wtorek, 22 października 2019

Koszulka z trąbką sygnałową.

W tym roku pogoda w październiku jest wyjątkowo ciepło, właściwie gdyby nie żółte liście na drzewach można by powiedzieć, że mamy wiosnę nie jesień.  Więc czemu nie sprawić sobie kolejnej koszulki i nie wymalować na niej czegoś fajnego.






T-shirty są wygodne, modne i co ważne na każda kieszeń. Zamówienie na kolejna koszulkę było odrobinkę mało precyzyjne. Na pytanie, co mam namalować?  Usłyszałam: coś fajnego może, jaki instrument muzyczny?

No tak, ale jaki? Akordeon? Perkusję? A może trąbkę, trąbkę sygnałówkę, bo to i z harcerstwem się kojarzy i z wojskiem no i Krakowem a jak Kraków to oczywiście hejnał, który znają wszyscy;))

Przeszukałam moje fotografie a jest ich sporo i nie znalazłam takiej, na której byłby muzyk grający na trąbce „sygnałówce”. Jest na moich fotografiach kilku saksofonistów nawet jedna saksofonistka, są inni muzycy i muzykanci a trębacza brak, 







no może za wyjątkiem kota 




i jednego Bachusika.:)




O samej trąbce sygnałowej dowiedziałam się z Wikipedii, że „Trąbka sygnałowa, sygnałówka – prosty instrument dęty blaszany pozbawiony wentyli (zaworów). Rzadko stosowany jest do produkcji muzycznej. Na ogół używany do wygrywania fanfar lub sygnałów w zastosowaniach militarnych, łowieckich (kniejówka), harcerskich (skautówka), w sygnalizacji kolejowej itp. Instrument ten może mieć różny kształt i wielkość. Gra na nim polega na takim zadęciu i ułożeniu warg w ustniku, by wydobyć z niej określoną składową szeregu harmonicznego.”





Do namalowania wzoru na koszulce potrzebne są jak zawsze pędzle, farby, czas i chęci:)












Co do pogody to znalazłam fotografie z 2012 roku było zimno i nawet padał śnieg?





26.10.2012 rok



71 komentarzy:

  1. Malunek na koszulce piękny (jak zwykle), ale zanim do niego doszłam "zawiesiłam się" na uroczym kocie, a potem Bachusiku.
    Zmroził mnie troszkę zimowy pejzaż; wdzięczna jestem tegorocznej pani Jesieni, że nie w głowie jej takie psikusy.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    P.S. Zapytam jeszcze: nie wiem, czy u mnie jest coś nie tak? pokazuje mi się w "skomentuj jako:" tylko jedna opcja: z profilu google i na dole nie mam okienka, w którym stawia się ptaszek przy opcji zawiadamiaj o komentarzach. Zastanawiałam się, czy to błąd w mojej przeglądarce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem jak to jest z tym komentowaniem poproszę córkę to sprawdzi:)Kot jest bardzo starą zabawką jeszcze zXx wirlu alebardzo go lubię:)

      Usuń
  2. No , kurza noga, fajny motyw.
    Łoooo matko i córko! Naprawdę siedem lat temu w październiku był śnieg?!? I niech mi ktoś powie, że klimat się nie zmienia. Nie wiem czy ja ostatnią zimą widziałam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak było a zima trwała do kwietnia następnego roku. Pamiętam bo nie mogłam się wykaraskać z choróbska :(Miłego tygodnia życzę:)

      Usuń
  3. Przepiękne tworzysz te koszulki!!!☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo Fajnie tak zobaczyć, jaka pogoda była parę lat temu, a jaka teraz. :) Bardzo klimat się zmienia, a ja zimnolubna, trzeba będzie zamieszkać na Antarktydzie. ;D Piękne jest to pierwsze zdjęcie, wspaniała kolorystyka, bardzo mi się podoba. Koszulka jest bombowa, genialnie się prezentuje, przykuwa uwagę. <3 Pozdrawiam cieplutko, pięknego dnia. :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat kocham ciepełko choć zmiany klimatyczne mnie też niepokoją. Chyba trzeba będzie "zatrąbić" by ludzie przestali niszczyć "nasz dom". Przesyłam pozdrowienia:)

      Usuń
  5. Wonderful photos. Love the trumpet you painted on the shirt. Could you perhaps put Google translate on your blog, it would help a lot with reading it! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna trąbka:) Kolejna nietuzinkowa koszulka!
    Pozdrawiam cieplutko:)
    I pogody ciut zazdroszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka koszulka to fajny prezent dla muzyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o akordeonie ale poproszono o sygnałówkę;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Fajna koszulka Pamiętam jaj w październiku był już śnieg

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucynko trąbka jest super, oczywiście ta na Twojej koszulce! :)) Genialnie ją wymalowałaś :)) I zgadzam się - t-shirt bawełniany jest najlepszy i niezawodny :)). U nas też taki upał, młodzież to chodzi nawet w krótkich spodenkach :)). Fajne zdjęcie na końcu :))) Ociepla się nam ten klimat, niedługo to cytrusy będą rosły :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło , że koszulka się Ci podoba:) Fakt takiej ciepłej jesieni nie pamiętam:) Pozdrawiam;)

