piątek, 16 października 2020

Kot i Halloween …

Ten rok nie szczędzi nam lęku i niepokoju właściwie nie wiemy, co przyniesie następny dzień. Wszyscy nosimy a przynajmniej większość z nas maseczki i choć spieramy się czy chronią przed „zarazą” to staramy się przestrzegać zaleceń sanitarnych.

 Może warto, choć na chwilkę oswoić strach i zakpić z dręczących nas lęków. Przebrać się za nieziemską postać i podjadając słodycze obejrzeć film lub opowiedzieć zabawną historię. 
Nie warto rezygnować z radości i spędzania czasu w rodzinnym gronie, może za rok będziemy opowiadać o tym jedynym w swoim rodzaju Halloween i cieszyć się, że mimo wszystko udało nam się wykrzesać odrobinkę radości w tym trudnym czasie. 

 Z reguły nie oglądam horrorów wolę stare filmy o duchach i zjawach bez przesadnego epatowania efektami specjalnymi, bo co to za frajda „oglądać” film z zamkniętymi ze strachu oczami. W Polsce Halloween obchodzony jest od niedawna.
 „Halloween. – Zwyczaj związany z maskaradą, obchodzony w wielu krajach w wieczór 31 października. Odniesienia do Halloween są często widoczne w kulturze popularnej, głównie amerykańskiej. Halloween najhuczniej jest obchodzony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii.”
 Źródło Wikipedia 
 Chcę Wam pokazać kota, którego narysowałam z okazji Halloween. To mały radosny rozrabiaka w kapeluszu czarodzieja w towarzystwie dyni.
Ja mam już dynię nie wiem czy dotrwa do Halloween, bo mój mąż gotuje pyszną zupę dyniową i nie ręczę czy dynia nie wyląduje w garnku .
 Znalazłam kilka fotografii pasujących do tego święta.
Mam nadzieję, że spędzicie wieczór 31 października w miłej atmosferze, rodzinnie a przede wszystkim w dobrym zdrowiu.

49 komentarzy:

  1. Lucynko nie obchodzę i nigdy nie obchodziłam tego święta, nie lubię ani filmów ani ksiażek horrorów, Nie wiem może jestem nienormalna , ale dla mnie życie niesie wystarczająco dużo złych emocji i nie potrzebuje więcej .
    Co do Twojego rysunku to jak już wiele razy powtarzałam podziwiam Twój talent. Masz cudny dryg do malowania. Twój kociak jak żywy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i szanuję Twoje podejście do tego tematu. Cieszę się, że kotek się spodobał. Pozdrawiam serdecznie😊🐈

      Usuń
  2. Nigdy nie obchodziłam Halloween i w tym roku też nie zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma własne zdanie i prawo świętowania tego co chce najważniejsze to szanować siebie na wzajem. No i nie krzywdzić drugiego czlowieka. 😊

      Usuń
    2. Dokładnie :) dlatego nie mam nic przeciwko osobom, które chcą świętować ten dzień :)

      Usuń
  3. Hi Lucyna. I love this holiday. M daughter always had to be a fairy and I was a wicked witch - she chose the characters for us! That say a lot of her view of the world! LOVE your Halloween Kitty, so beautiful, well done. Thanks for sharing the lovely photos, too. I hope we will all be able to celebrate a little bit and try to forget the crazy times we are living in. Have a good weekend, stay safe and well, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Have fun, a little joy will improve our lives. Have a good week and a lot of health :)

      Usuń
  4. A ja uwielbiam filmy grozy od dziecka, zwłaszcza o zombie :)). Obejrzałam chyba wszystkie, jakie zostały nakręcone w przeciągu kilkudziesięciu lat, ale od zawsze mój ukochany to klasyk z 1985 - Powrót żywych trupów :)). A z seriali „Z Nation”. W zeszłym roku dostałam od mojej rodzinki fajną bluzkę z zombie, ale chodzę w niej tylko po domu :(. Lucynko świetny rysunek!! Super kocur z dynią w tle! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja jestem strachajło :)) Miło,że kotek się spodobał . Pozdrawia serdecznie :)

      Usuń
  5. Boa tarde obrigado por nos mostrar pinturas e desenhos lindos. Bom final de semana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny kotek z dynią i fajne fotki:) Tu w UK chyba tradycyjne chodzenie po domach z "cukierek albo psikus" też będzie w tym roku ukrócone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety wirus ale coś słodkiego można zawsze zjeść. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Здравствуйте, Люцина! Какой у вас замечательный кот получился! Сразу видно, что он хулиган, как и мои коты.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Мне очень нравятся кошачьи шалости. Желаю тебе много добра.

      Usuń
  8. I like your drawing. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja lubię Halloween. To jest takie oswajanie nas ze śmiercią na tym padole , bo często to jest temat tabu zwłaszcza z młodymi rozmówcami. Staram się unikać złych emocji i dlatego uciekam w swoje pasje. Twoja praca jak zwykle oryginalna. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy byłam mała nasza sąsiadka opowiadała nam różne bajki o duchach i strzygach a dzieciaki słuchały tych opowieści zajadajac ciasto przez nią upieczone. Dziękuję i życzę dobrego weekendu.

      Usuń
  10. Ja nie obchodzę Halloween, ale lubię jesienią położyć kilka dyń przy kompozycjach kwiatowych przed domem. Gdy moje dzieci były młodsze, na ich prośbę urządzaliśmy przyjęcia z okazji Halloween.
    Narysowany przez Ciebie kot jest świetny i przypomina mi kota z bajki "Kot w butach ". Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci uwielbiają przebierać się za strzygi, czarownice i inne tego typu postaci. Lubię dynie i zupę dyniową ale taką na ostro bo tej słodkiej z mlekiem nie znoszę pamiętam ją z dzieciństwa. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu🌞

      Usuń
  11. O!!! Świetny! Bardzo dobry rysunek Lucynko. Horrory - ja podobnie, oglądam je z zamkniętymi oczami:))) Największe wrażenie wywarł na mnie "Omen" z Gregory Peckiem. Długo po nim bałam się zostać sama w domu - oczywiście, byłam wtedy dzieckiem. Drugim niezapomnianym był "Zemsta po latach" - bałam się po nim włączać magnetofon, by nie usłyszeć strasznego szeptu małego chłopca, kaleki - oczywiście nieżyjącego. Od tamtej pory raczej nie oglądam, bo moja wyobraźnia jest... koszmarna:P Haloween - sympatyczna zabawa. Nie rozumiem tej nagonki na nią, bo przecież nikt w straszne dynie nie wierzy.
    Buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wyobraźnia płatała mi figle po seansach w kinie grozy :)) Miło mi, że rysunek się spodobał. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  12. Nigdy nie obchodziłam tego święta, jakoś trudno mi pojąć jego sens. Jeśli jednak ludzie fajnie się bawią to jest ok. Marzę o chwilach spędzonych z rodziną ale póki co są to tylko chwile na skype. Podoba mi się Twój kociak Lucynko, zabawny i wcale nie straszny:)
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też już tęsknię za wolnością i czekam na dobre wieści. Miło mi, że podoba Ci się kotek miał wywoływać uśmiech i fajnie że tak się dzieje. Dobrego wieczoru😊

      Usuń
  13. Horrory oglądam z zamkniętymi oczami ;-) czyli już od dawna nie oglądam, bo przesiedzieć 3/4 filmu w kuchni i łazience jest bezsensu ;-) Nie obchodzę tego święta, ale dekoracje z dyniami fantastycznie oddają urok jesieni :-) Twój kot jest cudny, bajkowy... lubię Twoje rysunki :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię dynie w occie i zupę dyniową na ostro. Przez wiele lat mieszkałam w 200 letnim domu i czasami miałam takie sny ,że można by nakręcić film ;) Dziękuję bardzo i życzę udanej niedzieli :)

      Usuń
  14. Świetny kot :D
    W temacie horrorów właśnie przed obejrzeniem nowego sezonu odświeżam sobie "Haunting of the Hill house", zdecydowanie jest moc :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam zwiastun i nie wiem czy się skuszę ale kto wie może jednak🎃 Dziękuję i życzę dobrego tygodnia😊

      Usuń
  15. Tu cuadro me parecio fantastico, que gran artista eres! Ese gato y calabaza te quedaron increibles!
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  16. Um desenho de grande qualidade!
    Um abracinho viajante!🌼🌺🌼
    Megy Maia🌈

    OdpowiedzUsuń
  17. Raczej nie straszne, a sympatyczne te zdjęcia , łącznie z namalowanym kociakiem .
    Nie pozwól zamordować dyni przed Halloween, bo to okrutne🤣.
    A święto jak święto...jak mam czas i nastrój to świętuję, jak nie mam to obchodzę...szerokim łukiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynia jest bezpieczna dostała oczka , śliczne usteczka i motylka dla ozdoby🎃 Bardzo mi miło, że kociak się Ci podoba bo tak naprawę to żaden z niego wampir. Miłego tygodnia😊

      Usuń
  18. Tutaj jest tak samo, ale osobiście staramy się zachować bezpieczeństwo i postępować zgodnie z sugerowanymi wskazówkami, nosząc maski, trzymając się z dala od zatłoczonych miejsc i dystansując się. Nie kupimy Halloween Candy po raz pierwszy od lat i będzie nam brakowało dzieci w ich kostiumach, ale trzeba je chronić. Twój kot na Halloween jest bardzo uroczy i podobał mi się twój post i świetne zdjęcia. Dziękuję Ci! Bądź bezpieczny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzę dużo zdrowia. Mam nadzieję,że 2021 rok będzie lepszy.

      Usuń
  19. Czy tam też odbywają się obchody Halloween?
    Nigdy nie świętujemy. Ale jestem też ciekawa Halloween.
    Twój obraz kota jest bardzo uroczy
    Jesteś utalentowanym malarzem.
    Miłego dnia
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak u nas od kilku lat też odbywają się imprezy z okazji Halloween choć jest grupa przeciwników. To głównie zabawa dla dzìeci i młodzieży. W tym roku niesyety pandemia zmieniła wszystkie plany☹ Dziękuję za odwiedziny i życzę miłego dnia😊

      Usuń