sobota, 7 stycznia 2023

Nowy rok nowe wyzwanie czyli jak ulepić miskę;))

         Witajcie w nowym 2023 roku , jak co roku nowy rok to nowe wyzwania , bo komputer trzeba wymienić na nowy, bo wreszcie zadbać o zdrowie, przestać przejmować się toksycznymi ludźmi , zadzwonić do dawno niewidzianych krewnych, przeczytać kolejną książkę, powrócić do nauki obcego języka oj tyle tych wyzwań ,że wystarczy na kilka lat nie tylko na ten jeden rok. 

        Dostałam w prezencie "pod choinkę"  ciekawa książkę o której napiszę gdy skończę ją czytać i ... i zestaw do tworzenia " porcelany" a raczej do lepienia naczyń , figurek itp. z gliny samoutwardzalnej Jest wszystko co potrzebne do lepienia , ozdabiania i utrwalania naszych dzieł.



        Nie było instrukcji ale można zawsze poszukać takowej w Internecie. , choć ja jestem z czasów gdy instrukcje do zakupionych produktów rzadko kiedy były akurat od tych produktów:)). Tak więc lepienie zaczęłam po swojemu i popełniłam kilka błędów ale ten ich nie popełnia kto nic nie robi;) 

           Na pewno nie należy dawać zbyt dużej warstwy werniksu na gotowy produkt bo zwyczajnie zbyt mocno pokryje wzór . 

            Oto moja może nie doskonała ale całkowicie moja miseczka można trzymać w niej biżuterię , drobne pieniążki itp.







Następne miseczki i inne gliniaki są właśnie "produkowane" w mojej "nowej pracowni":))

Oczywiście bez kota się nie obejdzie;)) 



        Tworzenie z gliny to uczy cierpliwości bo cały proces trwa około 3 do 4 dni. Glina schnie dość długo a potem farby no i werniks uff dla takiego nerwusa jak ja to naprawdę dobra lekcja cierpliwości:)



44 komentarze:

  1. Lucynko, przede wszystkim wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :) Fantastyczny prezent dostałaś i miska wyszła cudnie! Zaciekawiła mnie ta glina samoutwardzalna. Niedaleko mojej pracy otworzyli nową pracownię ceramiczną i tak od grudnia bije się z myślami czy nie spróbować...
    Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia i raz jeszcze życzę dobrego 2023 roku. Polecam zabawa jest wspaniała . Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  2. Świetnie jest mieć swoją, własnoręcznie zrobioną miseczkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miseczka wygląda świetnie. Co do postanowień noworocznych to już nie robię bo czas szybko wszystko weryfikował :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest jak mawiała moja Babcia "człowiek planuje a czort buty szyje". Wszystkiego dobrego😊

      Usuń
  4. Lucynko metodą prób i błędów dojdziesz do wszystkiego. Tylko się cieszyć, ze dostałaś coś co na pewno Ci się przyda, będziesz miała na czym malować te swoje koty, które niezmiennie wychodzą Ci super.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty już czekają w kolejce😊 Serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  5. Lucynko, miseczka wygląda uroczo.
    W pierwszej chwili pomyślałam- czy ja pod dobry adres trafiłam- glina, miseczka...ale potem zauważyłam kotka o charakterystycznej mordce i już wiedziałam, że dobrze trafiłam.
    Sama chętnie wzięłabym się za coś nowego, ale jak patrzę na zapasy kordonków, włóczki, kanwy i muliny to mówię- chyba jeszcze nie teraz. Zresztą na razie nie przychodzi mi do głowy, co to miałoby być.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje prace są piękne więc super, że je tworzysz . Dostałam taki prezent od bliskich więc musowo było wypróbować 😊 Przesyłam uściski😊

      Usuń
  6. odejście od toksycznych osób to dobra decyzja.
    Życzę szybkiej wymiany na super laptopa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Mój stary laptop zasłużył na emeryturkę😊

      Usuń
  7. Люцина, очень красивая тарелка получилась! Молодец!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję nowej pasji i swojej pracowni ceramicznej. Miseczka prześliczna. Życzę spełnienia wszystkich noworocznych postanowień. Ja od jakiegoś czasu takowych nie robię.
    Przesyłam moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Nowa pasja to nowe wyzwania i nauka cierpliwość bo glinka długo schnie .😉 Życzę udanego tygodnia 😊

      Usuń
  9. Bonita la cerámica, me gusta, la siguiente te saldrá mejor. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
    Fajny prezent dostałaś, dobrze jest czasem spróbować robić coś nowego :-) Miseczka cudna :-)
    pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak mam tetaz dużo frajdy no i uczę się czegoś nowego. Udanego i zdrowego 2023 roku😊

      Usuń
  11. Los Reyes Magos, han sido generosos contigo. Espero que lo disfrutes con salud.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Udanego tygodnia i całego 2023 roku😊

      Usuń
  12. Lucynko, zobaczyłam ptaszka na miseczce i od razu pomyślałam - a kot? Ale jest:))) Chociaz ptaszek wyszedł piękny. Cudna praca!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot już czeka w kolejce😊 Bardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  13. Hi Lucyna!! Your bowls are beautiful more so with your paintings, you are a great artist! Happy new year, may 2023 be full of joy and blessings!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczęśliwego Nowego Roku!
    I widzę że masz nowe hobby a lepienie wciąga,fajne miseczki 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. To prawda lepienie wciąga niesamowicie😊. Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  15. Fantastyczny prezent, sama te pozycję bym przygarnęła bo jeszcze nigdy nic z gliny nie lepiłam a chętnie bym spróbowała czy to dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo to naprawdę dobra zabawa, wymaga odrobiny cierpliwości ale można się przy lepieniu odstresować. Miłego tygodnia😊

      Usuń
  16. Miseczka oryginalna i tylko Twoja. Bardzo pomysłowy prezent miał Mikołaj. Dobrego roku 2023 , pozdrawiam serdecznie ❄️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezent, że tak powiem wciągający bo lepienie misek wciąga 😉Dziękuję i życzę dobrego 2023 roku😊

      Usuń
  17. To jakaś dziwna tą glina, ja polecam kupić w Tedi-m. Jak dla mnie najlepsza glina, bardzo plastyczna i dosyć szybko schnie, bo już po kilkunastu godzinach mogłam pracować na zrobionym naczyniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glina jest ok to ja jestem mało cierpliwa 😉😉😉 ale na pewno wypróbuję i tą, którą polecasz. Miłego tygodnia 😊

      Usuń
  18. A gift made with love, made with your own hands.

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie niedawno odkryłam, że w sklepie można kupić masę porcelanową lub glinę. Świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  20. To wszystko są dobre rzeczy do przemyślenia w nowym roku. Podobają mi się też te urocze prezenty, a zestaw porcelany jest świetny. Miski, które zrobiłaś bardzo mi się podobają! Teraz widzę, że masz też talent rzeźbiarski :) Tworzenie ładnych rzeczy własnymi rękami jest przyjemne i tak, uczy cierpliwości. Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję🙂 Lepienie z gliny bardzo mi pomaga uspokoić nerwy. Serdecznie życzę miłego roku2023🙂

      Usuń
  21. Masz piękną, nietuzinkową pasję. :)

    OdpowiedzUsuń