      Usuń
  10. Twoje koszulki są prześliczne.
    Październik 2012 w wielu miejscach miał fatalne skutki. Opady były tak silne, że zrywały się linie wysokiego napięcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.Pamiętam jak czekałam na koniec tamtej zimy. Pozdrawiam :)

      :)

      Usuń
  11. Motyw na koszulce jest uroczy. Jestem zaskoczona pogodą, która była siedem lat temu. Dobrze, że w tym roku pażdziernik jest cieplutki.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Jak widać fotografie dobrze zachować bo pamięć bywa zawodna sama się zdziwiłam ja zobaczyłam datę pod zdjęciem . Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Nieźle w porównaniu do dzisiejszego dnia gdzie mieliśmy piękne słońce... :)
    Kolejną super koszulkę zrobiłaś, masz talent, zawsze świetnie je robisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki cieszy mnie. że koszulka się spodobała. Pozdrowienia :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy pomysł na koszulkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproszono by na koszulce była trąbka "sygnałówka" ... to jest;))

      Usuń
  14. Pogoda sprzyja, koszulka jest "noszona" ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja !!!! trąbka świetna, masz talent do malowania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wychodzą ci te malunki , a koszulka przez to jest wyjątkowa. Ostatnio czytałam prognozę na zimę jasnowidza z Człuchowa . Pisze , że zima ma być jesienna . Mrozy pod koniec stycnia , ciekawe czy się sprawdzi ? Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa jaka będzie ta zima. Zima jest jak dla mnie piękna tylko na fotografii. Bardzo mi miło, że trąbka się Ci spodobała:)

      Usuń
  17. Rico otoño en colores. Preciosa la camiseta con el dibujo de trompeta.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  18. perfect post dear :) like it!

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł na ozdobę koszulki i zdjęcia śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi , jesień i muzycy to chyba najwdzięczniejszy temat fotografii;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. No nie mów ,że zakwitł Ci powojnik:)))
    Koszulka cudna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) A kwiaty zakwitły u mojego sąsiada ogrodnika . Przesyłam uściski:)

      Usuń
  21. Wspaniale ozdobiłaś koszulkę!!! Mój mąż będąc w harcerzem grał na takiej sygnałówce. Teraz to jego małe marzenie. Pozdrawiam serdecznie i przekazuję moc jesiennej energii:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to super fajne wspomnienia:) Dziękuję , pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  22. Oj tak! Jesień w tym roku rozpieszcza nas i oby jak najdłużej.
    Pięknie wymalowałaś tę trąbkę, bardzo podoba mi się koszulka!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  23. La camiseta se ve muy bonita. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  24. Here, in Louisiana, trees have not change colors yet, still green :) and the weather warm.

    Love the t-shirt, let's play jazz!
    Kisses.

    OdpowiedzUsuń

  25. Autumn is here for good. Thank you for visiting and have a nice day;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie sobie poradziłaś z motywem na koszulce. O nie ! śnieg? oby jak najpóźniej. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo myślę w temacie śnieg;)) Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. ślicznie wygląda tegoroczna jesień na Twoich zdjęciach - kolorów w niej całe mnóstwo :) koszulka-sygnałówka jest super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień pięknie wychodzi na fotografiach to prawda. Cieszę się, że koszulka się podoba. Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Pięknie się ta jesień prezentuje na Twoich zdjęciach.
    Wybrałaś niezwykle ciekawy pomysła na t-shirtowa inspirację- piękne wykonanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyjątkowa koszulka. Bardzo mi się podoba. Mam brata myśliwego, to sygnałówkę kojarzę ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż ciągle opowiada o "wojsku" i o tym jak to sygnałówka budziła go w koszarach. Wiadomo po latach faceci opowiadają o wojsku częściej niż o dziewczynach jakie znali;)) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  30. Chciałabym mieć Twoj talent i malować na koszulkach to czego zapragne. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak dobrze nie jest ale dziekuję bardzo za miłe słowa .;) Pozdrawiam sedecznie:)

      Usuń
  31. Świetny pomysł i wykonanie. :)
    Ech - kiedyś to tego śniegu było sporo. I w październiku się zdarzył, i w kwietniu na Wielkanoc. Różnie bywało. Niby nie tęsknię, zawsze to bezpieczniej chociażby podróżować samochodem. Ale na Boże Narodzenie mi go brakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda , przyzwyczailiśmy się ,że Boże Narodzenie kojarzy się z sankami, śniegiem i mrozem niestety klimat się jak widać zmienia. Dziękuję i życzę miłego tygodnia :)

      Usuń
  32. Hola Lucyna, por algún motivo que desconozco no me deja traducir, así que tengo que comentarte lo que veo. Y desde luego que lo que veo es maravilloso y las fotos espectaculares, muchas gracias. Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. No sé cuál es la razón por la que no puedo ver la traducción, pero intentaré mejorarla. Gracias por su visita y saludos :)

      Usuń