niedziela, 13 maja 2018

Koszulka z kwiatami nasturcji.



Kocham kwiaty jak każda baba żadna to nowość, ale ja najbardziej ze wszystkich kwiatów na ziemi kocham nasturcje. Od lat je maluję od lat wszyscy wiedzą, że kocham nasturcje, choć nie wszyscy wiedzą jak te nasturcje wyglądają.   Kiedy na pytanie, „ jakie kwiaty lubisz najbardziej?” Odpowiadam, że najbardziej lubię nasturcje niektórzy mężczyźni pytają no tak, ale jak te nasturcje właściwie wyglądają?=)


O samej nasturcji ((Tropaeolum L.)  wiemy, że należy do rodziny nasturcjowatych. Pochodzi z Ameryki Południowej i Ameryki Środkowej. Kwiaty i owoce nasturcji są jadalne, konserwuje się je w słonej wodzie z octem, smakują podobnie jak kapary.  Nasturcje pięknie wyglądają zarówno na balkonie, w ogrodzie, wazonie jak i jako ozdoba na talerzu. Świeże kwiaty nasturcji są doskonałym źródłem witaminy C, luteiny i β-karotenu . Zawartość olejku gorczycznego sprawia, że w smaku przypominają rzeżuchę.
Nasturcja jest hodowana, jako roślina ozdobna w Europie od XVI wieku. Znanych jest około 80 odmian nasturcji.

Jak wspominałam maluję nasturcje na wszystkim na skrzyniach, skrzyneczkach, słoikach, butelkach, obrazkach, ale jeszcze nigdy nie malowałam ich na koszulce?





Zadanie nie było tak łatwe jak myślałam, ale wydaje mi się, że wyszło nie najgorzej. 
















Kiedy wzór wysechł i utrwaliłam go termicznie pomyślałam, że przydałoby się sprawić by T-shirt nabrał jeszcze bardziej romantycznego wyglądu. Moja córka, co pewien czas obdarowuje mnie przeróżnymi akcesoriami przydatnymi w „koszulkowym biznesie”.=))
























 Dostałam od niej motek cudnej bawełnianej koronkowej taśmy. Ozdobiłam tą koroneczką dekolt koszulki, za pierwszym razem źle przyszyłam koronkę i dekolt znacząco się pomarszczył no cóż trzeba było odpruć koronkę i przyszyć na nowo.  Trudno bywa…=))



Mam nadzieje, że koszulka się spodoba =)
jak widać spodobała się=)

6 komentarzy:

  1. Ja też kocham kwiaty, jak pewnie każda baba. hahaha :D Widać Twoją miłość do nasturcji. Piękne prace, bardzo piękne. Koszulka superowa, fajnie wygląda ta koronka, a sam malunek jest fantastyczny. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, że wpadłaś z wizytą a jeszcze milej ,że spodobała się Ci koszulka. Pozdrawiam serdecznie w piękny majowy dzień=)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam, ze nasturcje są piękne. Mają w sobie wiele wdzięku i delikatności. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne a na dodatek można nimi śmiało dekorować stół są jadalne=) Serdecznie dziękuję za wizytę i pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały kwiatowy motyw!! Piekna bluzka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo. Miło mi, że bluzeczka się podoba.

    OdpowiedzUsuń