niedziela, 3 lipca 2022

Wakacyjne pomysły nie za miliony…

 

         Czy jeśli nie mamy czasu, funduszu lub inne okoliczności nie pozwalają nam na wyjazd z miejsca w którym mieszkamy od lat musi to oznaczać , że wakacje musza być nudne i smutne.

Moim zdaniem nie warto rezygnować z odrobiny radości. Zawsze jest coś co sprawi ,że lato będzie udane nawet gdy nie będzie pogody a w portfelu widać dno.

Można wybrać się niekoniecznie z drogim aparatem fotograficznym na spacer i odkryć miejsca na które nie zwracaliśmy uwagi w zabieganiu dnia codziennego. Można na nowo zachwycić się czymś co mijamy każdego dnia a tak naprawdę niewiele o nim wiemy .




Zobaczyć jak pięknie jest w koło nas 




no i zaprzyjaźnić się np. ze ślimakiem. Ten to ma dobrze wszędzie czuje się jak w domu:)

 Możemy spróbować zostać artystą fotografem,  malarzem , poetą, można zabawić się w stworzenie własnej kolekcji biżuterii.

         Lato rządzi się własnymi prawami , musi być kolorowe i radosne pomimo wszystko, na przekór losowi i ludziom złym .

Kupiłam w sklepie drewniane koraliki i kolorowy sznurek.

Korale pomalowałam farbami akrylowymi , utrwaliłam  werniksem i woskiem do drewna . Nanizałam korale na sznurek i letni naszyjnik czeka na okazje by go zaprezentować światu.:)




         Zupełnie niedawno natknęłam się w Internecie na namalowanego kota . No tak tez mi nowość :) Tyle tylko, że koci portret na malowano na  starej  gazecie .

I przypomniałam sobie, że w dzieciństwie czasami malowałam na   beżowym papierze służącym do pakowania przesyłek pocztowych . Dlaczego by nie spróbować malować na gazecie?

Oczywiście, że pierwszy musiał być kot ale następny pojawił się pies . Można malować co dusza zapragnie .









Koszt niewielki , polecam farby akrylowe bo akwarele nie bardzo się sprawdzają na miękkim gazetowym papierze.

         Nasze wakacje zaplanowaliśmy na wrzesień i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie będą to wakacje pod znakiem  „gotować każdy może…”.  Tym razem wybieramy się do hotelu gdzie będziemy mieć do dyspozycji w pełni wyposażoną kuchnie tylko do naszej dyspozycji. Będziemy gotować i ucztować na tarasie no i zwiedzać okolicę. Mam nadzieję ,że będzie miło i ciekawie.





 

50 komentarzy:

  1. Super post Lucynko! Świetne korale i malunki na gazecie. Miłego odpoczynku!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nice pictures! And your necklace and paintings are wonderful! I love the dog you painted!
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  3. Siempre hay motivos para pasear, aunque no siempre se puede hacer, cuando la temperatura es demasiado alto. Dentro de nada nos entrará otra ola de calor.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak prognozy pogody zapowiadają upały i trudno będzie spacerować po mieście. Będziemy szukać chłodu nad rzeką. Udanego tyhodnia😊

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka :) Czasami to co blisko nas można i warto odkrywać na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno . Zawsze to co blisko odkrywamy najpóźniej . Miłego wieczoru😊🦋

      Usuń
  5. Jesteś niesamowita i jesteś niepoprawną kociarą... zawsze musi być kot - nawet na gazecie !!! Ha ha !!! Oczywiście, że wakacje nie muszą być nudne - zgadzam się z Tobą w zupełności. Na co dzień nie dostrzegamy uroków własnego miasta, bo po prostu nie mamy na to czasy w zabieganiu. Warto trochę przyhamować i złapać oddech, nawet , gdy się nie wyjeżdża. Korale stworzyłaś cudne i niepowtarzalne !!! Podziwiam !!! Moc pozdrowień posyłam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć za każdym razem mówię sobie "kobieto daj spokój z tymi kotami "to i tak jakiś się wkradnie:)) Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  6. Дорогая Люцина! Какое замечательное получилось колье! И кошки и собаки у вас замчательные!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Мне очень приятно, что вам нравится моя работа. Желаю хорошей недели :)

      Usuń
  7. If only we would slow down to admire the beauty around us. Nice beads painting and painting of cat and dog. Hope your holiday will go through without any hindrance. Colourful mural on the train.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I decided to rest quietly during this vacation. Thank you very much for visiting and have a good week :)

      Usuń
  8. Tak jak piszesz wszystko zależy od ludzi, można się cieszyć drobiazgami i spędzać czas wesoło i we wrześniu. Dla mnie nie ma złej pogody, wystarczy że nie leje i mogę wsiąść na rower, okolica jest taka piękna !! Nie trzeba mi upału i zagranicznych wczasów żeby odpocząć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bom dia minha querida amiga. Suas fotos e seus desenhos são sempre maravilhosos.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem lokalną patriotką totalną i frikiem w eksplorowaniu moich okolic 😉
    Drewniane korale cudne! Mam kolekcję kupnych i dostanych. Uwielbiam ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korale lubię i też trochę ich uzbierałam . Te podaruję mojej córce. Lato świetny czas by poznać to co mijamy w biegu przez resztek roku. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  11. Przepiękne słowa, bratnia dusza, jak nic. :))) Tak, blisko nas można odkryć ogrom piękna. Sama to robię, chodzę w miejsca często odwiedzane i wiele razy odkrywam coś nowego, albo zwyczajnie cieszę się tym, co jest. :) Cudny kotek i piesek, który bardzo kojarzy mi się z moim Timmim. Korale bomba, kocham jesień i naprawdę mnie nimi zauroczyłaś. <3 Niech wakacje we wrześniu się udadzą, niech będzie magicznie, bardzo mocno tego życzę. Przytulam mocno. <34

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję i życzę wszystkiego co najlepsze😊

      Usuń
  12. Jejku, jakie śliczne korale! A zdjęcia są super, szczególnie to drugie niezwykle klimatyczne.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero niedawno 0dkryłam, że tam jest lodziarnia. 😊 Bardzo dziękuję . Miłego wieczoru😊🧁

      Usuń
  13. Masz wokół siebie wiele pięknych rzeczy, wszystkie zdjęcia, które mi się podobały, a także małego ślimaka. Dawno nie podróżowaliśmy, ale odwiedzamy lokalne ogrody i rezerwaty przyrody. Bardzo je lubię! Podobała mi się też twoja piękna biżuteria. Sprytny pomysł malowania na gazecie. Widziałem to już wcześniej. Lata temu kupiłem obraz statku wykonany na starej mapie. Nadal mam go w ramce na ścianie. Zawsze lubię twoją grafikę i sposób malowania. Graffiti na pociągu było bardzo kolorowe! Miło jest czekać na wakacje. Dziękuję za odwiedziny i kolejny piękny artykuł. Bardzo mi się to podobało! Proszę wybaczyć wszelkie błędy gramatyczne. Używam tłumacza google :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię czasami wybrać.się na spacer z aparatem albo z tabletem to dla.mnie odpoczynek. Taki obraz na starej mapie na pewno jest piękny. Bardzo mi miło, że podobają się Tobie moje prace. Życzę udanego tugodnia😊

      Usuń
  14. Bardzo mi się podoba twoje pozytywne podejście do życia i tego co cię otacza! 😉 Świetnie wykorzystujesz miejsca, postaci i stytuacje, aby ukazać ich nietuzinkowość, bardzo to lubię, bo okazuje się, że wszystko może wzbudzić nasze zainteresowanie i stanowić ciekawą inspirację 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak mogę ale czasami nie daję rady wtedy idę na spacer sama i zaczynam szukać pozytywów. Polecam😊😊

      Usuń
  15. Todo se ve precioso. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  16. Spacer z Tobą po mieście zawsze jest bardzo interesujący. Prezentujesz prawdziwe perełki. Korale i kot zasługują na uwagę i przyciągają wzrok.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne pomysły! Ja właśnie mam bardzo podobne plany na najbliższe dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo optymistyczny, kojący post. Świetne zdjęcia, takie jakie sama lubię robić. Na przykład to z kamienicą, parasolem i "przenośną ofertą handlową na kółkach".
    Bardzo przypadły mi do gustu Twoje obrazki na gazetach. Widzę, że masz swoją wyrobioną charakterystyczną i rozpoznawalną "kreskę". Może jak zacznę malować to też ją znajdę?!
    A propos pies jest męża, bo to on jest przewodnikiem naszego stada. Moje są koty. Niestety, jeszcze przed latem miałam cztery, teraz została mi jedna kotka i jedna kotka, która przyszła sama nie wiadomo skąd i została- taki kot "Nasz nie nasz".
    Pozdrawiam Cię serdecznie. Miłego lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że podoba się Ci mój post. Koty czasami same wybierają sobie dom i ludzi bo kot to nieodgadniona istota. Miłego weekendu😼😊🐕

      Usuń
  19. Rzeczywiście te malunki na gazecie mają wiele uroku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowanie na gazetach to dobra zabawa. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.😊

      Usuń
  20. Korale wyszły przepięknie, a malowanie na gazecie to pewnie świetna zabawa. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Malowanie na gazecie to dobry sposób na odstresowanie i na dodatek niedrogi bo można użyć "darmowek" 😉 Miłego tygodnia😊

      Usuń
    2. Boa tarde minha querida amiga Lucyna. Seus trabalhos são maravilhosos. Obrigado pela visita e comentários.

      Usuń
    3. Dziękuję i życzę udanego weekendu😊

      Usuń
  21. Ja zawsze powtarzam, że wakacje to stan umysłu i każdy lubi co innego. Poza tym teraz jest tyle możliwości we własnych okolicach, że nie trzeba wyjeżdżać. Małe rzeczy również bardzo cieszą, trzeba tylko je dostrzec i docenić). Moi rodzice co roku jeżdżą na wakacje w połowie września:) Śliczne prace Lucynko!
    Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku plany trzeba było dostosować "do kondycji uczestników" ale najważniejsze jest mieć plan na dobry czas😊Bardzo dziękuję i życzę udanych wakacji😊

      Usuń
  22. Uwielbiam Twoje koty i nie tylko. Nie ważne gdzie malowane. Zwierzaki namalowane na gazecie wyglądają cudnie i bardzo oryginalnie. Korale pięknie wymalowałaś!
    Wczoraj byłam właśnie na takim spacerze i podziwiałam na nowo okolicę. O każdej porze roku prezentuje się inaczej, za każdym razem spostrzegamy coś nowego. Warto wybrać się na spacer lub wycieczkę po okolicy nie tylko w czasie urlopu.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że spodobał się Ci mój post. Udanego tygodnia życzę serdecznie😊

      Usuń
  23. To prawda co piszesz..cale lata nie korzystałam z takich wypadów na 1-3 dni a nawet krótszych bo drogo, bo nie ma funduszy...teraz postanowiłam to zmienić na ile to będzie możliwe, a obok nas też są piękne miejsca do zobaczenia, kot na gazecie wymiata 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie można odkryć swoją okol8cę na nowo i dobrze się bawić. 🙂

      Usuń