środa, 30 maja 2018

Papuga Ara na koszulce przysiadła sobie=)

Dziś w Zielonej Górze 32 °C tropikalne klimaty więc papuga to chyba właściwy ptak do  namalowania na radosnej letniej koszulce.





Kocham ptaki a papugi zawsze kojarzyły mi się z radosnym wakacyjnym klimatem. Za kilka dni Dzień Dziecka  więc choć moje dziecko jest już dorosłe postanowiłam zrobić córce niespodziankę i obdarować ją taką radosną koszulką. 

samej papudze Arze  wyczytałam w moim "Leksykonie ptaków" ,że to: ptak z rodziny papugowatych (Psittacidae) i podrodziny papug neotropikalnych (Arinae).

Ara to duży ptak  mierzy od 46 do 95 cm , największe osobniki osiągają wagę około 1700 gram. Ary są pięknie , kolorowo upierzone, maja bardzo długi ogon i mocny haczykowaty dziób. Odżywiają się owocami i orzechami .



Ary łatwo się  oswajają może dla tego są tak lubiane. Należy jednak pamiętać ,że to długowieczne ptaki i decyzja o przygarnięciu pod swój dach papugi  to decyzja na wiele lat . Niektóre osobniki osiągają nawet wiek 65 lat można by rzec wiek emerytalny;)


........................................................................................................................................................................................................................................................................

Potrzebne będą:

 farby do tkanin
pędzle 
kolorowe guziczki
nici igła.
Guziczki z kwiatowym wzorkiem nie były początkowo planowane ale na koszulce zrobiła się nie wiadomo skąd maleńka dziureczka i... i trzeba było ja zaszyć a co najlepiej nadaje się do przykrycia dziurki ? Oczywiście guziczek ;)














Przedstawiam Wam Arę=)
A po pracy czas na herbatkę =)



6 komentarzy:

  1. Bardzo dobre malowanie. Uwielbiam także malować na tekstyliach. I bardzo podoba mi się kubek herbaty.
    Pozdrawiam serdecznie.
    ZaZa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się ,że koszulka się podoba. Ten cudny kupek dostałam od córki lubię pić w nim herbatę. Pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię te Twoje koszulki, cudnie namalowałaś arę. Lubię też oglądać zdjęcia, jak to powstawało. :) Pozdrawiam, życzę relaksującego dnia, a ten kubeczek do herbaty jest po prostu cudny. :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za słowa uznania i wizytę. Miłego słonecznego dnia życzę=)

    OdpowiedzUsuń
  5. Temperatury zdecydowanie południowe, ale to chyba dobrze?
    Papuga wygląda jakby za chwilę miała odfrunąć. Piękna! Żywa! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak w taki dzień jak dziś przypomina mi się mój pierwszy urlop w życiu i wakacje nad Morzem Czarnym właśnie w Bułgarii. Papug może nie było ale było kolorowo radośnie, ciekawie takich wakacji się nie zapomina. Gorąco pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń