piątek, 28 października 2016

Smok naokienny=)


Smok z niczego dopilnuje ciepła twego=)) No może nie całkiem z niczego ale na pewno z rzeczy, które można wyszperać w second handzie lub w zakamarkach naszych szaf w workach z rzeczami których już nie nosimy a żal je wyrzucić=).
Bywa, że okna są nieszczelne albo po prostu chcemy ozdobić parapet w pokoju .
Przyda się wtedy taki smok wykonany z starych szalików .
Ja do wykonania smoka szalikowca nie mylić z kibicem szalikowcem =) użyłam dwóch kupionych w second handzie oliwkowych szalików. Oba są prawie identycznie różnią się jedynie długością.
Prace zaczęłam od wykonania głowy smoka , po zszyciu szalików wypełniłam ją foliowymi torbami . 













Oczy to dwa kwitki zrobione na szydełku kupiłam w lumpeksie starą serwetkę składająca się z takich kwiatuszków. Odprułam dwa z nich a reszta przyda mi się zapewne przy kolejnym zadaniu=)) Środek oka to błyszczące guziczki. 




Wąsy smoka zrobiłam z cekinowej taśmy , zęby z białego filcu a język z czerwonej wstążeczki. 





Piękny błyszczący „grzebień” na głowie smoczyska to kołnierz starej bluzki , oczywiście kupionej w sklepie z używaną odzieżą. A zapomniałam o uszach te wycięte są z filcu można go kupić w sklepie z artykułami papierniczymi. Uszka ciut przyozdobiłam czerwonym wzorkiem wymalowanym pisakiem do tkanin. 


Oba szaliki luźno splotłam ze sobą dołączyłam zielone atłasowe wstążki . Takimi samymi wstążkami związałam końce szalików i powstał ozdobny ogon smoczyska. Warto końcówki wstążek zabezpieczyć przed strzępieniem , ja podkleiłam je klejem do tkanin.
Mój smok jest oliwkowo złoto zielony ale można wykonać go z szalika czy chust w dowolnych kolorach wszystko to kwestia gustu i dostępnych materiałów=)


Smok powędruje na okno pokoju w akademiku bo choć okna nowe to wiatr od ...chciałam napisać od morza . Szczecin podobno nad morzem nie leży ale wody zalewu są uznawane za morskie więc i wiatr można powiedzieć jest morski.=)


POTRZEBNE SĄ:
dwa szaliki
nici
igły
filc
wstążki
skrawki materiału
guziczki.

6 komentarzy:

  1. Smok rewelacyjny. Nie dość , że ociepli okno to jeszcze go ozdobi :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się ciesze ,że smoczysko się spodobało. Pozdrawiam Was dziewczyny cieplutko=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smok wyszedł śliczny i pozdrawiam ze Szczecina:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smok też zamieszkał w Szczecinie i podobno mu się tam podoba;) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń