wtorek, 16 czerwca 2015

Warszawa kultowy samochód PRL ozdobiła koszulkę=))


Na spotkaniu z bohaterem kultowego polskiego serialu „07 zgłoś się” przypomniano o równie kultowym polskim samochodzie Warszawa.
No i od razu pomyślałam ,ze warto by wymalować to cudo polskiej motoryzacji na koszulce. Warszawy produkowano w FSO w Warszawie na Żeraniu. Produkowano ją w latach 1951- 1973 był to pierwszy polski samochód osobowy produkowany w Polsce po II wojnie światowej . I choć produkcje zakończono w 1973 roku to jeszcze w latach osiemdziesiątych można było co prawda od czasu do czasu zobaczyć te samochody na ulicach naszych miast. Warszawa była produkowana na radzieckiej licencji samochodu Pobieda.
Warszawy te pierwsze nazywane były garbuską ze względu na swój kształt późniejsze „warszawkami” . Samochody Warszawa produkowano też w wersjach specjalnych : karetki pogotowia, radiowozy , samochody pocztowe czy nawet drezyny. I właśnie tym samochodem w pierwszych odcinka przemieszczał się porucznik Borewicz=)
Warszawa jak najbardziej zasłużyła by ją umieścić na koszulce. Co prawda nie odbyło się bez zabawnych niedopatrzeń z mojej strony i musiałam najpierw domalować kolo bo samochodowi groziło ,że się przewróci. Później musiałam „otworzyć drzwi” czyli domalować kreseczkę , która sprawiła ,że 
Warszawa z dwudrzwiowej zmieniła się w czterodrzwiowy samochód=))







 Szczerze to nie pamiętam takich radiowozów ale może to dlatego,że niespotykanie spokojna ze mnie osoba =)) Fotografia wykonana w Muzeum Techniki w Szczecinie =)


fot. E. Drozłowska



Warszawa taka jak z mojej koszulki ostatnio robi furorę w reklamie pewnego banku=))
 

6 komentarzy:


  1. Skup samochodów Warszawajest odpowiednim miejscem zarówno dla tych, którzy chcą sprzedać sprawne auto, jak i osób mających do sprzedania pojazd powypadkowy lub niekompletny.
    Skup samochodów Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę a myślałam, że zapomniano o tych samochodach. Ostatnio widziałam piękną "złotą"
    Warszawę=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń