sobota, 7 maja 2016

Koszulka z fiołkiem trójbarwnym ...

Jeszcze raz fiołkowy temat powraca , tym razem fiolek trójbarwny ( Viola tricolor).
W mojej książce „Rośliny lecznicze” Jarosława Kresa'nka wyczytałam ,że jest to chwast pól uprawnych i ogrodów . Kwitnie od maja do października , wysokość jaką osiąga to 10 do 30 cm. Popularnie mówi się o nim polny bratek przynajmniej w mojej okolicy tak się go nazywa=)
Oprócz urody kwiatuszek ma też działanie lecznicze . Jest to środek moczopędny, wykrztuśny i stymulujący przemianę materii. Leczy choroby skóry i drobne krwawienia. Napar należy przyrządzać z suszonych roślin bez korzeni.
Fiolek trójbarwny ozdobił kolejną malowaną przeze mnie koszulkę. Koszulka jest „niepierwszej młodości „ a kwiatuszki sprawiły ,że otrzymała nowe życie. 

















Za wzór posłużyły mi kwiatki ,które sfotografowałam podczas spaceru . 













Lubie bratki i te ogrodowe i te polne choć drugi człon ich nazwy tricolor kojarzy mi się bardziej z kotem takim łaciatkiem=))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz