sobota, 8 października 2016

Poduszka z rudzielcem...


Rudy , rudy nie nie rydz rudy rudzik zdobył serce moje.
Nie jestem mistrzem w fotografowaniu ptaków , szczerze mówiąc nawet nie bardzo potrafię je rozpoznawać. Chętnie za to oglądam fotografie ptactwa wszelakiego a czasami maluję je na poduszkach czy innych przedmiotach.
Ostatnio to właśnie rudzik zwrócił moja uwagę .



fot . G. Klejna
Rudzik to niewielki okrąglutki ptaszek o długości ciała około 14 cm. Wadze 16 -18 gram i rozpiętości skrzydeł okolo22 cm.
Najbardziej charakterystyczną jest ruda pierś, gardło i boki głowy. Najbardziej charakterystycznym elementem upierzenia jest ruda pierś, gardło i boki głowy. Piórka na grzbiecie rudzik ma oliwkowo-brązowe. Brzuszek jest biały.
Z wiekiem rudy kolor jaśnieje i matowieje.
Rudziki zamieszkują całą Europę, Afrykę, Azję Mniejszą . Niektóre osobniki zimują w Europie Środkowej czyli u nas w Polsce też.=)


Szczerze powiem rudzika nigdy na żywo nie widziałam a może nie zwróciłam na niego uwagi.
Ale braki na pewno nadrobię na razie uwieczniłam go na poduszce =).













Żeby rudzikowi było milej do poduszki przyszyłam koronkowa serwetkę prawda ,ze ładnie razem się prezentują ?=)

2 komentarze:

  1. Śliczna poduszeczka. Fajnie wygląda z szydełkowym elementem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło ,że się spodobała. Pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń