poniedziałek, 17 marca 2014

Kolorowe i zabawne jajka wielkanocne z kryminalna zagdka w tle;))



Jest w naszym mieście Zielonej Gorze taka mała rzeźba , która kojarzy mi się z rozbitym jajkiem , nie wiem co artysta miał na myśli ale mnie się to tak kojarzy. Nawet pokusiłam się o zrobienie takiej foto satyry w temacie „jak Bachusiki szukały sprawcy zniszczenia jaja przy muzeum".

Tuż niedaleko muzeum w mieście Zielona Góra
ktoś rozbił starożytne jajo . 



Ekonomikus trafil na informacje o tej zbrodni przeglądają wieści w Internecie:
-Stary ale heca!!! Ktoś stłukł jajo przy muzeum
- Będzie na mnie - westchnął Wiertikus Mocarny. Słynął z dużej siły. Często niestety zdarzało mu się coś popsuć.



Na miejsce zdarzenia wysłano bachusikową grupę dochodzeniowo-śledczą . Sierżant Questina dokładnie sfilmowała miejsce zbrodni  a technik kryminalistyki aspirant Ciekawek zbadał wszystkie pozostawione ślady obuwia i odbitki linii papilarnych. Jednak jego kolega aspirant Pędzibeczek nie był pewien czy uda się znaleźć sprawcę przestępstwa. Stwierdził nawet : Kiepsko to wygląda. Ciekawe czyja to sprawka?

Kochani każdy może dopisać rozwiązanie tej kryminalnej zagadki...;))





Jajka o tej porze roku zawsze przypominają mi ,że zbliżają się święta Wielkiej Nocy i czas pomyśleć o przygotowaniach do tych świąt. Jeszcze co prawda jest mnóstwo czasu ale powolutku zaczęłam przeglądać ozdoby związane z tymi świętami. Przez lata nazbierało się tych ozdób sporo.








Kilka lat temu wraz córką z malowałyśmy wydmuszki z jajek i z nich powstała ozdoba do podwieszenia pod sufitem . Od kilku lat nie zaglądałam do pudelka , gdzie przechowywałam tą ozdobę a dziś postanowiłam sprawdzić w jakim jest stanie. Czy nada się do dekoracji domu.
Myślałam ,że z wydmuszek niewiele zostało ale kiedy otworzyłam pudelku okazało się ,że są w świetnym stanie.














 





Do ozdobienia wydmuszek przydać może się wszystko kolorowe nitki, resztki włóczki, kwiatuszki z materiału koraliki. Malować wzorki najlepiej farbami do porcelany lub szkła , akwarelki całkiem dobrze się sprawdzają. Można oklejać jajka bibułką i kolorowym papierem.














Od czasów szkoły podstawowej moja córka jest fanką zespołu Green Day , ma chyba wszystkie ich płyty a nawet nuty granych przez nich piosenek. Ma kilka koszulek z podobizną swoich idoli . Jak więc miałoby zabraknąć jajka z Green Day .
Takie wspólne ozdabianie jajek to dobra zabawa . Jeśli chcemy malować wydmuszki radzę zacząć je zbierać już teraz . Wydmuszki należy dobrze wypłukać w cieplej wodzie zarówno po zewnętrznej jak i wewnętrznej stronie. Ozdobić i zawiesić na kolorowych gałązkach lub jak w przypadku tej z Green Day po prostu na gitarze czy półce z płytami.












Dobrze opakowane i przechowywane będą cieszyć oczy przez kilka lat. I co ważne kiedy się potłuką nie będziemy narażeni na przykry zapach siarkowodoru jak w przypadku pęknięcia starej pisanki wykonanej z jajka =))
Zapraszam do zabawy.


2 komentarze:

  1. rzezby ladne i wesolo zrobiony fotomontaz...jajka bajecznie kolorowe,mozna juz myslec o swietach.

    OdpowiedzUsuń