środa, 22 grudnia 2021

Moja opowieść Wigilijna…

 

         Czasami tak bywa, że ktoś nam najbliższy odchodzi do wieczności i nic nie możemy na to poradzić mimo naszej rozpaczy nic tego nie zmieni taki już jest ten świat.

Niedawno odeszła moja mama zostały po niej wspomnienia i dom pełen różnych przedmiotów , które ją przypominają. To będą dla nas a szczególnie mojego Ojca bardzo trudne święta Bożego Narodzenia. No cóż bywa w życiu i tak…

         Chcę Wam opowiedzieć o dwóch cudownych zwierzakach , dwóch kotkach Tosi i Kocie.

         Kotka, którą mój Tata nazywa Kot została przygarnięta przez moich rodziców jakieś trzy lata temu. Mała dzikuska zadomowiła się u starszych ludzi i stała się częścią ich życia. Kiedy Tato został sam koteczka nie odstępuje go na krok , jest dla niego pocieszycielką , towarzyszka długich wieczorów. Mój Tato pomimo sędziwego wieku jest jak to określiła pewna młoda osoba „nader samodzielny”. Trudno go przekonać by pozwolił sobie w czymkolwiek pomóc. O koteczkę dba i o dziwo nie protestuje gdy przywozimy jej kocie przysmaki. 

To taki mój portret kotki Kot:)







         O Tosi już kiedyś pisałam to kotka , którą zaadoptowała moja córka to kolejny koci przyjaciel. Kiedy Emilka rozpłakała się po stracie Babci Tosia usiadła obok niej i zlizywała łzy z jej policzków.  Poznałam Tosie i polubiłam. Tosia to kotka bardzo opiekuńcza i kochana aż dziw, że ktoś wyrzucił ją jak niepotrzebną rzecz. Za opiekę i miłość odpłaca  tym samym.





         Te dwie koteczki pocieszają nas w trudnych chwilach i otaczają swoją opieką. Podobno w Wigilię zwierzaki mówią ludzkim głosem te dwa mówią swoim kocim głosem ale i tak je rozumiemy.

        


Życzę wszystkim spokojnych, dobrych i zdrowych świąt oraz lepszego niż mijający roku 2022.

  





 

50 komentarzy:

  1. Lucynko, wszystkiego dobrego. To prawda, że Święta bez Bliskich są bardzo trudne.
    Cudne kociaki. Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. So sorry to hear of the death of your mother, she will live for ever in your hearts. Love the cats you have painted and the lovely stories of the cats you have adopted. I send you and your family - and the kitties - best wishes for a happy Christmas. Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Valerie, thank you very much for your wishes and words of encouragement.

      Usuń
  3. Será muy dificíl, celebrar la navidad sin su presencia. Será la primera Navidad que la pasas, sin ella.

    Seguro que en donde está ahora te estará obaservando y estará velando por tí.

    Mis mejores deseos en estos días de Navidad.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję az wsparcie i życzenia. Życzę spokojnych, radosnych świat:)

      Usuń
  4. Niby taka kolej rzeczy ,ale co poradzić gdy serce pęka z bólu😔. Przyjmij wyrazy współczucia Lucynko. Życzę Tobie i Twojej rodzinie spokojnych, zdrowych świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję słów otuchy w te święta najbardziej nam potrzeba. Dobrych świąt życzę:)

      Usuń
  5. Współczuję Ci Lucynko. Odkąd zmarł mój tata inaczej postrzegam pusty talerz na wigilijnym stole. Ważne, że w naszych serca zawsze są obecni.
    Życzę Ci spokojnych i zdrowych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest niestety. Dziękuję i życzę dobrych świąt:)

      Usuń
  6. Przytulam mocno do serca i ślę wyrazy współczucia... Dwa miesiące temu odeszła mama mojego Męża... Chwilę przed nią bliska mi blogowa koleżanka a chwilę po niej tato mojej Przyjaciółki... W maju umarł mój przyjaciel... Mam nadzieję, że 2022 będzie łaskawszym rokiem...

    Dobrych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia dla Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przyszły rok będzie łaskawszy czego Tobie, sobie i nam wszystkim życze. Bardzo dziękuję za wsparcie 😊

      Usuń
  7. Mimo wszystko życzę wspaniałych Świąt! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i życzę spokojnych, dobrych świąt 😊

      Usuń
  8. Thank you for sharing your pain. Never easy to part with someone so close and dear to you. May peace and love dwell in your heart. Wishing you a Christmas filled with love. Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucynko kochana przyjmij ode mnie kondolencje i wyrazy głębokiego współczucia :(. Dużo siły dla Was na te święta. Tulę mocno!
    PS. Twoje kotki są cudne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wsparcie i Tobie oraz twoim bliskim życzę dobrych świąt.

      Usuń
  10. Przykro mi bardzo! Mocno przytulam, bo żadne słowa nie zapełnią pustki, która powstała w sercu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ale to, że ma się bratnie dusze to pomaga naprawdę pomaga. Bardzo dziękuję za wsparciw😊

      Usuń
  11. Bardzo mi przykro. Magicznych Świąt dla całej Twojej rodziny 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄☃️☃️☃️☃️

    OdpowiedzUsuń
  12. Счастливого Рождества, дорогая Люцина! Трудно смириться с потерей близкого человека, особенно, когда умирает мама! Светлая память вашей маме!
    Кошки никогда не предадут, никогда не бросят. Они верные друзья!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Это правда, что кошки всегда полезны. Хорошо 2022 :)

      Usuń
  13. Śliczna skrzyneczka!
    W Wigilię Bożego Narodzenia
    Gwiazda Pokoju niech nam drogę wskaże.
    Zapomnijmy o uprzedzeniach,
    otwórzmy pudła słodkich marzeń.
    Niechaj Aniołki z Panem Bogiem,
    jak Trzej Królowie z darami swymi,
    staną cicho za Twoim progiem,
    by spełnić to, co dotąd było snami.
    Ciepłem otulmy naszych bliskich
    i uśmiechnijmy się do siebie.
    Świąt magia niechaj zjedna wszystkich,
    niech w domach będzie Wam jak w niebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Boa tarde. Neste Natal não quero pedir muito. Quero apenas que você que está lendo essa mensagem tenha muita paz, saúde, amor e felicidade. Grande abraço do seu amigo, brasileiro e carioca Luiz Gomes.

    OdpowiedzUsuń
  15. Lucynko, przyjmij wyrazy współczucia, to straszliwą strata. Teraz na Tatę trzeba chuchać i dmuchać...
    Mimo wszystko życzę spokojnych świąt Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Tato jest jak to określiła jego sąsiadka "nader samodzielny" i trudno mu czasami wytłumaczyć ,że niestety wszystkie już nie da rady sam:)

      Usuń
  16. Wszystkiego dobrego i szczęścia w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że Twoja Mama jest spokojna wiedząc, że jej pupile i mąż są zaopiekowani. Przytulam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wsparcie i życzę udanego , lepszego niż mijający roku 2022:)

      Usuń
  18. Lucynko są to ciężkie chwile, przeszłam też takie święta. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najtrudniejsze święta jakie do tej pory przeżyłam a jednocześnie wiem ,że ludzie są kochani i potrafią wspierać w trudnych chwilach. Dobrego roku 2022:)

      Usuń
  19. Lucyna bardzo mi przykro! 😢
    Przepraszam, że tak od razu odniosłem się do śmierci twojej mamy, ale myślę, że każda taka wiadomość ściska za serce 😢
    Poza tym kociak i cała seria zdjęć bardzo pozytywna. Jak Ty!
    Serdecznie pozdrawiam cała waszą rodzinkę, trzymajcie się i życzę pogody duch na nadchodzące dni i kolejny rok! 🙂🖐️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Słowa otuchy i za życzenia. Życzę Tobie i twoim bliskim dobrego 2022 roku 🌲😊

      Usuń
  20. Niestety, bywają w życiu smutne wydarzenia, na które nie mamy wpływu. Jest to trudny czas, a najbardziej boli to, że nie możemy nic zrobić. Dobrze, że macie siebie nawzajem i piękne wspomnienia. Mam jest w tych wspomnieniach zawsze blisko Was. Kochane, cudne kociaki.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak bywa . Bardzo dziękuję i życzę dobrego 2022.roku😊

      Usuń
  21. Lucyna es realmente muy triste saber de la pérdida de tu madre, lo siento mucho. Espero y deseo que el 2022 os traiga paz y alegrías. Los gatitos son preciosos. Un enorme abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Droga Lucynko!
    Życzę Wam przede wszystkim zdrowia, dużo radości w tej dziwnej codzienności, spełnienia marzeń. Niech to będzie dobry rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za dobre życzenia.i również życzę udanego 2022 roku😊😊

      Usuń
  23. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że pudeleczko się spodobało.😊

      Usuń