wtorek, 15 sierpnia 2017

Flamingowe opowieści.


Tego lata świat opanowały flamingi można je zobaczyć dosłownie na wszystkim na koszulkach, sukienkach, plecakach, piórnikach, filiżankach itp. Flamingi to duże ptaki 80-145 cm. O długiej szyi wygiętej w kształt litery „S”. Żywią się glonami i fragmentami roślin ich dziób jest przystosowany do wyszukiwania pożywienia w wodzie , ptak językiem przepycha wodę, a umieszczone pod górną szczęką blaszki (lamella) wychwytują pożywienie. Flamingi to ptaki stadne i choć są ptakami wędrownymi to podobno łączą się w pary . Ostatnio wyczytałam ,że mają dość dużą skłonność do „ptasich rozwodów”.
Budują gniazda z mułu i składają w nich jedno lub dwa jaja.
Funkcjonuje u nich coś w rodzaju żłobka. Rodzice rozpoznają swoje pisklę wśród innych i karmią
wydzieliną z wola po 6-11 tygodniach pisklęta usamodzielniają się.
Flamingi to niezwykle i piękne ptaki nic więc dziwnego ,że ich podobizna zdobi stroje modniś z całego świata.
Skoro są tak modne trudno by nie zagościły i w Moim Kuferku.












 I jak się Wam podoba ?=)


8 komentarzy:

  1. Piękny :) Ma w sobie tyle gracji :) Wydaje się, że za chwilę pójdzie sobie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pierwszy raz zobaczyłam flamingi na ...na pocztówce z ZOO. Miałam nawet taki album z pocztówkami na których były rożne egzotyczne zwierzaki i ptaki=)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz widziałam je w zoo i pamiętam, że wydały mi się nierealnymi, bajkowymi postaciami. Byłam wtedy mała, a one ogromne i zjawiskowo piękne :) Musiały zrobić na mnie wielkie wrażenie, bo ciągle to pamiętam :)

      Usuń
  3. Beautiful flamingo! Great colours! I love it!

    OdpowiedzUsuń
  4. Thank you very much for nice comment :) This give me more power for work :)

    OdpowiedzUsuń