piątek, 28 czerwca 2019

Półka na przyprawy ozdobiona po mojemu …



Jestem typem zbieracza właściwie gdyby nie przebłyski zdrowego rozsądku zbierałabym wszystko, bo żal wyrzucić, bo takie ładne, bo się przydać może…

Znacie to? No jasne większość z nas tak ma.

Lubię „dawać drugie życie przedmiotom” zanim cokolwiek wyrzucę zastanawiam się czy da się to do czegoś wykorzystać. Tak było z ekologicznymi sztućcami niby są jednorazowe, ale można je umyć i użyć ponownie.  

Kilka tygodni temu w wegetariańskim barze na dworcu kupiliśmy jedzenie na podroż i wzięliśmy z pojemniczka takie ekologiczne sztućce.  Nie mieliśmy ochoty na posiłek w czasie podróży i tym sposobem  nieużywane sztućce trafiły do mojego kuferka.



Czekały na swój dzień i przedmiot, który ozdobią.;)) 



A wczoraj… wczoraj w moim ukochanym Centrum Wyprzedaży kupiłam  drewnianą przenośną nazwijmy to półeczką a raczej skrzyneczką na składanych nóżkach. Cena bardziej niż przystępna, bo 15 złotych polskich więc  pomyślałam – biorę a co mi tam;)) Produkt wykonano z drewna kiepskiej, jakości bo i sęczki i niezbyt gładka powierzchnia. 

 Od dziadka wiem ,że sęczki w drewnie to kiepska sprawa  no i ale to nie mebel a „przybornik” więc  „przymknęłam oko” na tą niedoskonałość w końcu czego żądać za tak niewielką cenę;)

Najpierw na „skrzyneczce” namalowałam kwiatowy wzór farbami akrylowym a potem przykleiłam klejem stolarskim, uprzednio pomalowane na złoty kolor sztućce. 



Kiedy farby wyschły wszystko utrwaliłam werniksem do farb akrylowych.

Na koniec wszystkie części to jest stelaż  i skrzyneczkę dokładnie zabezpieczyłam woskiem do drewna. To taki specjalny wosk na bazie naturalnych pszczelich wosków. Ten wosk pachnie przepięknie , zapach wypełnia cały dom i przypomina mi dzieciństwo.






Półeczka powędruje do mojej córki Emilii, ona tak jak ja kocha  przedmioty z „z duszą”;) Będzie mogła postawić na niej albo słoiczki z przyprawami albo małe doniczki z ziołami.

Ostatnio w moim domu króluje zapach kadzidełek. Wpadłam na pomysł by z znalezionego w pudle, bo ja wiem, co to takiego chyba jakiś olbrzymi strąk zrobić „stojak” na kadzidełka.  Dziurki małym śrubokrętem wywiercił mój małżonek zresztą sam zgłosił chęć pomocy w tworzeniu tego dzieła;))


Popieram idę Zero waste może nie we wszystkim, ale ogólnie uważam, że jeśli można należy unikać zaśmiecania naszej planety Ziemi .

Ekologiczne sztućce są lepsze niż te z plastiku i można nimi ozdobić np. kuchenna skrzynkę;)


Warto przeczytać jak tanio urządzić własny kąt :)

82 komentarze:

  1. Dziś wpadł mi w oko ten stojaczek na kadzidełka! Super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś cudnego! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

  3. Bardzo lubię twoją półkę. Jestem taki sam, jestem kolekcjonerem, ale nie mogę dodać więcej. Czasami o tym nie myślę, czasem nie :) Myślę, że to dobry pomysł na piknik. Niedoskonałości drewna mogą być częścią jego piękna. Kochane kawałki należące do dziadków byłyby czymś, co chciałbym. Stworzyłeś coś bardzo pięknego! I jak mówisz, dobrze dla planety!

    Przepraszam za wszelkie niedoskonałości w moim języku, ponieważ użyłem Google Translate Ponownie, nie jestem pewien, czy jest idealny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i komentarz . To prawda, że niedoskonałości drewna dodają uroku.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Brawo Lucynko, pięknie ozdobiłaś przenośną półeczkę.:) Ja też jestem typem chomika.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witam w klubie ;)) Za każdym razem gdy coś chce wyrzucić myślę a co jak jutro będzie mi potrzebna;)) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piękna półeczka, a drewniane sztućce strasznie mi się spodobały, jeszcze takich nie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też przypadły do gustu:) Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Beautiful idea, love how you made this. Have a wonderful weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  7. This is so creative and beautiful!! It looks amazing!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  8. Lucynko zawsze podoba mi się jak różnym przedmiotom nadajesz drugie życie i masz genialne pomysły :)). Ja po prostu te sztućce wurzuciłabym, a Ty kochana fantastycznie je wykorzystałaś :)). O wosku nie słyszałam, ale znam tą firmę bo mam od nich preparat do złoceń. Muszę wypróbować. W końcu człowiek uczy się całe życie :)). Uściski kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wosk jest naprawdę fajny bo ma dość "luźną" konsystencje i ładny zapach. Dziękuję za miły komentarz i życzę udanego tygodnia:)

      Usuń
  9. Super pomysl na ozdobe skrzyneczki :) :) :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Półeczka wyszła cudnie. Pomysłowo z tymi sztućcami. Ja też jestem chomikiem. Ostatnio trochę mi to przeszkadza. Zaczęłam dążyć do minimalizmu. Co jakiś czas robię czystki w domu dokładne . Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walczę ze zbieractwem i też co pewien czas wywalam różne rzeczy ale szczerze to robię to z trudem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Piękna dekoracja podziwiam za dar do malowania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pięknie wyszło😘💙💜💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ciesze się ,że "przybornik" się podoba . Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Kurcze,czyli nas zbieraczy wszystkiego i niczego jest dużo więcej, niż myślałam.
    A zasada zero waste powinna być normą,a nie , jak niektórzy nas traktuja, jak dziwaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak zaśmiecanie planety to niestety wielki problem ale powolutku ludzie zaczynają pojmować ,że jednorazówki zaśmiecają świat.

      Usuń
  15. Mnie brak miejsca ogranicza (niestety) w zatrzymywaniu różnych przedmiotów. Ale robię to, oczywiście. Gdy jednak już kolejnego pudełeczka nie mam gdzie zmieścić, robię przegląd. Twoja półeczka zachwycająca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mam ograniczoną przestrzeń i robię przeglądy co pewien czas . Nawet pisze daty na pudlach i staram się wyrzucać zwartość tych do których nie zaglądam przez 2 lata ale ...;)) Dziękuję za mile słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Piękna półeczka :) Na pewno będzie dobrze wykorzystana :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniale wygląda!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pomysłowa i utalentowana z Ciebie dziewczyna :). Ślicznie zrobiłaś tę półeczkę!
    Ja zdecydowanie nie jestem typem chomika, nie lubię gromadzić niepotrzebnych rzeczy, a już na pewno nie kupuję czegoś tylko dlatego, że ładne i "może kiedyś coś z tym zrobię" :). Ale jak już jest w domu coś, co ma za sobą najlepsze lata, to zanim wyrzucę - zastanawiam się, czy nie da się tego jakoś jeszcze wykorzystać. Bo też staram się jak najbardziej ograniczać produkcję śmieci i nie marnować tego, co już mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też raczej nie kupuję niczego co jest drogie albo ma duże gabaryty ;)) Moje zakupy w "Centrum Wyprzedaży" to wszelkiej maści ozdobniki ,wydatki sporadycznie przekraczają magiczna granice 10 złociszy. Walczę z "nałogiem chomikowania" jak potrafię;))

      Usuń
  19. No i proszę świetny efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wygląda teraz Twoja półeczka. Raczej nie kupuje niczego na zapas ale chomikiem to jestem. Muszę się przyznać, że wielkim.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Półeczka powędruje do mojej córki i szczerze od razu miałam zamiar ją jej podarować. Walczę z tym chomikowaniem ale to chyba dziedziczne moja babcia też tak miała. ;)) Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Lucynko, jak najbardziej jestem przeciw zaśmiecaniu naszej planety ! Skrzyneczkę ozdobiłaś przepięknie ! Ty to masz pomysły !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że tyle ostatnio się mówi o ekologi bo człowiek czasami nawet nie zdaje sobie sprawy jak szybko produkuje kolejne śmieci np. stosy jedno razowych torebek . Dziękuję bardzo za komentarz i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  22. Pięknie udekorowałaś półeczkę! Będzie służyła na pewno długo. Przedstawiony wosk do drewna znam i używam, warty jest zakupienia. Pozdrawiam Lucynko bardzo upalnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ten wosk jest łatwy w użyciu i ma ładny zapach nie wymaga większego wysiłku. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  23. awesome article :)
    have a nice day

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta półeczka jest wprost prześliczna!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To milo mi ,że się podoba bo każde mile słowo cieszy. Pozdrawiam i życzę miłego dnia:)

      Usuń
    2. Będę częściej zaglądać, obserwuję i pozdrawiam ☺

      Usuń
  25. Bardzo fajny pomysł. Wzorki są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak pięknie i w cudownym ludowym klimacie

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny sposób na odświeżenie półeczki - fajnie, że dostała nowe życie i zapewne długo będzie cieszyć nowych właścicieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już mają dla niej miejsce w swojej kuchni;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. przepięknie to wygląda:) z sercem i duszą z nutą staropolską:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie mam kuferka na swoje skarby, ale mam szuflady. A w tych szufladach zachomikowane jest chyba wszystko co się da, na prawdę, można znaleźć nawet kamyczki.
    Półka na przyprawa z pozoru może trochę nijaka,teraz stała się tworem oryginalnym i jedynym w swoim rodzaju. Gdybym ja się za to wzięła pewnie bym to zepsuła! No cóż, taka dola.
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie szuflady to skarb;)Dziękuję za wizytę, pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Oj tak! same przydasie dookoła 😊
    Piękne drugie życie dla półeczki!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj co jakiś czas robię porządki bo brak miejsca na wszystkie skarby;)) Pozdrawiam:)

      Usuń
  31. Bardzo kreatywna jesteś a do tego jeszcze masz wspaniałego pomocnika. Stojaczek świetny i bardzo przydatny. Widzę, że z pędzlem bardzo zaprzyjaźniona jesteś. Podziwiam Twoje zdolności.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mój "nauczyciel stolarki" jest przy mnie jedynie w moich wspomnieniach:( Ale wiele pamiętam z jego nauk i opowieści. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  32. Hola Lucyna, precioso trabajo, el dibujo es maravilloso, besos.

    OdpowiedzUsuń

  33. Muchas gracias y saludos cordiales.:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Też lubię zbierać różne, jak to niektórzy stwierdzą, śmieci :P zawsze jak zrobię z nimi porządek, bo mój rozsadek podpowie, że nic z tego nie zrobię i mam wrzucić, to nagle się okazuje, że do czegoś tam się przydadzą :P
    Półeczka przepiękna, super pomysł z tymi sztućcami :) Stojaczek na kadzidełka też ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba jakaś reguła, że jak się coś wywali bo tyle już leży i nic z tego nie da się zrobić to akurat wtedy okazuje się ,że "tak by się przydało";)) Dzięki za miłe słowa życzę wszelakiego dobra:)

      Usuń
  35. Też chciałabym mieć taka półkę :)

    OdpowiedzUsuń