czwartek, 2 lipca 2020

Koszulka z kraską namalowana w burzliwy czas.


Można powiedzieć, że od kilku tygodni mamy burzliwy czas  dosłownie i w przenośni.  



Wczoraj w nocy mieliśmy nad miastem prawdziwy burzowy spektakl pioruny, błyskawice przecinające niebo a potem ulewny deszcz. 




Mamy też czas wyborów prezydenckich a to czas " burzy politycznej " nie tylko u nas, ale w każdym kraju gdzie wybiera się nowego prezydenta.


Żeby odrobinkę odpocząć od polityki zabrałam się za malowanie.

Tym razem na koszulce zagościł ptak o wdzięcznej nazwie Kraska.
Kraska zwyczajna to wędrowny ptak  średniej wielkości z rodziny krasek 
(Coraciidae).






W Polsce to jeden z najbarwniejszych ptaków dawniej uważany za pospolity a dziś zagrożony wyginięciem.  Przylatuje wiosną na przełomie kwietnia i maja by odlecieć we wrześniu lub październiku W Europie Środkowej cała populacja liczy 530–960 par lęgowych.

Kraska zwyczajna to jedyny przedstawiciel krasek występujący w Europie.
Kraska to ptak o krępej budowie ciała i grubym lekko zakrzywionym dziobem.
Jest bardzo egzotycznie ubarwiona ma niebieskie skrzydła z widocznymi podczas lotu czarnymi piórami i kasztanowy grzbiet . 

Żywi się owadami , małymi gadami , płazami a jesienią jadłospis uzupełniają owoce.

 Kraska zwyczajna choć niezwyczajnie piękny ptak.











51 komentarzy:

  1. Kraski są piękne i koszulka także 🙂 serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. The photos of the storm are wonderful. We are really living in turbulent times in many aspects. I hope your elections will have results beneficial to your land. The shirt is beautiful! I don't know that lovely bird. Stay safe, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I also hope it will be okay. thank you very much and have a nice weekend

      Usuń
  3. Piękna kraska. Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie - nie widziałam kraski jeszcze "na żywo". Mieszkam w raju dla ptaków, zawsze mi towarzyszy lornetka, a tego ptaka jeszcze nie wypatrzyłam. Świetnie prezentuje się na koszulce Lucynko. Fajnie, że o niej przypomniałaś.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety grozi jej wyginięcie a to cudny ptak. Dziękuję i życzę spotkania kraski :)

      Usuń
  5. Śliczny ptaszek. Burzowo i w pogodzie i w polityce. Pokonamy to wszystko z nadzieją na lepsze. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ufam ,że będzie jeszcze przepięknie jak w piosence:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Witaj Lucynko. Dziękuję Ci za odwiedziny i miły komentarz. Cieszę się z każdej Nowej Twarzy na blogu. Miałam trochę problemów i znów jestem do tyłu z blogowaniem. Teraz nadrabiam zaległości póki się da. U nas burza co drugi dzień. Wali niemiłosiernie czasem. Od polityki z daleka uciekam bo do tego trzeba mieć mocny żołądek. I nerwy ze stali. Przepiękny ptaszek na tej koszulce. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pretty bird on the T-shirt.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło mi , dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊🌞

    OdpowiedzUsuń
  9. Superbe cet oiseau !!!! Bien dessiné et peint !!!!
    Bon week-end ! Ensoleillé, j'espère !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  10. Burzy i deszczy mam dość, burza polityczna burzy mi krew w żyłach... Stanowczo podziwianie przyrody i Twojej cudnej kraski jest idealne na stargane nerwy :-) serdeczności posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda na skołatane nerwy najlepszy jest spacer albo malowanie 😊Polecam i pozdrawiam serdecznie 😊🍀

      Usuń
  11. Bardzo dramatyczne niebo. W zeszłym tygodniu mieliśmy burze i dużo deszczu, ale pogoda jest teraz bardzo przyjemna. Malowanie to bardzo sprytny sposób na ucieczkę od polityki :) i podobało mi się poznanie twojego wspólnego krasu, bardzo miłego ptaka, dziękuję! Malowanie na koszulce jest cudowne! Korzystam z Tłumacza Google ponownie, więc przepraszam za błędy gramatyczne. Życzę ci bardzo bezpiecznego i szczęśliwego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia i również życzę miłego weekendu. To prawda kiedy wieści w mediach są męczące najlepiej zająć sie tym co się lubi. :)

      Usuń
  12. Красивая, яркая птица! Страшно, когда гроза и молния, особенно ночью! Мои котики боятся и прячутся ко мне под одеяло!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я не удивлен кошками;) Большое спасибо за ваш визит, и я желаю вам хорошей субботы :)

      Usuń
  13. O tak, ostre burze atakują nas z każdej strony :). Chyba trzeba do nich przywyknąć, bo nie zapowiada się inna prognoza :)). A Kraska wyszła Tobie ślicznie Lucynko. Szczerze, to nie znałam tego ptaka. Ale już znam, dzięki Tobie :). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno po każdej burzy święci słońce mam nadzieję, że teraz też tak będzie😊 Kraska zwyczajna jest nadzwyczajnie piękna 😊 Miłego dnia😊🌞

      Usuń
  14. Burzowe będzie pewnie całe lato... Oby tylko bezpieczne! :) Pozazdrościć talentu! :))
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tez nadzieję , że będzie w miarę bezpiecznie. Dziękuję i życzę miłej niedzieli:)

      Usuń
  15. Muy bonita la pintura de el pájaro. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  16. No to nawet nie wiedziałam, co widziałam. Był u nas krótko, pewnie przelotem i znikł...
    Dzięki Tobie wiem, co to za cudo, które tak koszulkę pięknie zdobi.
    A w przyrodzie może przestanie wkrótce dudnić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , że się do czegoś moje pisanie i malowanie przydało. Mam nadzieję,że będzie ok:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  17. Barwna i urocza jest ta kraska, świetnie wygląda na koszulce.
    Burz mam już dość - i tych pogodowych i politycznych - trochę tego za dużo:)
    Miłej niedzieli Lucynko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że kraska się Ci podoba. Też miewam dość ... Wszystkiego dobrego 😊

      Usuń
  18. Przepięknie wyszedł Tobie ten ptaszek :D Super się prezentuje :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobry, Lucyna. Czytałam post po polsku. Wszystko rozumiałam.
    Ale opis ptaka ("krępej budowie ciała" i "grubym lekko zakrzywionym dziobem") jest skomplikowany)))
    Życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi , że rozumiesz tekst po polsku , krępy to "nieduży ale dość szeroki". Lekko zakrzywiony dziob to "слегка изогнутый клюв". Miłej niedzieli życzę:)

      Usuń
  20. Chyba z powodu kolorów nazywa się kraska poza tym kras to piękno:))
    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak bo to piękny ptak.Szkoda, że grozi mu wyginięcie.Pozdrawiam, miłego dnia:)

      Usuń
  21. Piękny ptaszek, szkoda,że nie widziałam nigdy na żywo ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo rzadko spotykany ptak niestety☹ Miłego dnia😊🦋🌼

      Usuń
  22. Niestety nigdy nie widziałam kraski na żywo. Śliczna jest ta Twoja kraska. Twoje prace są niesamowite jak dla mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba jednak rzadko wyborom towarzyszą aż takie emocje, jak teraz.
    Ale kreatywny sposób na oderwanie się od tego wszystkiego zdecydowanie był u Ciebie bardzo owocny, kraska wyszła wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda jest "gorąco". Warto choć na chwilę odpocząć. cieszę się , że kraska się podoba😊

      Usuń