wtorek, 20 kwietnia 2021

Zakładka do książki z kocim akcentem:)

 

         Moi bliscy śmieją się, że zanim cokolwiek wyrzucę oglądam to kilka razy, bo wszystko może się kiedyś przydać:) Czasami niestety nie przydaje się i ląduje po kilku dniach w koszu na śmieci.

Kiedy mój mąż dla żartu położył przede mną mały kartonik i powiedział „jak cię znam na pewno się ci to przyda” nie mylił się. Obejrzałam mały kartonik i od razu skojarzył mi się z tablicami na których wypisywane jest  menu w barach i restauracjach. Pomyślałam można by zrobić z tego fajną zakładkę do książki a że przypomina tablicę to rysunek musi wyglądać jak narysowany białą kredą. Skoro książka, do której zamierzałam włożyć zakładkę nosi tytuł „Historia kotów” autorstwa Swan Madeline to już wiadomo, kto został uwieczniony na moim rysunku. Polecam tą książkę wszystkim kochającym koty.



Dowiecie się o tym jak trudny był los kotów w średniowieczu i jak ubóstwiali swoje koty Churchilla, Nelson, Picasso czy Brigitte Bardot.

Ale wracamy do mojej zakładki, żeby była 100% Zero Waste na jej drugą stronę przykleiłam róże wycięte z pudelka po czekoladkach. Pewnie lepiej by było przykleić taki sam kartonik, ale za długo by czekać na razie tubka z klejem jest jeszcze pełna i nie ma planów zakupu nowej, więc przykleiłam to, co znalazłam;)















         Dziś wybrałam się na spacer po mieście w poszukiwaniu tablic przed restauracjami i barami




 niestety większość z uwagi na pandemie jest nieczynna a te, które działają prowadzą sprzedaż dań jedynie na wynos.

 Po pierwszej w tym roku wiosennej burzy miasto wygląda jakby niebo płakało nad naszym smutnym losem,







 ale jak po burzy przychodzi słońce tak i my doczekamy się jeszcze radosnych dni będziemy biesiadować z przyjaciółmi w barach i restauracjach będzie jeszcze:






„Jeszcze będzie przepięknie

Jeszcze będzie normalnie

Jeszcze będzie przepięknie aaa...”

Autor tekstu: ·Tomasz Lipiński

Czego Wam i sobie życzę?)

 

 

 

 

58 komentarzy:

  1. Lucynko, zakładka świetna. A to, że upcyklingowa - na plus:)))
    Uwielbiam Twoje koty!
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. No a moi mówią, że jestem "graciarz "😁 Pozdrawiam i życzę udanego wieczoru😊

      Usuń
  2. Lucynko zakładka jest bardzo ładna i ma świetny kształt. Fajnie, że jesteś tak kreatywna i potrafisz wykorzystać wiele rzeczy :). U mnie też było burzowo :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza burza w tym roku może będzie lepiej😊Dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  3. Skąd ja to znam? Mój Mąż też mi wszystko znosi ze słowami: "Bo może Ci się przyda" :) Świetnie wykorzystałaś "prezent" od męża. świetna jest ten kociak na zakładce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest nas dwie;) Fajnie, że spodobał się Ci mój sposób na wykorzystanie "prezentu" :) Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Kot rzeczywiście wygląda jak namalowany na tablicy - fajny pomysł:) Też zbieram różne "przydasie" tylko u mnie żyją zdecydowanie dłużej. Papiery i tekturki lądują w pudle i czekają na odpowiedni moment. Mam jeszcze inne "cenne" znaleziska typu patyki, deseczki, kamyczki itp.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bronie się jak mogę zawsze robię przegląd "przydasiów" ale i tak większość zostaje bo może jeszcze...;)) Dla profilaktyki oglądam "Mania chomikowania.;) Dobrego dnia:)

      Usuń
  5. Oi Lucyna. Seus gatos são sempre maravilhosos. Meus achados e amores, são a minha coleção de chaveiros.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Provavelmente sua coleção é linda. Obrigado e tenha um bom dia :)

      Usuń
  6. Дорогая Люцина! Зелена-Гура - очень красивый город! Мне очень нравятся ваша закладка с котиком. И книжка, наверное, такая интересная!
    Вот бы её почитать! Посмотрю в Интернете! Спасибо, что рекомендовали эту книгу.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. История кошек - очень интересная книга, я получила ее от дочери. Я очень рада, что вам нравится наш город. Хорошего дня:)

      Usuń
  7. Lucynko chyba każda z nas rękodzielniczek jest takim właśnie zbieraczem. Fajnie wykorzystałaś ten kartonik i jak zawsze u Ciebie koty króluja. Lubię wszelkiej maści zakładki tak wiec i ta tablicowa przypadła mi do gustu. W fajnym mieszasz mieście , ładnie tam u Ciebie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt czasami coś wyrzucę a później żałuje bo tak by się przydało;) Miasto jest ładne to fakt ale teraz jest odrobinkę smutne mam nadzieję ,że to minie razem z pandemia. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Your cat bookmark is beautiful, and well done on recycling and not throwing it away. Your town looks like so many here, empty, and with just take-away places. Let's hope it will soon get better! I have my first vaccination today! Hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  9. I like the last picture. You are good at recycling. I too recycle many things but they tend to occupy a lot of space in my home.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. The last photo shows one of the most beautiful flower beds in the city. I like these flower butterflies. Thank you and have a nice day :)

      Usuń
  10. Uwielbiam oryginalne zakładki, a ta "kocia" bardzo mi się podoba.
    Różnych drobiażdżków z kotami mam całkiem sporo, kiedyś udało mi się kupić cały herbaciany serwis z uśmiechniętymi kocurkami.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo koty są super😊 Dziękuję i życzę udanego dnia😊

      Usuń
  11. Naprawdę jestem taki sam. Nie lubię wyrzucać rzeczy, myśląc, że znów się przydadzą. Stworzyłeś piękny marker do swojej książki, bardzo kreatywny i sprytny z Twoim ślicznym kotem, a także z róż, które przykleiłeś na odwrocie. Książka brzmi bardzo interesująco. Podoba mi się sposób, w jaki zaprojektowałeś swój marker dla kota, aby pasował do książki. Bardzo podobały mi się twoje zdjęcia i pisanie. Miasto wygląda tak ciekawie, ale jest mi również przykro, że masz do czynienia z tą okropną pandemią. Mam nadzieję, że to odejdzie na tyle, że wszyscy będziecie mogli zacząć żyć normalnie. Życzę wszystkim dobrego zdrowia i szczęścia.

    Proszę wybaczyć wszelkie błędy gramatyczne. Używam Tłumacza Google i nie wiem, czy jest dokładny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wizytę i miłe słowa. Nasze miasto słynie z winnic i radosnego święta wina Winobranie nie wiem czy w tym roku się odbędzie. Mam nadzieję, że do września pandemią się skończy i będziemy cieszyć się tym świętem.
      Udanego wieczoru i dużo zdrowia życze😊

      Usuń
  12. Ja też sto razy zastanawiam się zanim coś wyrzucę. Bardzo często znajduję jakieś nowe zastosowanie po przeróbce. Twoja zakładka jest świetna lubię takie recyklingi. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺🌺🌺🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że zakładka się podoba. Na pewno warto się dobrze zastanowić zanim się coś wyrzuci to dobre i dla środowiska i naszych finansów. Pozdrawiam serdecznie😊😼

      Usuń
  13. Z kartonika po kropelce :)) super!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem, że to daleko pominięte "graciarstwo" ale trudno się było oprzeć pokusie:))

      Usuń
  14. Здравствуйте, Люцина! У Вас получился настоящий космический кот! Здорово! Мы тоже надеемся на лучшие времена.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Здравствуйте :) Так будет лучше, вирус победим. Всего доброго :)

      Usuń
  15. Belas fotografias e gostei dos marcadores.
    Um abraço e continuação de uma boa semana.

    Andarilhar
    Dedais de Francisco e Idalisa
    O prazer dos livros

    OdpowiedzUsuń
  16. Lucynko, genialna zakładka :-) Świetny pomysł a portret kota jak zawsze u Ciebie cudny :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że zakładka się spodobała . Dziś jest Dzień Ziemi to akurat pasuje taka z recyklingu :)) Miłego dnia:)

      Usuń
  17. Zakładka jest świetna !!! A jeśli chodzi o miasta - to nie ma w nich życia takiego jak było wcześniej. Nikt nie przesiaduje w kafejkach, nie ma ludzi na placach, na ławeczkach. Smutno... Nie przypuszczałam, że będę żyć w takiej rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda też nie myślałam, że wypicie kawy w kawiarni z przyjaciółmi czy obiad w restauracji będzie czymś o czym się marzy ☹ Dziękuję za odwiedziny i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  18. Классная закладка, котик симпатичный получился! Стиль похож на надписи мелом в барах и ресторанах. Интересно было рассматривать городские фото.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Я рада, что тебе понравилась закладка. Наш город радушный и красивый. Хороших выходных:)

      Usuń
  19. Love your bookmark! You always know how to draw cats perfectly! Beautiful pictures! We'll come back to normal soon, we just have to be patient. Have a great weekend!
    xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I'm glad you like my job. I am also deeply convinced that everything will be fine soon. Have a nice weekend :)

      Usuń
  20. Taka własnoręcznie zrobiona zakładka przypomniała mi jak dawniej w szkole na technice robiło się takie fajne gadżety. A potem, wiesz przynosiło się do domu i pokazywało się rodzicom, co tam za cudo się udało zrobić 😄 Teraz dwa razy się zastanowię czy coś wyrzucić, bo zainspirowałaś mnie swoją kreatywnością 😉
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam takie zakładki z klisz fotograficznych:) Czasami warto coś zatrzymać choć na kilka dni być może się przyda , wyrzucić zawsze zdążysz ;)) Miłego dnia:)

      Usuń
  21. Jeszcze będzie normalnie Lucynko:) Smutno wyglądają puste ulice miast, szczególnie w czasie weekendów. Fajnie sobie wymyśliłaś tą zakładkę a kocurek jest ekstra.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, człowiek to towarzyska istota i od czasu do czasu musi pogadać , napić się kawy albo wina z drugim człowiekiem , popatrzeć na innych ludzi. Mimo wszystko i na przekór wszystkiemu udanego weekendu życzę:)

      Usuń
  22. Mój M też mi tak robił,aż nazbierało się tego tak duzo,że w tym roku musiałam zweryfikować moje hobby i pozbyłam się tego co już nie będę robiła:)))zakładka super:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co pewien czas też robię "przegląd " i czasami odkrywam takie cuda o których już zapomniałam:)) Podobno zbieractwo mam po mojej babci:)) Udanego weekendu:)

      Usuń
  23. Dlaczego nie zdziwił mnie kot na zakładce? Ten zwierzaczek to Twoja natura i hobby.:))
    Do wymarłych miast wrócą wkrótce ludzie, niech tylko się zrobi ciepełko.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ufam, że jeszcze będzie przepięknie😊 pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  24. Oj niebo to chyba płacze w tym roku nad całą Polską:( ja należę do tych osób, które bardzo rzadko chodziły do kawiarni czy restauracji wiec akurat mi tego nie brakuje(właściwie to nie wiem czego najbardziej...), ale rozumiem, że pracownicy tychże restauracji nie mają pracy i wkurzaja mnie te zakazy...ale to inny temat...a Twoja kocia zakładka cudowna...podsunelas mi pomysł na swoją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że Moja zakładka się przydała😊 Ja też nie jestem stałym bywalcem kawiarni i restauracji ale czasami fajnie jest wyjść do ludzi. Miłego dnia😊

      Usuń
  25. Wspaniała zakładka! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń