środa, 29 lipca 2020

Telefonistka książka , którą warto przeczytać nie tylko na wakacjach.


Skłamałabym gdybym napisała, że bez książki nie wyruszam w żadną podróż, właściwie to na wakacje nie zabieram książek bo czytanie zostawiam sobie na czas kiedy wieczory są długie i  deszczowe.
Kiedy zobaczyłam reklamę  książki „Telefonistka” pomyślałam  muszę ją przeczytać. Dlaczego? Sama pracowałam jakiś czas jako telefonistka i trochę z ciekawości a trochę z sentymentu sięgnęłam po debiutancką  powieść Gretchen Berg.



 Akcja powieści  toczy się we wczesnych latach pięćdziesiątych XX wieku w niewielkim amerykańskim mieście.
Głowna bohaterka Vivian Dalton uwielbia podsłuchiwać rozmowy  telefoniczne mieszkańców  rodzinnego  Wooster,  jak twierdzi doskonale zna ich problemy.
Pewnego dnia jednak podsłuchana rozmowa  zmienia życie  Vivian na zawsze.
W każdej plotce jest kropla prawdy  nigdy nie wiadomo jakie tajemnice ukrywają przed nami nasi bliscy , krewni i znajomi. W Wooster aż roi się od dawno skrywanych tajemnic . 

Telefonistkom nie wolno było podsłuchiwać rozmów no ale wszystko co jest zakazane smakuje bardziej…
Telefonistka to  powieść o kobietach, ich codziennych problemach, walce  o własną niezależność i prawo do godnego życia, są tu wątki podziałów klasowy ba nawet podziałów rasowych. Telefonistka to powieść wielowymiarowa ,  akcja toczy się w latach pięć dziesiątych XX wieku ale autorka czasami przenosi nas w okres wielkiego kryzysu gospodarczego lat dwudziesty i trzydziestych.
 I choć Wooster to  miasteczko w  Ameryce lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku to ludzie nie zmieniają się zbytnio bez względu na czas i miejsce w jakim żyją.  Szczególnie ich upodobanie do  wtrącania się w życie innych ludzi i jak dawniej plotka króluje zmieniła tylko sposób „przemieszczania się’. Osobiście polecam tą książkę nie tylko byłym telefonistkom …:)
 Autor Gretchen Berg
Przełożyła Monika Skowron
Wydawca:Insignis Med
Ilość stron:406
Cena 26, 66 zł.
Na wakacjach uwielbiam fotografować, rysować no i …podsłuchiwać ludzi  troszkę z nudów, bo dla mnie dwie godziny plażowania  dziennie to max . Te plażowe rozmowy są jak powieści . No może i nieładnie ale  nigdy nie powtarzam tego usłyszałam w końcu  wiem ,że  wszystko co usłyszę należy zachowywać w tajemnicy. Oczywiście żartuję na plaży zazwyczaj zasypiam i podobno chrapię tak głośno, że nic nie można usłyszeć a co dopiero podsłuchać…;))














32 komentarze:

  1. Piękne rysunki! Widać, że lubisz to robić. Podoba mi się też apaszka i torebka z pierwszego zdjęcia:) Książka wydaje się być ciekawa, więc jak mi wpadnie w ręce, to przeczytam. Kwiatki też śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Torebka, apaszka no i książka to prezenty od córki też mi się podobają 😊 Bardzo dziękuję i życzę miłego dnia😊

      Usuń
  2. That sounds like a great book. Your art today is wonderful. You have real talent. I love sitting in a cafe, watching and listening to other people. It's fun! Have a great day, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka zapowiada się ciekawie, nuedawni oglądałam film pt. Telefonistki. Pięknie rysujesz.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam książkę mam zamiar zacząć oglądać ten serial. . Dziękuję i serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  4. Prace są przepiękne Lucynko, nic tylko podziwiać! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne rysunki! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za polecenie książki. Ja czytam głównie w pociągu, podróż mija nie wiedzieć kiedy. A Twoje malunki jak zawsze świetne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt w pociągu czas mija szybciej gdy człowiek zagłębi się w lekturze. Dziękuję i pozdtawiam serdecznie😊

      Usuń
  7. Piękne rysunki 🙂 i ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Книга очень интересная! И рисунки потрясающие! Спасибо, Люцина!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Спасибо за добрые слова . Я желаю хорошего дня.

      Usuń
  9. Lucynko Twoje rysunki są piękne! Siedzę z otwartą buzią i podziwiam!!! Te warzywa są mega!Co do książek to mam podobnie. Zabrałam jedną na wakacje do rodziców, miałam ambitne plany i co? Leży na półce i odpoczywa :))). Fajną książkę poleciłaś, zaciekawiła mnie :)). Buziaki kochana i miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka o naszych ludzki odwiecznych słabościach niezmiennych od pokoleń. Bardzo dziękuję za mile słowa , rysowanie to moja metoda na odstresowanie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Świetny prezent do Córki :-) Idealny na wakacje :-) Książka już do listy dopisana.
    Twoimi rysunkami zachwycam się nieustannie i zdjęcia świetne... te pomidory bardzo apetyczne :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się ciesze z miłych słów i wizyty. Milego dnia:)

      Usuń
  11. Belas fotografias e gostei das pinturas.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten czas i miejsce akcji☺ jak zawsze piękne prace!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje , też lubię opowieści o takich małych społecznościach z lukrowanym wierzchem i czasami trującym środkiem. Miłego dnia:)

      Usuń
  13. How beautiful!Best wishes!Thank you for visiting!

    OdpowiedzUsuń
  14. I like your drawings. You draw very well.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muy lindas las pinturas. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne rysunki! Widzę, że używasz Polychromosów, ciekawa jestem Twojej opinii o tych kredkach.
    Moja mama dawno temu przez jakiś czas była telefonistką. Może sięgnę po tę książkę :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecam książkę. Kredki dostałam w prezencie odkrywa je krok po kroku. Jestem bardzo zadowolona z tych kredek marzy mi się większy zestaw możliwość dokupienia pojedynczych kredek to duży plus.
    Pozdrawiam serdecznie😊




    OdpowiedzUsuń