czwartek, 8 kwietnia 2021

W blasku świec…

 

          Każdy wie, że nie ma to jak romantyczna kolacja przy świecach a jak jeszcze te świece pachną różami, kawą  albo cynamonem:)





A świeca to:

„Świeca − źródło światła, zazwyczaj wykonane z paliwa stałego uformowanego w walec, wewnątrz którego, przez całą długość, umieszczony jest knot. Dawniej świece wykonywane były głównie z wosku pszczelego, przez co w tej formie były dostępne dla wyższych sfer. Biedniejsi używali źródeł oświetlenia wykonanych z tańszego tłuszczu zwierzęcego. Obecnie świece najczęściej produkowane są z parafiny lub stearyny.”

Wikipedia

          Dostałam od córki w prezencie na święta specjalny zestaw do samodzielnego wyrobu świec.  W zestawie jest wosk, naczynie do topienia wosku, knoty, pałeczki, płatki suszonych kwiatów, olejek zapachowy i 3 słoiczki.



         Zamiast gotowych słoiczków do wyrobu moich świec użyłam słoiczki po jogurtach i deserkach oraz znalezionej w mojej

„graciarni „ filiżanki.




         Zawsze powtarzam, że zanim coś wyrzucisz zastanów się czy się ci to nie przyda. Ja daję sobie zawsze kilka dni zanim coś wyrzucę, choć często stwierdzam, że jednak należy wyrzucić to czy owo to mam całkiem spory zapas „przydasi”:)

Przy robieniu moich domowych świec wykorzystałam kupione za przysłowiowy grosz kwiatki i wstążki. Świecę w filiżance ozdobiłam ziarenkami kawy, dodałam mielonej kawy do wosku i świeczka ma zapach świeżo parzonej kawy.







          Następnym razem wykorzystam kawałki starych świec i wosku zapachowego. Mam w domu suszone kwiaty, więc dodam je do świeczek.

         Samodzielna produkcja świec to wspaniała zabawa i dobry sposób na poprawę nastroju. Taka własnoręcznie wykonana świece można podarować w prezencie z okazji lub zupełnie bez okazji:)








U nas już wiosna, choć ciągle dość zimno, 




po spacerze warto napić się kawy i zjeść coś słodkiego przy świecach oczywiście.



         Zapraszam, więc na wirtualne spotkanie przy świecach:)

 

 

64 komentarze:

  1. Super prezent! Muszą obłędnie pachnieć.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł z tymi świecami:) Dobry prezent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ucieszyłam z tego prezentu bo to dla mnie coś nowego. Dobrego piątku:)

      Usuń
  3. No tak córcia wie doskonale co my rękodzielniczki lubimy najbardziej. Super że utrafiła z prezentem i super że ten wyrób sprawia Ci przyjemność , bo w sumie to o to chodzi. Podoba mi się ta świeca kawowa w starej filiżance. Powodzenia Lucynko w produkcij.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej to ja pomagałem jej rozwijać pasję teraz rolę się odwróciły😊 Dziękuję i życzę wiele dobrego😊

      Usuń
  4. Lucynko, córka trafiła z prezentem. To wielka przyjemność robić własnoręcznie świeczki. Ja także tak się bawię. Zbieram resztki i znów przywracam je do życia. Pięknie ozdobiłaś swoje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super😊 Na razie się uczę ale to fajna zabawa. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  5. Evde mum yapmak daha önce hiç denemediğim bir şey ve çok keyifli görünüyor. Ayrıca fotoğraflarınız harika:-) Türkiye'den selamlar:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować. Dziękuję i życzę dużo dobrego:)

      Usuń
  6. Nie wiedziałam, że można kupić taki zestaw. Efekt zabawy świetny. Bardzo mi się podoba. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz podobno w Internecie wszystko można kupić , choć ja kiepsko sobie z tym radzę ;) Miło mi, że moje świeczki się spodobały. Dobrego dnia :)




      Usuń
  7. Your candles look so good, that was a wonderful present from your daughter. I can imagine the heavenly smell of coffee candles, so good! Have a great weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Thank you very much. The smell of coffee is the best morning fragrance :) Have a good weekend, a lot of health :)

      Usuń
  8. How interesting that you make your own candles. You can even use them as gifts and I am sure your homemade candles would be well received.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I'm just getting started, but I hope my candles will bring you joy. Have a good weekend:)

      Usuń
  9. Świeczki bardzo efektowne. Super prezent dostałaś. Świeczki w filiżance bardzo pomysłowe. Niech w końcu będzie ciepło. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺🌺🌺🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też czekam na ciepłe dni:) Dobrego weekendu:)

      Usuń
  10. Как интересно самой сделать ароматические свечи!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Это правда, что это весело и можно подарить кому-нибудь такую ​​свечу, сделанную своими руками. Хорошего дня:)

      Usuń
  11. Rewelacyjny pomysł! Wyobrażam sobie, że takie świece bardzo przyjemnie pachną. Może teZ spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zabawa jest super , można dodać do wosku wszystkie aromaty jakie się chce. Polecam . Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. chyba sama sobie kupię taki zestaw ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam 😊 Można wykorzystać przy okazji tyle "przydasi"😊😼

      Usuń
  13. Очень романтично! Люцина, спасибо за идею и восхитительное воплощение!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Я рада, что тебе понравились мои свечи. Хороших выходных:)

      Usuń
  14. Interesante, me ha encantado. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  15. Boa tarde Lucyna, as fotos e matéria ficaram muito bacanas.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem pod wielkim wrażeniem twoich świec. Podobają mi się też wszystkie Wasze dekoracje i te śliczne wiosenne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię zapachowe świece a ta kawowa to prawdziwy hit - gratuluję Ci Lucynko pomysłu.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lucynko dostałaś fantastyczny prezent! Masz wspaniałą córkę :). Nie wiedziałam, że takie zestawy są, a zabawa przy ich tworzeniu musi być przednia :). Dla mnie to zdecydowanie świeca o zapachu różanym, choć i zapach kawy uwielbiam :)).
    Buziaki i miłego weekendu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka ciągle dba bym się nie nudziła😊 Fakt ten różany aromat jest super. No i moje kupowane za grosik "przydasie" jak widać się przydały 😊. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  19. Wspaniały prezent otrzymałaś od córki, piękne kwitnące drzewo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie ten prezent, daje możliwość by odreagować . Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  20. Dostałaś świetny prezent! Fajnie gdy dzieci wiedzą co nam w duszy gra :-)
    pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. To fakt i ile radości z samodzielnego ich wykonania😊

      Usuń
  22. Warto robić to, co daje nam radość. Takie małe przyjemności dodają sił.

    OdpowiedzUsuń
  23. Naprawdę bardzo fajny prezent :D Przepiękne jest to drzewo na zdjęciu :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna choć.z pogodą bywa różnie to jednak wiosna świąt kwitnie😁.Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  24. Świeca w filiżance wygląda naprawde pięknie!
    Nigdy nie robiłam świec, ale podejrzewam, że zrobienie takich rzeczy własnoręcznie to świetna zabawa i relaks jednocześnie :) Może kiedyś spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! I love coffee so much that now that I see your candle I think I'm going to need one! What a great gift from your daughter!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I also love coffee, its taste and smell. Have a nice week:)

      Usuń
  26. Świetny pomysł na prezent,w dodatku z wykorzystaniem zapomnianych przydasi.
    Twoje świece wyglądają pięknie, na pewno pachną i tworzą odpowiedni klimacik.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam świece zapachowe a takie "własne" to dopiero dają radość.:) Miłego tygodnia:)

      Usuń
  27. Congratulations on making your own candles. Coffee (or wine) always tastes better by candlelight.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja od dawna gromadzę resztki świec, bo właśnie żal wyrzucić. I ciągle czekają na moją wenę aby je przerobić. Zainspirowałaś mnie to tego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zrobisz cudne świeczki, polecam to dobra zabawa i co by nie mówić korzyść. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  29. Masz glowe do takich rzeczy Lucynko. Sliczne te rzeczy. Zarazasz nas pozytywnym hobby. Fajnie tak dac nowe zycie starym rzeczom. Kombinuj dalej bo dobrze kombinujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i pochwaly😊 Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  30. Też tak uważam i ile mam z tego frajdy😊 Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń