środa, 4 stycznia 2017

Poduszka z gilem co wpadł na chwilę=)

 No i zaczęła się zima taka ze śniegiem a podobno ma być bardzo mroźno. Dobrze, że jak podają synoptycy ma trwać krótko. Warto jednak pamiętać o ptakach i wspomóc je w tym trudnym okresie.

Z zima kojarzą m i się najbardziej sikorki i gile . Po świątecznym lenistwie zabrałam się do pracy.
 


 
Na kolejnej mojej podusi przysiadł gil.
Gil zwyczajny (Pyrrhula pyrrhula) to mały ptaszek z rodziny łuszczakowatych.
Gil zamieszkuje Europę i Azję w Polsce dawniej spotykany był głównie w górach ale ostatnio można go spotkać nawet w miejskich parkach. Gile najczęściej przylatują do naszego kraju z terenów wschodnio - północnej Europy by przetrwać zimę.
Gil to ptaszek o krępej budowie ciała, dużej głowie i krótkim mocnym dziobie. Gile mają czarny wierzch głowy, biały kuper, długi niebiesko - czarny ogon . Pierś gila obu płci jest jaskrawo czerwona a „płaszcz” niebiesko - popielaty. Samce są jaskrawiej upierzone niż samiczki.
Gile żywią się nasionami i owocami roślin np. jarzębiny , dzikiej róży.


Długość ciała gila wynosi ok. 17 cm. 
waga ok.27 gram a rozpiętość skrzydeł ok.27 cm.


Potrzebne są:
poszewka
farby do tkanin
pędzle
nici
igła szydełko.








Nie zapomnę na pewno o dokarmianiu ptaków w te zimne dni, moje ptaszki na poduszkach będą mi o tym przypominać=)
Dziś dorobiłam jeszcze dwa elementy i przyszyłam do poduszki i chyba jest ładniej=)
A dziś Grażyna sfotografowała panie gil są mniej intensywnie ubarwione ale tez piękne.
Szkoda by było nie pokazać fotografii oczywiście za pozwoleniem autorki=)
fot.Grażyna Klejna


fot Grażyna Klejna
Wyszperałam w mojej skrzyni jeszcze taka serwetkę. Wygląda jak wielki kwiat lub owoc mnie się podoba ta mala innowacja . a Wam?=))


4 komentarze:

  1. Pięknie tu u Pani :) Poduszki z ptaszkami śliczne.Pozdrawiam Barbara

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie dziękuję za wizytę i pozdrawiam gorąco w zimowy wieczór=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny, kolorowy motyw! Świetny pomysł z wpleceniem do całej kompozycji żółtej serwetki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie dziękuję za mile słowa ciesze się,że poduszka się podoba . Pozdrawiam serdecznie=)

    OdpowiedzUsuń