piątek, 28 kwietnia 2017

Pamiętacie Kiwaczka (Czeburaszka) ?


Kto pamięta zabawne stworzonko podobne do małego misia ? Powiem szczerze ,że choć Kiwaczek to bohater bajki z mojego dzieciństwa to w pierwszej chwili nie bardzo wiedziałam o kogo chodzi. Moja dorosła już córka zadzwoniła do mnie i powiedziała „ mamo namaluj mi na koszulce Kiwaczka takiego słodziuśkiego misia z wielkimi uszami, moi znajomi szukali bajki w internecie by ciut zapomnieć o zbliżającej się sesji egzaminacyjnej i odkryli Kiwaczka” =)) Jak usłyszałam ,że to miś sierotka i ,że to bohater kreskówki prod. radzieckiej od razu spytałam czy to ten co przyjaźnił się z krokodylem Gieną? Oczywiście ,ze to on. Ja w tej kreskówce uwielbiałam krokodyla Giene .
Krokodyl Giena chodził na dwóch łapach nosił garnitur i cudnie grał na harmonii. Jego piosenka o urodzinach do dziś poprawia mi humor, Giena spiewał o marzeniach , o czarodzieju , który przyleci helikopterem , pokaże filmy i da w prezencie 500 Eskimo, Eskimo to lody, żałował,że urodziny są raz w roku. Gieny nie sposób nie kochać. A mnie najbardziej rozbawiła profesja krokodyla Gieny , pracował w ZOO jako... jako krokodyl=)

W filmie była również babcia Szapoklak żadna tam kochana , milusia babunia to babcia łobuziak , która w torebce ukrywała szczurka.
Przyjaźń Kiwaczka (ros.Чебурашка) z Krokodylem Gieną rozpoczyna się w 1969 roku. Autorem opowieści o tej dziwnej przyjaźni jest Eduard Uspienski. Kiwaczek to zwierzątko ,które przybywa do wielkiego miasta w skrzyni pomarańczy , znajduje go dyrektor sklepu i nazywa Kiwaczkiem bo zwierzątko bez przerwy się kiwa. Kiwaczek wzorowany jest na zabawce , która bawil się w dzieciństwie autor opowiadania.
W Moskwie corocznie obchodzone są 20 sierpnia urodziny Kiwaczka . Kiwaczek był oficjalną maskotką rosyjskiej reprezentacji na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Atlancie 2004 roku i 2010 w Pekinie oraz na Zimowych Igrzyskach Olimpijski w 2006 w Turynie i Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Vancouver.

A o filmie wiemy ,że:
Kiwaczek (Czeburaszek)
Reżyseria: Roman Kaczanow
Scenariusz: Roman Kaczanow
Gatunek: serial animowany, lektor polski
Rok: 1969–1983
Czas: 66 min
Dystrybutorem bajki jest firma SDT Film
Powstały również gry komputerowe z Kiwaczkiem
  • Kiwaczek w Mieście Mechanicznych Ludzików (2006)
  • Kiwaczek. Dom dla Kiwaczka. Logika 1 (2007)
  • Kiwaczek w ZOO. Logika 2 (2007)
  • List do Kiwaczka (2007)
  • Kiwaczek. Uszate historie (2007)
  • Kiwaczek uczy języka angielskiego (2008)
  • Kiwaczek. Porwanie stulecia (2010)











Tak więc koszulka będzie młodym przybliży Kiwaczka a starszym po prostu przypomni dzieciństwo.
A dziś w sklepie w second handzie wśród zabawek "szukających nowego domu" zobaczyłam właśnie Kiwaczka w stroju Aladyna. I oczywiście sfotografowałam go co prawda nie miałam aparatu fotograficznego tylko telefon komórkowy ale i tak wyszedł cudnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz