niedziela, 29 maja 2022

Filodendron, motyle i zodiakalne Bliźnięta.

 


         Przejrzałam swoja szafę i okazało się, że … no kiepsko i trzeba coś nie coś dokupić.  Jestem osobą dość oszczędną delikatnie sprawę ujmując jeśli chodzi o kupowanie czegokolwiek dla siebie ale trudno jak trzeba to trzeba;))

         Kupiłam dość drogie buty ale na tym moja rozrzutność się skończyła , przy zakupie spódnicy odezwał się mój gen oszczędności  po babci Emilii i za spódnicę zapłaciłam jedyne 30 złotych.

         Spódnica choć na fotografiach poniżej wydaje się szara w rzeczywistości jest w kolorze wojskowej zieleni prosta na gumce,z dwoma kieszeniami słowem jak mawiają młodzi „szału nie ma”:) No ale po to są farby i pędzle by dodać jej charakteru.

         Zastanawiałam się co by na niej namalować by była taka „moja” no i postanowiłam namalować filodendron .



Dlaczego ? Bo to roślina zodiakalnych Bliźniąt a ja właśnie jestem z pod znalu Bliźniąt .

Jakie są bliźnięta? To zależy kto o nich się wypowiada;))

Osoby urodzone pod znakiem bliźniąt mają zawsze bardzo dużo zajęć  to fakt ostatnio mam ich aż za dużo.  Są dobrymi towarzyszami , którzy w razie potrzeby potrafią wykazywać się dużą charyzmą.  Bliźnięta są  pełne energii i pomysłowe.  To osoby inteligentne, dowcipne,  ciekawe świata, bywają uparte.

 

 Filodendron to jedna z roślin symbolizujących Bliźnięta.

 

„Filodendron jest rośliną, która należy do rodziny obrazkowatych. W naturalnych warunkach filodendrony najczęściej spotykane są na terenie Ameryki Południowej i Środkowej, ze względu na sprzyjające jej wzrostowi warunki klimatyczne i glebowe. Roślina jest niezwykle dekoracyjnym i ozdobnym kwiatem doniczkowym, a najbardziej zachwyca swoimi niezwykłymi liśćmi.”

Źródło Internet


















Dwa motyle , które namalowałam na spódnicy to „motyl monarcha”.

Motyl Monarcha (Danaus plexippus ) przedstawiciel rodziny rusałkowatych nazwany tak przez  Karola Linneusza, na cześć angielskiego króla Wilhelma III . Występuje w obu Amerykach w Australii, Europie i w Indonezji.

Monarcha to motyl o pomarańczowo-czarnym ubarwieniu skrzydeł. Rozpiętość skrzydeł monarchy wynosi maksymalnie nawet 10 centymetrów, a długość od głowy do końca odwłoka trzy centymetry.

Tak  więc na mojej spódnicy zagościła egzotyka . Jeśli chodzi o filodendrony to pamiętam je w wersji „doniczkowej” za czasów mego dzieciństwa były prawie w każdym domu:) A motyla monarchę zobaczyłam po raz pierwszy  Trassenheide.

https://kufereklucyny.blogspot.com/2016/09/trassenheide-czyli-opowiesci.html

 









60 komentarzy:

  1. Люцина, это интересно! Юбка стала наряднее!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Спасибо большое, рада, что юбка понравилась :)

      Usuń
  2. This is fabulous, great painting, you have made a treasure again. Have a great week, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  3. No i zwykła spódnica stała się niezwykła. Ja też jestem zodiakalnym bliźniakiem i też zawsze mam mnóstwo zajęć - w końcu pracuję "za dwie":))) Serdeczności Lucynko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Bliźniaki to fajne dziewczyny i chłopaki😁 Cieszę się, że spódnica się Ci spodobała. Miłego tygodnia życzę 😊

      Usuń
  4. Resulta muy original y al ser el diseño tuyo, no encontrarás otra igual.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo Lucynko, nie ma to jak zdolności malarskie, dzięki nim masz niepowtarzalną spódnicę , nikt takiej nie ma!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O wow! Beautiful! Love your butterflies!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  7. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    wordpress
    ufa88kh.blogspot
    youtube
    បាការ៉ាត់អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna i niepowtarzalna spódnica Lucynko. Ja też jestem zodiakalnym Bliźniakiem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super kolejny zodiakalny Bliźniak wśród blogowych znajomych super !😊 Dziękuję i pozdrawiam😊😊😊

      Usuń
  9. Jedna z moich kumpelo-przyjaciółek z czasów młodości, była Bliźniakiem. To znaczy jest, ale żyjemy już osobnymi życiami. Miała genialną energię, którą się dzieliła. Coś wspaniałego. Sam pozytyw. Doceniam i po latach zawsze w sercu ❤️ A spódnica przepiękna! Zrobiłaś z niej oryginalne cudo. Kreatywność i talent w rękach 👌👍😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję , miło mi niezmiernie. Udanego dnia życzę😊

      Usuń
  10. Teraz widać , że ta spódnica jest Twoja. Wyszło pięknie. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba coś dla siebie wymodzic😁 Miło mi , dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  11. You did a beautiful painting on the skirt.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale efekt! Spódnica wygląda przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Spódnica przepiękna, bardzo oryginalna, do pozazdroszczenia. Już ją wcześniej oglądałam, umieściłam komentarz jednak go nie widzę. Wiele komentarzy nie publikuje się, wpadają do spamu a nawet do poczty. Też jestem zodiakalnym Bliźniakiem, już Ci wspominałam.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ostatnio dzieje się coś dziwnego z komentarzami. Serdecznie dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdrcznie😊

      Usuń
  14. Boa tarde Lucyna. Todos os seus desenhos ficaram maravilhosos, parabéns. Aproveito para desejar um excelente mês de junho.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Ja rownież życzę Tobie udanego , radosnego czerwca.:)

      Usuń
  15. Spódnica stała się naprawdę wyjątkowa. Bardzo mi się podoba i malunek, i końcowy efekt.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. La falda se ve bonita con tu pintura. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  17. Te motyle są niesamowite! Jak żywe!

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje nowe ubrania są piękne, a grafika, projekt jest fantastyczny! Nie znałem historii imienia monarchy. Bardzo interesujące, dziękuję za udostępnienie tego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Motyl monarcha jest piękny . Miłego dnia😊

      Usuń
  19. Twoja dekoracja spódnicy sprawiła że jest ona teraz niepowtarzalna i unikatowa. Super!. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że moja praca się Ci spodobała. Miłego tygodnia😊

      Usuń
  20. Gran trabajo. Una falda muy original.
    Buen lunes.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  21. Też jestem spod znaku bliźniąt, chyba muszę zakupić filodendron :D Spódnica przepiękna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie , filodendron przynosi nam szczęście 😊 Dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  22. Beautiful and interesting post. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  23. No mam Cie! A gdzie kot?😋😎😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wpadka 😉 zapomniałam o kocie ale może koty mi darują🙂😁

      Usuń
  24. Ja nie wiem czy koty są takie wyrozumiale

    OdpowiedzUsuń