środa, 20 marca 2024

Czas na świąteczne życzenia....

     Do świąt już tylko kilkanaście dni więc czemu by nie zrobić wielkanocnej kartki.                                                                               


Tradycyjnie składamy sobie sobie w tym czasie życzenia świąteczne, dawniej wysyłało się je na kartach pocztowych a teraz większość, życzeń przesyła się za pomocą  mediów społecznościowych.

Najważniejsze jest by życzenia były miłe i szczere.

Jeśli  nie obchodzi się świąt Wielkiejnocy można życzyć znajomym i bliskim udanej wiosny , dobrych życzeń nigdy dość:)

Znalazłam kartkę a na  niej zarys zająca ;)) a że u mnie nic się nie marnuje pomyślałam czemu nie wykorzystać tego znaleziska. Ta kartka służyła mi za podkładkę w zeszłym roku kiedy malowałam zająca na lnianym woreczku, farba przenikała przez tkaninę i zostawiła taki ślad na kartoniku:)










Namalowałam głowę zająca i trzy malowane jajka u nas mówi się na nie pisanki.

Wycięłam rysunek z kartonika i przykleiłam do "pocztówki".

Córka podarowała mi nakleili z ptaszkami , które uzupełnił kompozycję.

Co symbolizuje zajączek wielkanocny?

"W wierzeniach ludowych zając często jest kojarzony z nadchodzącą wiosną i zmartwychwstaniem Jezusa. W kulturze anglosaskiej zając jest również jednym z głównych symboli świąt wielkanocnych. W Europie Zachodniej zając jest traktowany jako amulet, podobnie jak czarne koty."

źródło Internet

Pocztówka gotowa więc mogę spokojnie zabrać się za czytanie książki , która dostałam w prezencie od męża mojej córki czyli mojego zięcia:) Osobiście nie lubię określenia teściowa bo zawsze kojarzy się z złośnicą;)))


Harry. Książę niepokorny - Iwona Kienzler



Tosia wypatruje wiosny a może czeka na zajączka :))


                                    fot. Marcin S.


50 komentarzy:

  1. Fabulous piece, I love that you reuse things! hugs, Valerie
    Sorry, not much time, I am in hospital!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Życzę dużo zdrowia 💚

      Usuń
  2. Muy buenos diseños, para estas próximas Pascuas, Buenos trabajos. ocupan tu tiempo.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przefajny zajączek wyszedł😚

    OdpowiedzUsuń
  4. Dear Lucyna! Christmas is still a long way off. You probably wanted to talk about Easter. Or Google translated it incorrectly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważ by świętowanie dawało radość i miłość. Miłego dnia życzę :)

      Usuń
  5. Wow, kartka wyszła ślicznie, zając jak żywy, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lucynko, kartka prześliczna. Nie czytałam Harry'ego. Księcia niepokornego ale doskonale znam inne książki tej autorki. Świetnie pisze.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Czytam z zainteresowniem. Miłego weekendu pierwszego tej wiosny:)

      Usuń
  7. Bardzo ładna kartka powstała, Lucynko.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki bardzo za życzenia. Kartka Ci wyszła rewelacyjnie dobrze że w niej wykorzystałaś motyw zająca, ale kot ( a właściwie kocica) muszą być obowiązkowo !!!. Jeżeli chodzi o malowanie to nie masz sobie równych.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zające są równie fajne no i zająć to symbolu tych świąt oczywiście zaraz po jajkach i kurczaku:) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Karteczka przecudna mocno cieszy patrzałki.
    Samych cudności na święta i w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że kartka się podoba:) Życzę wszystkiego dobrego 😊

      Usuń
  10. Jestem naprawdę pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy włożonej w wykonanie tej Wielkanocnej kartki 😊. Pozdrawiam ciepło i życzę wspaniałego dnia 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita kartka. Ten zając przykuwa wzrok. Nie sposób się do niego nie uśmiechnąć i nie pomachać mu ręką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi. Radosnych świąt życzę.:)

      Usuń
  12. Cudowny zajączek, Lucynko, jestem zachwycony!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczna kartka, Lucynko. Zając wykonany po mistrzowsku!
    Bardzo sobie cenię książki tej autorki.
    Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Udanych, zdrowych świąt życzę:)

      Usuń
  14. Te ha quedado muy bonito. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  15. That's really beautiful, you are such a talented artist!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna kartka pełna serca! :) Cudowny zając, fajnie, że wykorzystałaś starą podkładkę. ;) A to jajo obok kawy... ale bym zjadła! Wesołych Świąt! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , że się zająć podoba:). Miłych, smacznych Świąt:)

      Usuń
  17. Ale piękna kartka! Ten zajączek wygląda jak żywy :) Chętnie przeczytałabym tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowna kartka i ciekawe wykonanie . Wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna karteczka, wesołych świąt :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Droga Lucynko!
    Życzę by Wielkanoc wypełniła Twój dom zdrowiem, pokojem, miłością, nadzieją i radością. Wesołych świąt wielkanocnych!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i wzajemnie życzę dobrych, radosnych świąt:)

      Usuń
  21. Ciekawa kartka ; taka w rodzaju 3 D.
    Zdrowych, spokojnych I radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  22. Naklejki z ptakami i Twój obraz Zająca są piękne i bardzo miło jest oglądać proces Twojego malowania. Dziękuję za opowieść o jej symbolice. Rozśmieszyłaś mnie skojarzeniem z terminem teściowa. Filmy dały nam złą sławę :))) Takie miłe prezenty od Twojej córki i zięcia. To bardzo urocza poza Tosi. Z wielką przyjemnością czytam i oglądam Twoje zdjęcia. Życzę Ci wspaniałego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że spodobał się Tobie mój post. Wszystkiego co dobre życzę w nowym tygodniu

      Usuń
  23. Ten zajączek który wyszedł na podkładzie bardzo ładnie wyglądał nawet bez podmalówki. Pięknego świętowania życzę :-).

    OdpowiedzUsuń