sobota, 18 lipca 2020

Podróżniczek i spódnica z odzysku.






Oj jak mi się marzy by wybrać się w podróż  niestety na razie muszę poczekać jak wszystko będzie dobrze to do sierpnia.

Mam taką dżinsową spódnicę jest już nie pierwszej młodości a na dodatek zrobiło mi się na niej kilka plamek od farb. No może nie zrobiło się a to ja  przez nieuwagę poplamiłam spódnicę farbami.  Co jest najlepsze na plamy? Odplamiacz albo coś co je zasłoni haft lub malunek.

Skoro marzę o podróży to najbardziej odpowiedni byłby ptak. A co powiecie gdyby był to ptak , który nazywa się Podróżniczek?  Tak jest taki ptaszek i to naprawdę ładny.
Podróżniczek (Luscinia svecica) to niewielkiego ptak wędrowny z rodziny muchołówkowatych (Muscicapidae).
Ma około 14cm. długości i waży do 20 gram.
W Polsce ptak ten jest niezwykle rzadko spotykany (Karpaty i Karkonosze)  przylatuje na początku kwietnia, odlatuje zaś na przełomie sierpnia i września.

Ptaszek piękny ale namalowanie go na dżinsie było dość trudne. Po pierwsze nie można wzoru przenieść z kartki na materiał przy pomocy kalki ani tej tradycyjnej ani specjalnej do ciemnych tkanin.  

Trzeba go narysować jasną „miękką” kredką najlepiej sprawdza się akwarelowa.  
Po drugie materiał chłonie farbę  więc trzeba nakładać ją w dużej ilości .




No ale myślę ,że wyszło nie źle i moja stara spódnica wygląda teraz ok i mogę zabrać ja ze sobą na wakacje .







Spódnica schnie a ja podziwiam kawki na naszym podwórku .




Na wakacjach jak znalazł stara spódnica w nowej odsłonie;) (sierpień 2020)



62 komentarze:

  1. Nie no, Lucynko, ale masz fajnie. Coś się poplami, coś może zmechaci, albo najzwyczajniej w świecie sie znudzi, bierzesz pędzelek do ręki i już za chwile masz takie cuda. Fantastyczny jest ten Twój talent i to jak go wykorzystujesz na rzeczach :) Świetną masz teraz tą spódnicę, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Jestem mistrzynią w plamieniu więc muszę sobie jakoś radzić;)) Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Cudowny ten ptaszek, spódnica od razu nabrała oryginalności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się spodobał. Dobrego wieczoru i radosnej niedzieli życzę😊

      Usuń
  3. Od razu weselej się zrobiło na tej spódnicy:) Ptaszek super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałaś świetny pomysł, a ptaszek cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi Lucyna, your skirt has turned out so well, great idea. Perhaps I can do something similar with my jeans, which all have spots of paint on them. Your skirt is now like a special designer piece, well done. Love he photo of the jackdaws. Stay safe and have a great weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  6. And I love the words and feathers on your lightbox!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I am very glad that you liked my idea. Have a nice Sunday:)

      Usuń
  7. Pomysłowo zasłoniłaś plamki i powstała oryginalna kreacja. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pod wrażeniem. Oryginalna wyszła ta spódnica i z mnóstwem pracy włożonej w efekt. Świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł na ukrycie plamki, ja ciągle coś plamię i czesto nie potrafię się ich pozbyć. Ptaszek jest uroczy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja też jestem mistrzynią w pełnieniu a szczególnie jak coś maluję 🎨😊

      Usuń
  10. Cieszę się , że Ci się podoba😊

    OdpowiedzUsuń
  11. I like the denim skirt with the cute painted bird.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na zakrycie plamki, a spódnica od razu stała się niebanalnym, oryginalnym ciuszkiem. Cudnie <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję,że może komuś przyda się taka podpowiedź ja ukryć "niechciane" 😊 Pozdrawiam serdecznie 🌞

      Usuń
  13. Masz genialną i jedyną w swoim rodzaju spódnicę! Fanstastycznie jest podziwiać Twoją inwencję twórczą i pomysłowość :-) Extra!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można powiedzieć, że jest inna niż jej "siostry ". Cieszy mnie, że pomysł się spodobał. Dobrego nowego tygodnia życzę😊

      Usuń
  14. Lucynko, podróżniczek wyszedł po prostu obłędnie, jestem pod ogromnym wrażeniem! Pozdrawiam niedzielnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękiję bardzo mi miło . To niezwykły ptaszek. Dobrego nowego tygodnia😊

      Usuń
  15. What a beautiful bird you have painted! It made the skirt unique! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. I ja już marzę o podróżach, ale póki co to wciąż marzenia :(. Lucynko jesteś niesamowita - zwykłą spódniczkę przerobiłaś na bardzo fajny, oryginalny ciuszek :)). Super kochana! Idealnie pasuje ten Podróżniczek :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi szkoda, że moje plany się pokąplikowały ale mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie ok.😊 Podrozniczek to super ptasio 🐦 Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  17. Muy original.... Un saludo desde Murcia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Se ve muy bonito. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  19. Я люблю джинсовые юбки! А у вас с такой красивой птичкой!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я очень рад, что вам нравится птица. Хорошего дня:)

      Usuń
  20. Te ptaki na pdwórku są brutalne ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to kawki sąsiadka je dokarmia są raczej "towarzyskie"😊

      Usuń
  21. Też mam taką stareńką spódnicę z dżinsu:))kiedyś była długa ,potem ją skróciłam i tak ją reperuję bo lubię w niej chodzić:)jest nie do zdarcia:)))Ptaszor wyszedł super:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to taka spódnica na każdą okazję no prawie każdą😀 Dziękuję i pozdrawiam 😊

      Usuń
  22. Zazdroszczę talentu malarskiego - też bym sobie coś wymalowała na ubraniach, ale nie umiem. Przepięknie wyszło!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny sposób na podreperowanie poplamionych ubrań! Bardzo ładnie wyszedł Ci ten ptaszek, masz talent! ^^

    Zapraszam do mnie:
    http://czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam , dziękuję i zajrzę na pewno. Miłego wieczoru😊

      Usuń
  24. Spódnica wymiata:-))) Ptaszek fantastyczny:-)) Ja też nie mogę się doczekać sierpnia i wyjazdu...oj bardzo mnie już nosi i nie mogę usiedzieć na miejscu:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Ten rok sprawił, że jak nigdy doceniamy radość z "wolności". Miłych wakacji😊

      Usuń
  25. Sprytny sposób na ukrycie plamy za pomocą pięknej grafiki. Ptak jest bardzo ładny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że mój ptak i spódnica się podoba. 😊

      Usuń
  26. Lucynko!
    Jestem Twoją wielką fanką! Przypuszczam, że nie ma ani jednej osoby, która nie podziwiała Twojej spódniczki. Ptaszek jest prześliczny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że podoba się Ci ptasio. Dziękuję i życzę dobrego tygodnia

      Usuń
  27. kocham kreatywne osoby:) Pozdrawiam prawie sierpniowo:):)

    OdpowiedzUsuń
  28. W czasach licealnych haftowałam takie spódnice :). Dzisiaj chyba jestem już za leniwa... Ale malowania na ubraniach jeszcze nie próbowałam. Tobie to świetnie wychodzi, ten ptaszek jest prześliczny, a spódnica jak dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowanie na ubraniach to świetna zabawa i możliwość pokazania swoich prac świato😊

      Usuń