspaniała. Teraz to ozdoba, nie tylko użyteczna rzecz:)
    Miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lusterko wygląda bardzo artystycznie. Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna ramka. Bardzo mi się podoba. Tosia podobnie jak i ja uwielbia ciepełko.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja też kocham słoneczko:) Udanej "majówki" życzę:)

      Usuń
  9. Jestem pod wielkim wrażeniem Twojego talentu. Lustro jest przepiękne, a Tosia przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Tosia to taka kochana koteczka. Miłego tygodnia .:)

      Usuń
  10. Śliczna praca. Było lusterko w fabrycznej ramce, teraz jest w Twojej, kwiecistej, pięknej!
    Tosia uroczo odpoczywa. Lubię obserwować kocie pozy!
    Pozdrawiam serdecznie. Miłej Majówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tośka jest mistrzynią w kocich pozach :)) Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzę udanej majówki:)

      Usuń
  11. Te ha quedado muy bonito. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oryginalne i jedyne w swoim rodzaju. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  13. Boa tarde de quinta-feira, aproveito para desejar um excelente mês de maio, com muita paz e saúde. Parabéns original e muito interessante.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lusterko bardzo ładnie się prezentuje :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaskakujesz pomysłami. Luster u kobiety nigdy dość i świetnie, że ze starego grata zrobiłaś bajerancki przedmiot.
    Proszę pomiziać Tośkę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.w.swoim i.Tosi imieniu, ja za miłe słowa.ona za mizianie:) Udanego tygodnia :)

      Usuń