sobota, 23 maja 2015

Krasnoludek dobry kumpel dla każdego=))


Do Dnia Dziecka zostało jeszcze odrobinkę czasu ale warto pomyśleć o prezencie dla dziecka własnego lub zaprzyjaźnionego już dziś. W każdym z nas jest odrobina dziecka więc prezent z okazji tego niezwykłego święta można podarować każdemu bez względu na wiek, płeć , stan cywilny czy majątkowy.
A może fartuszek z ręcznie malowanym krasnoludkiem. No nie mówcie ,że nie chcielibyście mieć takiego małego pomocnika w domu, ja tak i owszem =))

Krasnoludki jak pisała Maria Konopnicka to:

Naród wielce osobliwy.
Drobny — niby ziarnka w bani:
Jeśli które z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.”
Dla wyjaśnienia powiem ,że bania to dynia po staropolsku.












Mam w domu stare wydanie powieści dla dzieci M. Konopnickiej „O krasnoludkach i sierotce Marysi” z 1955 roku . Opisy krasnoludków są tam zabawne, krasnale mają mnóstwo naszych ludzkich wad. Trudno się ją czyta współczesnym dzieciom , kiedy czytałam powieść M. Konopnickiej mojej córce (dziś już studentce mikrobiologi) co chwila musiałam wyjaśniać na przykład cóż to za smakołyk „skwarki” i ogólnie trudno było dziecku wytłumaczyć dawną biedę. Zresztą ja kiedy byłam mała dziewczynka też dziwiłam się jak można być tak bardzo biednym choć przecież nie byliśmy zbyt bogaci. Książka w moim domu jest od lat a sam powieść została opublikowana po raz pierwszy w 1896 roku. Świat bardzo zmienił się od tego czasu tylko krasnoludki są dziś nadal takie same a może już i one maja konta na internetowych portalach społecznościowych , kto to wie=))
Jednak książka to jak dla mnie klasyka literatury dla dzieci.
Tak więc zaczynam malowanie krasnoludka na fartuszku wszak „krasnoludki tego za mnie nie zrobią” . A może jednak kto wie...=)







co jest potrzebne:
ołówek i szkicownik
kalka maszynowa
farby do tekstyliów
pisak do malowania po materiale
odrobina uniwersalnej złotej farby
i odrobiny czasu na wykonanie malunku.
Po wyschnięciu malunek należy przeprasować po lewej stronie żelazkiem . Prać w temperaturze 40 stopni Celsjusza , można prać w pralce .










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz