czwartek, 13 października 2022

Woreczek na pestki dyni ręcznie malowany.

         Jesień to czas zbioru plonów z sadach i ogrodach , czas robienia zapasów na zimę  , gotowania kompotów i ... i oczywiście czas na zupę z dyni. Moja babcia gotowała taka "na słodko" z mlekiem . 

Nie przepadałam za nią choć podobno była smaczna i pożywna bo ja wiem może i pożywna ale czy smaczna?;)



        Wolę tą , którą gotuje mój małżonek wedle przepisu z książki kucharskiej "Zupy" jest pikantna z czosnkiem, cebulą , batatem , kolendrą i ostrą papryczką. W tym tygodniu ugotowaliśmy ją we troje czyli mój mąż , nasz kolega Edward i ja. No może mój udział był symboliczny ale w końcu ktoś musi być szefem ;))



     Zostało nam mnóstwo pestek z dyni , wysuszyłam je i zaczęłam się zastanawiać w co je włożyć. Znalazłam w kuferku lniany woreczek taki w sam raz do przechowywania nasion. 

        


Woreczek postanowiłam  ozdobić wizerunkiem dyni oczywiście. 

Zapewne namalowałabym samą dynię ale córka przysłała mi fotografię Tosi z szeroko otwartym pyszczkiem 

 


no i jak tu było nie namalować kota obok dyni?:))








         Jesień jest niezwykle kolorowa i pięknie wychodzi na fotografiach.






        Mimo to kocham lato najbardziej ze wszystkich pór rok ale cóż jak się nie ma co się lubi to się lubi co jest;)

54 komentarze:

  1. No, takiego woreczka to nie ma nikt:) Zabawny ten kociak, słodziutki. Jesień jest bardzo fotogeniczna, ładnie to uchwyciłaś na zdjęciach. Uściski Lucynko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot jest fajny choć charakterny . Miło, że Ci się podoba moje prace. Serdecznie pozdraeiam😊

      Usuń
  2. Świetny woreczek. Będzie bardzo przydatny w kuchni. Kolorowa jesień jeszcze trwa, cieszmy się jej barwami. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  3. Люцина, я люблю тыкву. Я запекаю ее в духовке и варю пшенную кашу с тыквой. Вкусно и полезно. Я еще делала варенье из тыквы + апельсин + лимон.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje potrawy z dynią na pewno są pyszne. Dziękuję. Miłego weekendu😊

      Usuń
  4. Piękny woreczek, nikt takiego nie ma 👌👍🙂 Zupkę z dyni chętnie bym przyrządziła, tylko nie chce mi się walczyć z krojeniem i "obrabianiem" dyni 😉😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt z tym obieraniem jest trochę zachodu😉 Jest pyszna , szczególnie jak ktoś ją ugotuje😁 Serdecznie pozdrawiam😊🍁😊

      Usuń
  5. Здравствуйте, Люцина! Отличный рисунок у Вас получился на мешочке. Тося позировала великолепно. Суп выглядит аппетитно, наверное, вкусный.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Zupa jest pyszna i ładnie wygląda. Miłego weekendu😊🍁😊🍁

      Usuń
  6. Autumn is always my fave time of years. I love pumpkin soup. The bag you made for the seeds is wonderful, Tosia like a little lion roaring! Have a great weekend, hugs, Valerie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie życzę udanego weekendu. Dziękuję za miły komentarz😊

      Usuń
  7. Interrumpo por un tiempo mi actividad. Tengo avería en el ordenador

    OdpowiedzUsuń
  8. I masz dwa w jednym i kot i gynia :-). Świetnie to wygląda. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry, Lucyna.
    Najpierw oglądam zdjęcia na Instagram, potem czytam tekst na blogu. Kot jest zabawny.
    Zawsze czekam na twoije zdjęcia miasta.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely artwork and a delicious pumpkin soup. For our Thanksgiving we make a pumpkin pie. It is our son's favorite. My husband and I don't like it very much but we make a cherry pie for ourselves.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna grafika i pyszna zupa dyniowa. Na nasze Święto Dziękczynienia robimy ciasto dyniowe. To ulubieniec naszego syna. Mój mąż i ja nie bardzo tego lubimy, ale robimy sobie ciasto z wiśniami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobała mi się twoja natura i wszystkie zdjęcia. Dziękuję za podzielenie się nimi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję bardzo. Nigdy nie jadłam ciasta dyniowego. Poszukam przepisu i spróbuję upiec. Uwielbiam wiśniowe. Serdecznie życzę udanej niedzieli😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłam zypy dyniowej. W moim rodzinnym domu nigdy się takich rzeczy nie gotowało a teraz jak mam swój najpierw chciałabym spróbować u kogoś a potem dopiero brać się za gotowanie. Za to dziś kolega męża przywiózł nam sernik z dyni i jest przepyszny. A woreczek wyszedł Ci rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupa ,którą gotujemy co prawda raz w roku jest naprawdę pyszna. Nie jadłam ciasta dyniowego wierzę, że pyszne. Poszukam przepisu i spróbuję upiec. Dziękuję i życzę udanego tygodnia😊

      Usuń
  15. Pumpkin soup looks delicious. That is a pretty bag to hold the seeds.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lucynko, pięknie u Ciebie jak zawsze! Podziwiam kotka z dynią! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny woreczek i piękne jesienne zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zupę dyniową zdecydowanie wolę w wersji pikantnej :-) , woreczek kotem i dynia przecudny <3 O matko an koniec dostałam zawału serca ( panicznie boję się biedronek / i zawsze mega szybko przesuwam górny pasek Twojego bloga bo wiem ,że ukryta jest w nim biedronka.
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem obawy przed biedronkami mam tak z pająkami niby niegroźny ale...😉 Dziękuję i życzę udanego wieczoru😊

      Usuń
  19. Buhahahah No jakżeby inaczej, szefem ktoś musi być, jesteś supocio. :)))) Lubię zupę dyniową, dawno nie jadłam, teraz mega mi się chce. hehe Zdjęcie kota mnie rozśmieszyło, słodziak. Twój woreczek jest fantastyczny, kot chcący pożreć dynię. haha Bardzo mi się podoba pomysł i samo wykonanie, mega fajny woreczek, naprawdę na medal złoty. :)))) Ja zaś kocham jesień, łeb mi pęka bo pogoda zmienna, zatoki do bani, ale i tak to moja ulubiona pora roku i tu można mnie często na ulicy zobaczyć uśmiechnięta i gadającą do natury. :D Można mnie wziąć za świra, ale co mnie to obchodzi. :D Bardzo mi się ten post podoba, dziękuję, a przytulam Cię tak mocno, tak mocno, że mam nadzieję, że czujesz to, czytając te słowa. ;)))) Dużo dobra dla Ciebie. <3 :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i za przytulnie i za miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej jesieni😊🍁

      Usuń
  20. Seus desenhos e trabalhos são maravilhosos e verdadeiras obras de arte, minha querida amiga Lucyna.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie darmo się mówi "Złota Polska Jesień" fakt piękna jest z tymi ognistymi barwami. Co do zupy dyniowej to chyba ta słodka z mlekiem kokosowym ( taką gotuje mój mąż) by mi lepiej smakowała bo ja generalnie nie lubię nic ostrego, ale wiadomo gusta i smaki są różne. Co do woreczka to świetny pomysł na przechowywanie pestek, zawsze ich sporo zostaje!! Ale obowiązkowo kot być musi nawet z dynią :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam takiej z mleczkiem kokosowym ale warto spróbować . Pestki czekają na swój czas a kot ich pilnuje😉 Udanego weekendu życzę 😊

      Usuń
  22. Ja tam się cieszę, że lato się skończyło. Kocham jesień! ;)
    Woreczek wyszedł super.
    A zupy z dyni uwielbiam. Wszelakie. Choć jak z mlekiem, to kokosowym. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień lubię jedynie na fotografiach😉 Dziękuję i życzę udanej niedzieli😊

      Usuń
  23. Przepiękny jesienny post. Woreczek śliczny. Życie i obrazki z codzienności są najlepszą inspiracją. To zdjęcie Tosi, które przysłała Ci córka- obłędne. Każdy element wypada bardzo humorystycznie- przewrócony miś, kotka z rozdartym pyszczkiem, w rozłożystej pozie- coś fajnego na jesienne smutki.
    Pozdrawiam serdecznie Lucynko.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kotek niezwykle fotogeniczny ten żywy, jak ziewa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem w zachwycie nad rysunkiem koteczka z dynią. Przepięknie!
    Właśnie planuje zrobić zupę dniową tylko nie wiem jaki Przepis będzie najlepszy 😂🙈
    Lampki z biedronki zrobiły furorę. Ja szybko pobiegła kupić a jeszcze nie używałam 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię tą pikantną zupę. Dziękuję za odwiedziny . Miłego tygodnia😊

      Usuń
  26. Wspaniałe jesienne obrazy! Zupa twojego współmałżonka wygląda pysznie! Urocze zdjęcie Tosi :) Twoja grafika jest świetna! Zdjęcia też mają takie ładne tło, podobało mi się każde zdjęcie. Dziękuję i życzę miłego dnia i weekendu Tobie i Twojej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że post się spodobał. Tosia zawsze poprawia nam humor. Miłego weekendu. 😊

      Usuń