czwartek, 26 października 2023

Serca z kocim portretem i gwiazdy ...

 Do świąt co prawda jeszcze dużo czasu ale w sklepach już zrobiło się świątecznie i kolorowo .  Wybrałam się do jednego z moich ulubionych sklepów z  rzeczami na każdą kieszeń czyli do "Wielkich wyprzedaży" . Wśród ozdób przeróżnych ozdób znalazłam serduszka i gwiazdki z papier marsze (Papier mâché).




Papier marsze to jak podaje Wikipedia

Papier mâché to dająca się formować, twardniejąca po wysuszeniu masa z rozdrobnionego i rozmiękczonego w wodzie papieru z dodatkiem substancji wiążących kleju, barwników oraz substancji uszlachetniających  i konserwujących. Masę nakłada się niezbyt grubą warstwą na uprzednio przygotowaną formę i pozostawia do wyschnięcia.

Wykorzystywana  do wykonywania elementów dekoracyjnych, masek teatralnych, lalek itp.

Za  2 złote polskie w sklepie Wielkie wyprzedaże można kupić zestaw składający się z czterech gwiazd albo z serc lub taki gdzie są dwie gwiazdy i dwa serduszka słowem, dla kogoś takiego jak ja WIELKA OKAZJA;))


    Zima mi akurat kojarzy się z ciepłem i z  mruczeniem kota.

Dlatego na serduszkach namalowałam kocie pyszczki . Gwiazdy pomalowałam złota farbką akrylowa z odrobina brokatu.  Może to i za wcześnie na robienie ozdób na choinkę ale nie mogłam się oprzeć pokusie by nie spróbować ;)) 

Jedna uwaga malując na tego typu materiale należ bardo uważać by nie przesadzić z ilością wody czyli farba musi być dość gęsta inaczej papier rozmoknie.



















    Na razie  jest ciepło co przyniesie grudzień nie wiadomo ale tak na przyszłość otwórzcie serca i domy dla biednych bezdomnych kotów. 


 

38 komentarzy:

  1. Lucynko, zawieszki z kotkami są przecudne. Pewnie, że mogą wisieć na choince, ale również w innym okresie - niechoinkowym - na uchwytach do szafek czy klamkach. Takie śliczne.
    Kiedyś z dzieciakami szkolnymi robiłam sama masę papierową. Jako substancję konserwująca dawałam sól - tak było w przepisie. Super ptaszory wtedy wyszły.
    Rzeczywiście taniutkie te bazy, a takie fajne możliwości dają.
    serdecznie pozdrawiam:)
    P.S. U nas w szkole zebraliśmy prawie tonę karmy dla piesków i kotków - suchej i mokrej. Zaraz wyruszy do schroniska z którym współpracujemy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to super bo zwierzaki tak bardzo potrzebują naszej pomocy. Bardzo mi miło, że moje kocie pyszczki się podobają. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Często kupuję na wyprzedażach można tam znaleźć prawdziwe perełki. Super te ozdoby pomalowałaś a że na serduszkach są koty to mnie wcale nie dziwi, masz talent do ich malowania!!.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda wyprzedaże to super sprawa. Miło mi i dziękuję. Udanego weekendu:)

      Usuń
  3. Świetny pomysł z ozdobieniem serduszek kotkami , czas biegnie i na święta będzie jak znalazł.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt czas ucieka jak mysz przed kotem;)) Dziękuję i życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  4. Preparando con tiempo, los adornos de la Navidad. No hay que dejar las cosas para última hora, para que no se amontone el trabajo.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam lepiej zacząć przygotowania gdy jest jeszcze wiecej czasu. Milego weekendu żuczę:)

      Usuń
  5. Fajne kocie serduszka! :) Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje malowane serca z papieru mâché są przepiękne! Gwiazdy też są ładne. Zaczęłam świąteczne zakupy i mam drobne rzeczy do włożenia do pończoch. Życzę wspaniałego dnia i weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , że serca i gwiazdy się podobają. Dziękuję i.życzę dobrego weekendu:)

      Usuń
  7. Какая чудесная галерея портретов кошек!

    OdpowiedzUsuń
  8. Stworzyłaś piękną kolekcję kocich pyszczków, wszystkie są czarujące, Wykorzystanie takich serduszek świetne:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam te serduszka, kocie pyszczki przeuroczo się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocze kotki. Na choinkę takie serduszka też się nadają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się spodobały. Kociara ze mnie nieuleczalny przypadek:))Udanego weekendu;)

      Usuń
  11. Lucynko!
    Przecudne są zawieszki z kotkami, a gwiazdki też są śliczne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję u mnie cytując klasyka koty idą numerem jeden;)) Milego tygodnia życzę:)

      Usuń
  12. Przepiękne gwiazdki i urocze kotki :) gratuluję talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczne! Z zestawu za 2zł zrobiłaś nowy za 200! Super! Uwielbiam takie ręcznie zrobione ozdoby na choinkę :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Te han quedado preciosos, me gustan mucho. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie szokiem było jak zobaczyłam ozdoby bożonarodzeniowe przed świętem Wszystkich Świętych w sklepach i czyjś balkon przyozdobiony migającymi lampkami choinkowymi. Można i tak. Twoje kocie ozdoby prezentują się bardzo ślicznie i ciekawie. Brawo Ty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda sama byłam zaskoczona ilością ozdób świątecznych już w październiku. My.choinkę umieramy tuż przed świętami. Dziękuję bardzo. Udanego tygodnia życzę:)

      Usuń
  16. Coś pięknego! Te serduszka są niesamowite!😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Nawet nie wiedziałam, że ten produkt nosi taką nazwę. Za 2 złote? To prawie jak za darmo! ;) Świetna okazja. Przepięknie Ci wyszły te kocie pyszczki. Serce pęka, gdy widzi się tyle bezdomnych zwierząt. Zwłaszcza zimą :(
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda to była super okazja,) Kocham zwierzaki czasami maluję coś na licytację dla " bezdomniaków". Nasza kotka Tosia to właśnie kicia, która znalazła u nas swój nowy dom. Mìłej niedzieli życzę :)

      Usuń