wtorek, 27 stycznia 2015

Malowana doniczka ...


W mojej kuchni nigdy nie brak ziół w doniczkach z kilku powodów po pierwsze zioła poprawiają smak potraw, po drugie dobrze wpływają na stan naszego zdrowia, po trzecie są niezaprzeczalna ozdoba każdej kuchni.
Kopiłam sobie szałwie w doniczce , piękny zapach i ciekawy kształt liści są już wystarczającym powodem by ustawić ją na honorowym miejscu w mojej kuchni.
Szałwia jest nie tylko przyprawa ale i lekiem. Szałwię dodaje się do drobiu, ryb i kiełbas , potraw z roślin strączkowych. Szałwia ma właściwość redukcji tłuszczu jest to idealny dodatek do tłustych mięs, takich jak: wieprzowina, gęsi i kaczka.
Jest przydatna w leczeniu bólu gardła, podrażnienie jamy ustnej , skaleczeń i siniaków ze względu na swoje właściwości aseptyczne i ściągające.

Takie zioło zasługuje na odpowiednia oprawę postanowiłam ,że wymaluję doniczkę dla niej odpowiednia doniczkę.
Z dzieciństwa pamiętam jaki zachwyt budził we mnie piękny haft kaszubski. Haft kaszubski to pięć kolorów niebieskiego (w trzech odcieniach – od jasnobłękitnego po ciemnoszafirowy), czarnego, czerwonego, zielonego i żółtego.
Postanowiłam umieść na doniczce wzór inspirowany haftem kaszubskim . 





Wyszperałam ostatnio w second hand taki cudny fartuszek z ręcznie wyszytym wzorem kaszubskim.
Wyprałam go , wyprasowałam  i podziwiam kunszt i  precyzje haftu . Sama lubię haftować i potrfie od razu poznać rękę mistrzyni.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz