niedziela, 7 lipca 2019

Galeria sztuki przy Trasie Północnej ...


Tam gdzie są drogi szybkiego ruchu a  obok jest osiedle mieszkaniowe to trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie osiedla bez ekranów akustycznych .

Taki właśnie „płot” czyli ekrany akustyczne  przy Trasie Północnej w Zielonej Górze artyści zmienili w galerie sztuki . Jednym się to podoba inni uważają, że bluszcz powinien porosnąć  ową galerię jak najszybciej.


Ta niezwykła galeria powstała w 2017 roku podczas  Green Jam organizatorami  imprezy byli znani zielonogórscy przedstawiciele Street artu  Biko i Waek wspomagani  przez pochodzącego z Salwadoru Obeda Abrahama Osorio.







Wydaje mi się ,że rozpoznałam ich portrety wśród licznych obrazów .






Postacie z świata fantazji ,  transformator zmieniony w stylowe radio z czasów PRL,  kamera filmowa ,  samochody,  portrety ludzi jakby na chwilkę zatrzymanych przy swoich codziennych zajęciach słowem uczta dla miłośników Street artu  i nie tylko.:)











Ja jestem tą galerią zachwycona a Wy, jak Wam się podoba ?

51 komentarzy:

  1. Wow, the murals are all so creative and artistic!! Thanks for sharing!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi ,że murale się Ci spodobały. Lubię dzieła ulicznych artystów. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. No i to jest sztuka! Choć budzi wiele emocji to uważam, że na takim poziomie może być :) U mnie w Warszawie jest również takie miejsce, niedaleko Wyścigów Konnych, gdzie można zobaczyć niesamowite graffiti, czasami to aż szczęka opada tak malują. Mnie tylko denerwują chuligani, którzy czarnym sprayem bloki malują, ot takie ohydne bazgroły.
    Fajna jest Lucynko ta Twoja Zielona Góra :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie znoszę tych bazgrołów powstał nawet u nas taki społeczny zespół Pogromcy Bazgrołów . Jedna z dziewcząt mówiła mi się, że wandale używają spreju do malowania samochodów a tego nie daje się tak łatwo zmyć. Lubię prawdziwe murale , Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Love the street art graffiti and murals, fantastic! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Valerie za wizytę i pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. amazing post, I like it :)
    Can't wait to read your post!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba rozbija nudę szarego osiedla i monotonnej drogi.

      Usuń
  6. Też jestem zachwycona! Lubię takie kreatywne rozwiązania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie najbardzij przpadło do gustu radio;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są takie inicjatywy, miejsca takie nabierają niepowtarzalnego klimatu... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Here was a lot of exciting and fun art! Thank you for sharing! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt ta sztuka jest niepowtarzalna , dostępna ludziom za darmo każdego dnia. Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Ja jestem na tak . Lubię te uliczne murale . Jak zawsze są zwolennicy i przeciwnicy . Pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że takie ekrany akustyczne nadają się na uliczna galerię tez lubię murale . Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Original and beautiful !!!
    Have a nice week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękujemy za zapoznanie mnie z tymi utalentowanymi artystami. Ich sztuka jest niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ,że nasi artyści znaleźli uznanie w twoich oczach. Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. W takiej wersji to sztuka i mi nie przeszkadza, ale takich zwykłych bazgrołów nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zwykle bazgroły mnie też bardzo denerwują to nie sztuka to wandalizm. A na tym "plocie" powstała mała galeria :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Fundacja Bezpieczne Miasto wspomaga artystów przy zakupie materiałów dr Zbigniew Bartkowiak był założycielem tej fundacji .

      Usuń
  16. Do mnie do końca to nie przemawia. Oczywiście talentu twórcom nie można odmówić, jednak ja takiej formy sztuki raczej nie czuję. Jednak trzeba przyznać, że przynajmniej sprawiają, że miasto jest kolorowe.
    Super, że pokazujesz takie zdjęcia. Fajnie się zapoznać z nimi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ulotna sztuka bo przeważnie powstaje na starych budynkach czy jak tu na "tymczasowej konstrukcji". Wiele z murali pozostało jedynie na fotografiach nawet tych malowanych na zamówienie. Czasami "giną" pod wpływem wilgoci, rozbiórki budynku czy działań wandali.

      Usuń
  17. Funtastic Murals :)

    Thank you for sharing the beautiful photos

    OdpowiedzUsuń
  18. No proszę jak niewiele potrzeba, aby stworzyć coś pięknego!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę farby, dużżżżżżżżżżżżżżżo talentu i gotowe:)

      Usuń
  19. Wow!Naprawdę robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda zmienia szary płot w kolorowy świat fantazji:)

      Usuń

  20. Wolność zawsze jest wspaniałym obrazem a gdy wolność nie jest anarchią to już ideał.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo podobają mi się murale.
    Jest to sztuka dla wszystkich, w przeciwieństwie do obrazow zamkniętych w dusznych pomieszczeniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Murale to niestety "ulotna sztuka" ale rzeczywiście dla wszystkich można ja podziwiać za darmo.

      Usuń
  22. Bardzo ładne te murale. Nie wszystkie się nam podobają. Myślę, że to dobry pomysł - przynajmniej szare budynki odżywają (i nie tylko).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Murale są świetnym sposobem by wyrazić samego siebie dla artysty i okazja by je podziwiać lub krytykować dla widza. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń