środa, 6 listopada 2013

Paradyż wspomnienia...


Poszperałam w „szufladzie” przy okazji porządków w zbiorach fotograficznych i znalazła kilka fotografii sprzed dwóch lat . Nie miałam wtedy własnego aparatu fotograficznego . Córka pożyczała mi swój aparacik cyfrowy . Otrzymała go jako nagrodę za zdobycie I miejsca w konkursie „Co wiem o Zielonej Gorze” i jest dla niej niezwykle cenny. Fotografowanie nim dawało mi wiele satysfakcji ale też wiązało się z dużą obawą by nic złego nie stało się z aparatem.

W kwietniu 2011 roku miałam okazje wraz rodziną i przyjaciółmi wziąć udział w FD zorganizowanym w zespole klasztornym dawnego opactwa cystersów w Paradyżu Gościkowie. Paradyż leży woj. lubuskim przy drodze biegnącej z Gorzowa Wlkp. do Zielonej Góry .

 Niedaleko z stąd do Świebodzina w Świebodzinie znajduje się największa figura Chrystusa na świecie.
nasz przewodnik























W Paradyżu znajduje się Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej mającego swoja siedzibę w zespole klasztornym opactwa pocysterskiego.



Kościół opactwa cysterskiego w Gościkowie-Paradyżu wznoszony był w latach 1270-1397 w stylu gotyckim. Pozostałe obiekty mają wystrój barokowo-klasycystyczny z elementami gotyku.



2 komentarze:

  1. Dobrze jest potem powspominać :) Super zdjęcia :)
    Paradyż znam tylko z nazwy :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto się tam wybrać przy okazji . Pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń