piątek, 21 sierpnia 2015

Kopenhaga wielokulturowa, kolorowa...

Są takie miasta, które odwiedza się przy każdej nadarzającej się okazji dla mnie jednym z takich miast jest Kopenhaga. Kopenhaga jest miastem wielokulturowym , kolorowym i choć dzieli nas od niej niewielka odległość to obyczajowo różnym od naszych polskich miast . Kiedy 14.08.2015 dane mi było odwiedzić na krótko Kopenhagę nie bardzo wiedziałam jaką konkretnie impreza właśnie się tu odbywa. Wiem co oznaczają tęczowe flagi i domyślałam się ,że to środowisko LGBT jest organizatorem tej imprezy . Nasze media nic nie wspominały o tym ,że właśnie w Kopenhadze następnego dnia czyli 15.08.2015 odbędzie się kolejny marsz równości.
Były stragany z pamiątkami, studio karaoke. Mnie zdziwiła szklana „gablota” wewnątrz której siedział mężczyzna w kąpielówkach z dziewczynką w stroju kąpielowym . Mężczyzna czytał bajki dziecku. O co chodzi ? -spytałam . Córka przeczytała informacje w j. angielskim i przetłumaczyła to protest przeciwko stawianiu znaku równości między homoseksualizmem a pedofilią. 

Zgadzam się z tym pedofile zdarzają się w każdej kulturze i opcja seksualna nie ma tu nic do rzeczy.
Z tolerancja u nas jest kiepsko to fakt. Wdałam się jakiś czas temu w dyskusje z znajomym mojej córki , chłopak twierdził ,że brak tolerancji to „ największą wartość naszego społeczeństwa” dziwne stwierdzenie w ustach młodego człowieka? Dziwne choć dziwniejsze ,że młody chłopak nie bardzo wie o co ogólnie chodzi z tolerancją , bo kiedy mu napisałam, iż nietolerancja ma rożne oblicza i można być prześladowanym z błahych powodów choćby z powodu tego ,że pochodzi się z „poznańskiego” . Właśnie w woj. poznańskim ( obecnie wielkopolskie) urodził się mój dyskutant i nie wiedzieć czemu uznał ,że chcę go tym obrazić bo ja wiem czy bycie z poznańskiego to obraza?Moim zdaniem to raczej komplement.
Trudno nie zgodzić się z tym ,że bycie innym w Polsce to ciągle grzech niewybaczalny i nieważne o jaką inność chodzi ...
W Kopenhadze widziała mnóstwo „kolorowych” ludzi , różnych pod względem etnicznym, wyznaniowym .
A upał był tego dnia niezwykły jak na Kopenhagę nawet żołnierze królewskiej gwardii zamienili futrzane czapy na furażerki=)


















Warto wybrać się do Kopenhagi bez względu na wszystko.

 Zobaczyć syrenkę bo to ta z Kopenhagi jest najsłynniejsza na świecie, popłynąć tramwajem wodnym , obejrzeć piękne budowle, i piękne dziewczyny opalające się toples na brzegu . Ludzie mieszkają, odpoczywają, przemieszczą się wodnymi szlakami. Jeśli będziecie mogli wybierzcie się do Kopenhagi=)





























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz