poniedziałek, 26 maja 2014

Dziś Dzień Matki w Polsce=)



Oto kilka fotografii mam w mojej rodzinie.
Jest tu fotografia mojej prababki  Stefanii z dziećmi czyli moją babcią Emilią i jej braćmi (1916) roku












mojej babki Emilii z moim tatą i stryjem ,



















 mojej mamy Elżbiety ze mną




















 i moje z moją córką Emilią. Może macierzyństwo to niekoniecznie jedyny celem w życiu kobiety ale na pewno daje kobiecie wiele szczęścia. Dziś warto złożyć życzenia mamie , bo jakby się człowiekowi nie układało w życiu to słowo mama jest najważniejsze słowniku.

Ja musiałam godzić macierzyństwo z pracą zawodową i to w bardzo męskim zawodzie , chyba mi się to udało.  Często moja córka musiała być dzielniejsza od koleżanek , szybko nauczyła się jak radzić sobie w trudnych chwilach,  wiedziała lepiej od innych jak to jest kiedy wszyscy spędzają święta z obojgiem rodziców a ona tylko z jednym  bo drugie miało akurat dyżur, jak to jest kiedy nagle mama musi zostać dłużej w pracy choć obiecała wyjście na lody czy po zakupy  . Moja mama nie pracowała aż do czasu kiedy moja siostra i ja nie poszłyśmy do szkoły. Dorabiała do pensji ojca szyciem, była i jest do dziś bardzo zaradna ale jak sama mówi dobrze,że "poszła do pracy" bo to daje poczucie niezależności  w końcu dzieci dorastają a kobieta do szczęścia potrzebuje poczucia ,że jest ważna i potrzebna nie tylko dzieciom i mężowi .  Ja musiałam godzić pracę z macierzyństwem i jakoś nie wyobrażam sobie bycia tylko gospodynią i matką w końcu dzieci dorastają i co ? O nie macierzyństwo to dodatkowy bonus w życiu kobiety , mama musi być szczęśliwa i spełniać się zawodowo by jej dzieci były szczęśliwe.
A tak na marginesie to moja babcia mawiała,że "mężczyźni po prostu są zbyt nieodpowiedzialni i dlatego Pan Bóg macierzyństwo powierzył nam kobietom" i tego się trzymajmy kochane panie=))


















mamy z córka wspólne pasje =))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz