czwartek, 12 listopada 2015

Komarowe wspomnienia z dzieciństwa...


Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960-1983 przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy. Już 1959 roku zapowiadano wejście na rynek motoroweru Komar ale tak naprawdę produkcje rozpoczęto w drugiej połowie 1960 roku.
fot. Lucyna D. Muzeum Techniki w Szczecinie


Komar nazywany pieszczotliwie


Komarkiem lub Bzykiem miał bardzo prosta konstrukcję:
silnik wmontowany w nieskomplikowaną rurową ramę, sztywne zawieszenie tylnego koła, siodełko typu rowerowego. Może nie grzeszył uroda ale był na robotniczą kieszeń kosztował 4500złotych co odpowiadało trzem średnim pensją w tamtych czasach w latach 70-tych pensje wzrosły a cena Komara pozostała bez zmian i była równowartością 2 pensji.
 
fotografia z źródeł internetowych


Ja pamiętam,że mój dziadek był szczęśliwym posiadaczem tego cudu motoryzacji niestety nie bardzo pamiętam dokładnie jak wyglądał wiem,że był niebieski.

Mój mąż może godzinami opowiadać o tym jak to jego wujek też zresztą Waldemar uczył go jeździć na Komarku. 
Jak tej nauki a raczej umiejętności nabytej na wakacjach zazdrościli mu kumple z podwórka w jego rodzinnych Żarach. Pamięta do dziś jakie Komarek miał siodełko , jakiego był koloru.














Za parę dni mamy kolejną rocznice ślubu więc postanowiłam sprawić mężowi niespodziankę i namalowałam mu na koszulce właśnie to cudo naszej motoryzacji .


potrzebne są:
farby do tkanin
flamaster do tkanin
ołówek
kalka barwiąca i jak zwykle odrobina cierpliwości=)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz